Spring naar bijdragen

Woe 25 jan


fleurtje

Aanbevolen berichten

Lieselotje, naast bovenstaande adviezen raad ik je aan een paar maanden een B-complex bij te slikken, en liefst daarnaast nog extra B12. Deze laatste bevordert de detox en je draagkracht. Je kunt B12 rustig bijslikken, een eventueel te veel plas je weer uit.

Magnesium is ook fijn, vooral als je nerveus of gespannen wordt. Koop je supplementen wellicht van een natuurlijk merk, bij De Tuinen of de Ekoplaza ofzo.

Maar het allerbeste is toch ook hier een bezoekje aan de huisarts of aan een natuurgeneeskundig therapeut. Hangt een beetje van je smaak af; voor supplementen kies ik persoonlijk bewust voor de natuurgenezer.

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga volgende week of de week erna een volledig bloedonderzoek doen. Dat doe ik elk jaar eind Januari en vorig jaar was alles spik en span. Eigenlijk best vreemd voor iemand die toch aardig wat drinkt(e)... Ik ben wel voor mijn weerstand aan een multi-vitamine begonnen een week of 3 geleden na een goede griep dus er komen extra vitaminetjes binnen. Mijn moeder kwam net ook nog lief 4 appels brengen.  

 

Dat wist ik niet van paracetamol en je lever. Ik slik dat eigenlijk heel makkelijk ook vaak om de kater in de ochtend te verzachten. Rustig dus dagelijks 2-4 stuks...

Uurtje geleden eentje geslikt, hoofdpijn is wat minder gelukkig en met een grote kan thee! Vergezeld door mijn 2 poezen en hond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit het tijdschift voor Geneeskunde (ntvg) een artikel over paracetamol bij chronisch alcohol gebruik. Conclusie:

"Bij chronische alcoholinname van circa 4 glazen per dag wordt aangeraden niet meer dan 2 g paracetamol per dag te gebruiken.".... "Chronische inname van grote hoeveelheden alcohol potentieert echter de toxische effecten van paracetamol. Hierdoor kunnen ook de gebruikelijke therapeutische doseringen leiden tot leverfalen."

 

2 gram zijn 4 stuks van 500mg per dag. Ik zelf ben hier voorzichtiger in, net voor ik stopte 2 jaar terug zat ik op veel meer dan die 4 glazen per dag en nam ik uit voorzorg echt alleen pcm als ik het niet meer uithield van hoofdpijn in de eerste weken. Hoofdpijn ging vaak ook weg door rustig even een half uur te wandelen in de buitenlucht. En magnesium zoals Yo noemt hielp mij ook tegen spanning.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja asterix. Ben maandag in het ziekenhuis geweest. Het is nu ook ontstoken dus ik heb er nog even langer plezier van.

Slapen was lekker maar voel me nog een dweil. Uitzitten maar deze dag.

Tjee Lars wat een drukke dag. Ik zou ook zeggen: lekker darten

Sterkte liselot. Veel water drinken idd en thee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach jee, nee mijn voeten ruiken niet Koh.

Voor zover ik weet :face-icon-small-shocked:

Maar het is wel een leuke woordgrap.

Mijn loopneus had een zakdoek nodig nu en dan. Of ik loop te snuiven als een.... als een

(help me even)

 

SBS vervelend meid, wat ben jij aan het sukkelen joh! Brr :(

 

Ik neem incidenteel een halve paracetamol. Meestal is dat genoeg en ik kan er ook

nog eens goed op slapen.

 

O ik zou gaan koken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi ben er nu pas. t Gaat goed  hoor maar zo moe, heb in afgelopen anderhalve week veel meetingen gehad. Gewoon om  te kijken wat bij me past. Je hebt hele grote groepen, groepen die meer regels hebben en je niet elkaar in de reden mag vallen, gisteravond kon dat weer wel; crossharing heet dat blijkbaar.

Nu heb ik het wel even gehad en ga alles op een rijtje zetten.

Maar ik vind het ook fijn mensen in life te spreken en een sponsor (soort coach) te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed Vol.

Nou ik schrok wel even van dat Paracetamol verhaal. Zal maar niet zeggen wat ik deze weken allemaal volgens doktersrecept aan ibuprofen en Paracetamol naar binnenschuif. Maar ach het is tijdelijk.zullen we maar zeggen.

Bedankt voor je uiteenzetting stekker. Ik moet denk ik ook bij meerdere groepen gaan kijken om een wat breder beeld te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...