Spring naar bijdragen

Tijd voor actie


Akk

Aanbevolen berichten

Weinig verassend verhaal. Jongste (van 3) werd in december 15. Besefte dat ik na de geboorte van jongste dus al 15 jaar nagenoeg geen dag niet gedronken heb en dat het alsmaar meer is geworden. Ik ging ook verklein woordjes gebruiken. Flesje wijn...

Baal als de kinderen zeggen dat ze iets met me besproken hebben, maar ik kan het me niet herinneren. Werk normaal. Drink overdag niet. Begin met eten komen en blijf er dan in hangen tot slapen. Een flesje per dag is dan zo op...

Het is genoeg geweest, geen katers meer, niet meer wakker worden en idd gesprekken met moeite kunnen herinneren,

gewoon met de auto naar een feestje kunnen, en gewoon de kinderen ergens kunnen ophalen met de auto in de avond. Niet meer in de ochtend checken of je misschien iets ongepasts geappt hebt naar iemand. Niet meer je schamen omdat je zelf ook wel snapt dat je niet het goede voorbeeld voor de kinderen geeft.

Tijd voor actie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Akk

wat leuk dat je hier

aan je weinig verrassend verhaal

een zeer verrassend slot komt breien,

want hoeveel mensen er ook drankproblemen hebben

het is ook verrassend hoe weinig daar echt van af komen

Dus prijs je gelukkig dat je adb hebt gevonden

mij heeft het ontzettend geholpen om met steun van hier

met mezelf en mijn problemen aan de gang te gaan.

ook jij kunt het, wedden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van jouw hoekje/eigen plekje op wie is wie

heb jij er twee aangemaakt. Soms gebeurt dat

spontaan (lijkt het wel) bij het klikken en heel

soms blijven mensen op verschillende plekken steeds

nieuwe draadjes maken. Omdat het nieuwe onderwerpen zijn misschien?

Het handigst is het om er een te maken, dan heb je later een soort van

dagboek verhaal van je proces, en kun je het zelfs uitprinten

om het vaker makkelijk in te zien.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plan is dag voor dag beseffen dat ik niet meer wil zuipen.

Ik wil niet meer drinken op een dag voordat ik moet werken. Niet meer dan 2 glazen op een feestje, en niet meer dan 1 glas als ik ga uit eten. Niet meer drinken na het sporten.

Dan zou ik op ong. max 7 glazen per week uitkomen. Volgens de norm nog steeds veel.

Maar voor mij al een hele verbetering.

Nu drink ik ervan uitgaande dat er 7 glazen in een fles wijn zitten, en de rest op feestjes, terrasjes, vakanties, per maand 7x7x4=(afgerond) 200!!

en als ik mijn "plan" zou kunnen uitvoeren 7x4 = (afgerond) 30. Dat zijn 170 !!!!!! alcoholische consumpties per maand minder !!!

Als je daar over nadenkt schrik je je toch al de rambam!!! Belachelijk dat ik zoveel drink! 200 consumpties x 12 is 2400 per jaar!!!

dat is 6,5 per dag... en ja, die haal ik gemiddeld de laatste a 3 jaar wel. Op die manier ga ik niet oud worden....

dus in 2017: 12x30=360 drankjes ipv 2400. Is een verschil van 2040 drankjes.

Deze week begonnen met mijn schema, lukt prima. vanavond o want morgen een feestje=2. vrijdag 1 en zaterdag 1.zondag 0 en dan week 2.

Wat ik wel denk is dat ik wellicht het rekenen enz.zo beu wordt dat ik helemaal ermee ga kappen. Eigenlijk zou dat natuurlijk het beste zijn. Ik ben tenslotte al jaren aan het leven als alcoholist. dat zou ik ook wel willen, maar voelt nu nog te eng. Dit is de eerste keer sinds 15 jaar dat ik het onder ogen wil zien en ermee aan de slag ga. Actie dus. Ik rook overigens niet en sport regelmatig, wandel en fiets veel (dagelijks).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een krachtig besluit en goed meetbaar geformuleerd. Je zult zien dat je je veel fitter gaat voelen, al kan het een paar weken duren voordat je lichaam aan het nieuwe patroon gewend is. Ik wens je veel succes. Hou ons op de hoogte als je wilt en vergeet niet jezelf af en toe een compliment te geven.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Akk

 

Je bericht komt luid en duidelijk over,hier precies het zelfde verhaal.Telefoon checken om te kijken of ik er iets onzinnigs heb neer getypt  :( Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen.Vanaf aanstaande Maandag doe ik met je mee... Succes..

bewerkt door dropje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akk! 

 

Van harte welkom hiero, 
De eerste stap is altijd moeilijk. 
Klinkt als een goed plan, maarr.... minder drinken lijdt vaak tot een terugval waarin men 'de geleden schade' in moet halen en zelfs erger. 
(werkt bij elke verslaving hetzelfde; weer veel gaan eten na een dieet. Een slof sigaretten roken na het stoppen. Bijna een overdosis na stoppen met harddrugs.)

Voor de verdere rest klinkt alles heel herkenbaar. Ik was er ook klaar mee. 
Ik moest voor mijzelf gaan inzien dat ik een alcoholverslaafde ben en zal blijven.

Dankzij dit forum is mijn beeld van een alcoholverslaafde totaal veranderd. Het zijn niet mensen die werkeloos, onverzorgd of dakloos zijn. Nee, goed functionerende mensen kunnen ook alcohol verslaafd zijn! 
 

Mijn redenen om te stoppen heb ik uitgebreid hier beschreven, misschien herken je wat. 
Voor meer informatie over mij kun je hier terecht

 

Een verhelderend filmpje die ik als eerst voor mijn kiezen kreeg toen ik begon is onderstaande.  (Thanks Lady Jane!)
Ik stel voor dat je deze op je gemak bekijkt want het opende voor mij de ogen, voornamelijk het vervolgtraject én de gevaren als je eenmaal een lange tijd gestopt bent. 

Heel veel succes

 

bewerkt door Keesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Keesje!

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik op jou dagboek terecht ben gekomen, ongeveer twee weken geleden. Ik ben je meteen gaan volgen. Je verhaal was mede aanleiding om ook zelf met mijn drank(mis)gebruik aan de slag te gaan.

Ik herken veel in je verhaal. Ik funcioneer maatschappelijk gezien ook meer dan prima. Goede baan, mooi huis, fijne buurt, fijne familie en vrienden, mooie, inteligente kinderen die het goed doen op school, lieve partner, sport veel, doe vrijwilligerswerk, en toch....

Waarom drink ik dan zoveel? tijd omdat te onderzoeken en om in ieder geval te minderen, en misschien wel helemaal te stoppen als minderen en me aan mijn afspraken met mezelf niet lukt.

Pelle, we gaan er zeker een mooi jaar van maken!

Dropje, erg he, dat je zelf moet checken of en wat je misschien verstuurd hebt..... Schaam, schaam (ik tenminste)...

Bedankt voor jullie steun. Het voelt ook wel stiekem, beetje eenzaam om met dit probleem aan de slag te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker hoor. Gisteren een feestje gehad en mezelf aan mijn afspraak met mezelf weten te houden. 2 glazen gedronken, 1 biertje en 1 wijntje. Van te voren niks gedronken. De afgelopen 5 jaar werd ik op dit (jaarlijks) feestje wel dronken. Wat een verschil! Het was gezellig. Valkuil ook tegengekomen. Ik kwam thuis en vond dat ik 1 wijntje verdiend had omdat ik het zo goed had gedaan. Aj...

Lekker geslapen, op tijd, en zonder kater weer op om lekker te gaan werken, joepie!!!!

Verder tegen mijn omgeving verteld dat ik klaar ben met (te) veel drinken. Ik denk nu dat ik de komende 1,5 maand ga gebruiken om verder te ontdekken/onderzoeken wat alcohol voor of tegen mij doet. Dan ben ik voornemens om in maart een maand niet te drinken. Dan is ook de landelijke actie: ik pas. Daarna denk ik dat ik me een redelijk beeld kan vormen over hoe nu verder, gematigd of helemaal stoppen. Ik heb werkelijk geen idee welke kant het balletje op gaat rollen.

Diep in mijn hart lijkt helemaal stoppen me eigenlijk wel erg fijn. Gewoon er klaar mee zijn. Zeggen: het is mooi geweest, tijd voor een ander tijdperk.

Vanavond max. 2....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Akk,

Fijn dat je je zo lekker voelt vandaag. En dat allemaal omdat je je aan je afspraak hebt gehouden.

Ik herken de wens om weinig te kunnen drinken, ik wilde geen afscheid nemen van de drank. Niet voorgoed. Ik heb het geprobeerd, maar het is nooit gelukt. 

Ik denk dat je goed bezig bent door uit te vogelen wat alcohol met je doet en wat je er mee wilt. Maar ik zou niet te lang wachten met diep in je hart kijken....(al is dat doodeng)

Succes!

bewerkt door Pelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

 Ben vandaag begonnen aan ik pas. 40 dagen geen alcohol. Kijken of dat beter gaat dan het gecontroleerd drinken. Heb de afgelopen tijd zeker aanzienlijk minder gedronken dan daarvoor, maar ben nog totaal niet tevreden. Toch vaak meer dan met mezelf afgesproken. Ben me al wel bewuster van het gebruik van de alcohol. Baal ervan als ik s'avonds door de week een wijntje pak en ondertussen wel thee zet voor de rest. Het zijn,is en hardnekkige gewoonte-patroon. Vandaar nu een maand niks, om eens te kijken hoe met dat bevalt. Ik ben wel heeeeeel erg bang dat ik dat helemaal niet kan, 40 dagen niet drinken. Hoe triest is dat.. Geeft maar eens aan dat ik wel degelijk verslaafd ben. Zeker geestelijk, wat patronen betreft, want alcohol = lekker en gezellig????

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zeg! Je zou het nog kunnen combineren met de 30-dagen durende e-mail cursus Het Experiment van voorbijalcohol.nl, waarbij het de bedoeling is dat je gedurende die tijd geen alcohol drinkt en elke dag wat tijd vrijmaakt om je op basis van een mailbericht wat ze je dagelijks toesturen enig zelfonderzoek te doen. SvDolphin had je al eens op die site opmerkzaam gemaakt, Ik weet niet of je er al eens rondgekeken hebt, maar ik kan je vertellen dat ik er zelf ook heel veel aan heb gehad. Een tijd lang stoppen met alcohol is één ding, maar de achterliggende zaken aanpakken is ook wel zo essentieel, en daar helpt zo'n cursus bij.

Maar hoe je het ook doet, het zou leuk zijn als je hier op dit forum laat weten hoe het je intussen vergaat. En je kunt hier natuurlijk ook de dingen bespreken die je zoal tegenkomt tijdens je IkPas tijd. Misschien merk je net als ik indertijd gemerkt heb dat helemaal niet drinken in feite veel makkelijker vol te houden is dat matig gebruik. 

Succes!

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Akk,

Ik denk zelfs dat dit makkelijker voor je wordt dan minderen. Niet meer hoeven rekenen, lenen, liegen, balen..gewoon niet! Klinkt simpel he? Maar zo is het wel. Waar ben je bang voor? Ernstige afkickverschijnselen komen zelden voor. Je lichaam gaat wel reageren uiteraard. Je hersens ook. Veel dromen hoor ik wel, onrustig slapen, maar dat zijn geen onoverkomelijke dingen en ze gaan over. Niet als je de verslaving steeds blijft voeden met "een beetje". Craving? Oftewel Trek.. is lastig, maar gaat ook over. Veel tips op de dagdraad en in Ditjes en Datjes.

Doe het Akk! Het is het waard. Ik herken jouw voorstelbericht heel erg goed en het is een grote zegen voor mij dat ik er nu af ben. Iets mooiers kun je jezelf niet geven. Ga ervoor!

Succes! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...