Spring naar bijdragen

Dag allemaal


Ragnar

Aanbevolen berichten

Deze man van 51 is sinds 25 jaar goed verslaafd aan alcohol. Zonder echte black outs is er toch wel een olympisch bad aan sterk bier en wijn doorheen gegaan, vooral de laatste twee jaar merk ik dat ik de hele dag met drank bezig ben. Op feestjes ben ik de eerste die er zes heeft weggewerkt, en ik zoek elke dag naar dat slokje om me beter te voelen (is ook zo), waarna ik direct de kurk weggooi en doorzuip tot ik dronken ben. Om mijn gedrag te verbergen drink ik ook vaak alleen en stiekem, en koop flessen drank die ik dan overal verstop. Daar ben ik nogal eens mee door de mand gevallen dus in mijn gezin is inmiddels wel bekend dat papa een probleempje heeft. Behoorlijk beschamend. Dat valt niet meer met een lachertje weg te wuiven. Ik merk ook dat ik met mijn werk in de knoop kom, en ik zit bepaald niet goed in mijn vel, zowel lichamelijk (hartklachten) als geestelijk (depressie). Ik realiseer mij eigenlijk pas kort dat drank hier de grote boosdoener is.

 

Reden voor mij om, na de laatste fikse ruzie, een andere weg te kiezen, zonder drank. Ik ben tien dagen geleden cold turkey gestopt en afgelopen maandag bij de plaatselijke AA geweest. Schatten van mensen allemaal. Inmiddels kan ik alweer in slaap komen, en voel mij prima. Maar natuurlijk zeurt steeds dat stemmetje in mijn hoofd, dat drankduiveltje dat jammert dat het niet eerlijk is, en dat we samen toch nog lekker aan de zuip zouden gaan, dat in mijn onderbewustzijn het zaadje heeft gezaaid dat dit allemaal maar tijdelijk is en heus niet serieus een breuk met de fles kan zijn, toch?

 

Tegen dat duiveltje moet ik het nu opnemen. Lastig, want dat duiveltje ben ik zelf. Vooralsnog blijf ik dapper boven dat onderbewuste drijven, vermijd lastige situaties (neem iemand mee naar de suup) en stel mij voor dat ik van een slok drank moet kotsen (beeld me dat gevoel in van die slok teveel). 

 

Morgen een verjaardag, met veel (ook verslaafde) familie. Vuurproefje voor mij.

Op het forum ga ik eerst flink meelezen en als ik er behoefte aan krijg mij aansluiten bij jullie pact. Ik voel mij zeer gesterkt in al jullie overbekende verhalen, daar kan ik eigenlijk verder met niemand over praten.

Bedankt dat jullie er zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ragnar. Goed besluit en mooi ver gevorderd al. Met 10 dagen droog heb je waarschijnlijk het ergste al gehad van de lichamelijke afkickverschijnselen. Wat er zich tussen je oren afspeelt, da's nog wat anders. Die twijfel, die stemmetjes, het is allemaal heel herkenbaar. Tip van mijn kant: probeer er boven te staan (helicopterview, overzicht houden, vooruitkijken) en bedenk vast wat je wel en niet zult doen en zeggen bij te verwachten moeilijke momenten in de nabije toekomst, want die momenten komen zeker. Mij hielp het ook om trots te voelen ("mooi dat ik die onzin nu achter me heb").

Je weet dat er ook internetcursussen zijn om je te helpen in het begintraject? Ik had zelf veel aan voorbijalcohol.nl maar er zijn er meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Ragnar

en wat goed hoe je nu bezig bent.

Ja dat stemmetje, we kennen hem denk ik

allemaal wel. Helaas hoort die bij de korte

termijn-planning. Daarom lijkt hij ook zo sterk.

Misschien kun je hem tot vriend maken als jullie

samen naar de lange termijn-planning kijken en

daarnaar handelen? 2 kanten in jezelf, hoe tegenstrijdig

ze ook lijken, hebben uiteindelijk het beste met jou als geheel voor.

Het kan Ragnar, velen zijn je hier al voorgegaan.

Je hebt het ergste gehad qua detoxen, accepteer waar je

geestelijk doorheen moet en ga aan het werk met je verleden.

In het hier en nu ligt de echte beloning,

en de toekomst zal je ook veel waardevols brengen.

Je gezin zal je er ook dankbaar om zijn, want het is al

mooi dat je dat nog hebt. Liefde overwint!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank!

 

Grappig LJ, dat je zegt dat het duiveltje eigenlijk het beste met mij voorheeft... Ik zie dat in nu. Als dat echt zo is, zal ik het vragen, moet ik het dus uitnodigen op te houden met zeuren en met mij mee te kijken naar de toekomst? Een andere leefstijl te omarmen in plaats van te ondergaan?

 

Ik ga zometeen in mijn eentje naar de supermarkt. Ik heb ook een fles wijn nodig voor de ossobuco, de rest maar meteen afgeven en in de gootsteen kieperen? Al dit soort dingen moet ik mij nog eigen maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ossobuco laten we dan nog maar even staan, het wordt een gekruide lamsburger in pitabroodje met frisse salade en knoflooksaus lol. Een klein flesje kopen is inderdaad de oplossing trouwens, bedankt!

Met het feestje is het goed afgelopen; het werd erg luidruchtig allemaal dus zijn we lekker vroeg naar huis gegaan. Ha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moe, moe, moe had ik ook, en dat lees je van meer mensen. Een aantal weken kan het wel aanhouden, bij de een wat langer dan bij de ander. Het is waarschijnlijk het gevolg van het feit dat je lichaam hard aan het werk is bij het ontgiften, dus zie het als een goed teken en geef je lichaam de rust waar het om vraagt.

Die zeurende hoofdpijn ken ik niet van mezelf, maar het zou dezelfde oorzaak kunnen hebben.

 

Hoe is het met het stemmetje waar je in het begin over schreef. Is dat nog even erg?

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, het duiveltje dat jammert wanneer het we nu weer eens aan de rol gaan, ja. Helemaal vergeten! Oh, nee. Toch niet. Ik heb hem gevraagd eens mee te denken over de toekomst en schoorvoetend heeft hij daarin toegestemd. Maar ik hoor hem nog wel mopperen van tijd tot tijd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moe en hoofdpijn zijn heel gewoon in deze fase Ragnar. Kan weken duren, niet opgeven. Ik denk dat het ook komt omdat je nu over alles wat je doet en denkt, nadenkt. Veel gedrag is nieuw, er kan onzekerheid komen omdat je buiten je comfortzone bent.

Maar het gaat voorbij.

Je gaat fantastisch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog altijd vervelende hoofdpijn, de hele dag. Met de drankzucht gaat het goed, kan het redelijk wegdrukken. Stoppen vond ik eigenlijk nooit moeilijk, heb jarenlang alleen in de weekeinden (teveel) gedronken. Volhouden, dat is wat anders maar ik moet vooralsnog de korte termijn blijven overzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...