Spring naar bijdragen

eindelijk toe aan stoppen..


Stekker

Aanbevolen berichten

Goeiesmorgens!

Stoute schoenen aangetrokken en mee aangemeld bij dit forum na jarenlange drankmisbruik.

Ik heb al verschillende hulptrajecten gehad maar niets bleek echt te helpen.

Verschillende beschamende momenten gehad en als ik terug kijk schaam ik me diep voor de dingen die ik heb gedaan onder invloed.

Ik ben nu vanaf afgelopen zaterdag clean en wat vond ik afgelopen week moeilijk. In het bijzonder het niet kunnen slapen.

Al een paar keer gehad van *.. ik ga het nu halen. Maar iets weerhield me. Mijn man heeft veel met me meegemaakt en afgelopen zaterdag hebben we samen de pakken doorsneden (de keuken stond vol met rode wijnvlekken) en de flessen weggegooid of kapot gemaakt. Dat was mooi, heftig, pijnlijk en emotioneel.

Ik ben hier voor een stuk herkenning en stukje ondersteuning en ook voor wat lol natuurlijk.

Mijn drank gedrag was niet erg varierend maar was steevast een of anderhalf liter wijn. Een periode ook wodka (dacht dat je dat niet rook; dom!),

De laatste tijd wilde ik het ook smorgens gaan pakken vanwege de leegte als je wakker wordt en toen begon ik me echt ongelukkig te voelen en me te verstoppen.

Nou ik ben benieuwd. Ik ga jullie verhalen lezen. groetjes en fijne dag Stekker.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Heel goed van je. Lees vooral veel hier op het forum en meld je op de dagdraad als je het moeilijk hebt. Schrijven helpt en je kunt je eigen gedachten nog eens nalezen. Voor je eigen stappen kun je deze draad gebruiken. Misschien goed om een afspraak bij de huisarts te maken? Dat heeft mij super geholpen! Het dagpact ( afspraak om vandaag NIET te drinken op de dagdraad) ervaar ik als HET instrument dat mij op het rechte pad houdt. Maar dat zal voor iedereen anders zijn. Succes deze eesrte moeilijke periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Stekker. Dapper besluit en een heel goed begin. Ik wens je veel succes, en je kunt zeker op onze steun rekenen. Maar je moet het natuurlijk wel zelf doen en blijven willen. Heb je eigenlijk een plan hoe je het de komende tijd verder gaat aanpakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt zeg voor de reacties!. Doet me goed!

Haha komisch lady jane over je stekker opmerkingen. Moest wel even grinniken.

Eerst gebruikte ik alcohol voornamelijk om emoties te verdoven of pijnlijke gebeurtenissen. Ik heb me de laatste tijd veel geuit en geleerd grenzen aan te geven.

Maar t was nu een gewoonte geworden en de angst om niet te slapen. Meestal ging mijn man eerder naar bed en bleef ik nog zitten. Nu gaan we samen en lees ik nog wat op bed. Ik heb op internet via slaapwinkel een bijzonder fijne ondersteuning gevonden om te slapen. Een kruidenmengsel. Ik slaap nog niet goed nu maar heb het idee dat et hier mee moet lukken. Verder ben ik op zoek naar goede alternatieven om te drinken s avonds.

Eergisteren had ik een goeie dip en had bijna een borrel gehaald. Niet gedaan. Vandaag ging het goed. Ben ook weer op schilderles gegaan en aan het schilderen geslagen wat me goed helpt rustig te worden in mijn hoofd.

Oh ja verder ben ik bijna 40 en we hebben twee dochters. Des te meer reden om te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel SVDolphin en de anderen!

De eerste vrijdagavond. Man is nu al naar bed, maar ik vond het te vroeg.

Vanavond was ik geirriteerd op de kinderen en man. Ook een soort jaloezie want zij gaan vrolijk verder met snoepen en roken.

En ik wil nu gewoon twee flessen wijn naast me, heel simpel. Drinken totdat ik bijna in coma ben en dan eindelijk slapen en rust.

Maar ik zit hier met melk en kurkuma want daar schijn je van af te vallen. Ben ook behoorlijk aangekomen van al de alcohol.

Ik hou me vast aan dat ik morgen opsta zonder kater of ik nou wel of niet heb geslapen. Dat ik het huis deze week een goede beurt heb gegeven. Dat mijn smaak weer beter wordt. Dat ik bijna een week clean ben en dat ik misschien van mijzelf deze leegte wel even mag voelen. Als ik hem dan zo bekijk misschien valt het we mee. Daarnaast werd ik zo moe van de leugentjes, het verstoppen en telkens weer een andere supermarkt want wie weer zien de buren me of weet ik veel wie. Dodelijk vermoeiend.

Ik kreeg ook inspiratie voor een nieuw schilderij. Die gaat dan heten 'jars of cley'. Dat betekent dat er in een gebarste grond een kiempje onstaat en dat daaruit eindelijk weer een mooi plantje groeit. . Goede nacht voor jullie die ik nog moet leren kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!. Nee ik ben niet naar de nachtwinkel gegaan in Rotterdam. Helaas na negen geen rust want je kan hier altijd wat halen.

En ik heb redelijk geslapen voor het eerst deze week. Wel onrustig, zweten e.d. maar niet heel de nacht lopen piekeren. Ook op tijd weer wakker.

De eerste week zit erop. Bedankt voor de support! Vandaag maar de kerstboom optuigen met de kinderen.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben in de fout gegaan afgelopen week. Heb net een gesprek gehad met mijn man en het vertelt. t Ging zo goed, was er zo blij mee. k Merk nu wel dat ik niet drink om emoties niet te voelen maar alleen maar om te slapen. Ik slaap mijn hele leven al zo slecht en met alle drukte en het gevoel door te moeten, raakte ik in paniek van de moeheid en ben gaan drinken om te kunnen slapen. Wat een ellende. Ik weet het nu even niet meer. Het voelt als over je grenzen gaan en te weinig hulpbronnen hebben ofzo. Ik weet het niet, het is een kluwen wol in mijn hoofd. t Voelt als compleet falen, t is mislukt.

Ik pak het  weer op. t Is niet de makkelijkste tijd om te stoppen. k Heb last van de opsmuk van de kerst en alles wat je 'moet'. Ik ben ook hooggevoelig en als mijn man druk thuis komt, komt dat binnen als een mokerslag. Te snel ben ik overprikkelt en daardoor wil ik mijn hoofd zo graag dempen. Of dat nou is met drank of pillen dat maakt voor mij niet uit. Alleen moet ik nu leren om het op andere manier te 'dempen' en soms gaat dat heel goed met bijv wandelen of muziek of schilderen of een mooi boek. Maar als ik te ver ben gegaan, te veel binnen is gekomen aan prikkels, dat is mijn valkuil. Dan kan ik niet meer helder  denken en wil ik dat de chaos in mijn hoofd stopt. Ik ga stoppen, even potje janken en het weer oppakken. Sorry dat ik het niet eerder gemeld heb, misschien had ik het dan voor kunnen zijn. Ik weet niet of dat zo werkt, ik moet dat nog leren hoe dat zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Stekker...

 

Eerder melden kan je helpen, als je voelt dat je behoefte om te drinken té groot wordt, hier melden.

Probeer het niet te groot te maken, geen alles of niets. Je hebt een misstap gemaakt, onderzoek en leer ervan.

Hier zeggen ze vaak: knietjes afvegen en weer verder gaan. Je hebt niet compleet gefaald en 'het' is niet mislukt.

Zie het als een belangrijk leermoment.

 

Met drank dempen is geen optie. Punt. Dat is helder.

Je zult dus andere manieren moeten vinden. Je grenzen voelen en aangeven.

Dat kost tijd en inzichten.  Andere manieren vinden om er mee om te gaan.

Ik meen ook een soort van 'perfectionisme' te lezen: nu is het klaar en ga ik alles beter doen.

Helaas werkt dat in de praktijk meestal niet zo...vallen en opstaan, leren, fouten maken.

 

Hoe is de relatie met je partner? Kun je het delen? Dat zou mooi zijn. Ik kan dat wel, maar echt snappen

is een ander verhaal.  Dat kan alleen met lotgenoten.

 

Pak het weer op Stekker, zet op een rij waar het mis ging en wat je nodig hebt.

En gebruik het forum, schrijf als je het moeilijk hebt, trek aan de bel. Wij snappen het hier.

 

 

Kop op, je bent aan jezelf aan het werken!

 

 

 

 

 

typo

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt. Pfff kan niet stoppen met janken. Inderdaad perfectionisme he. Te veel je best doen,anderen naar de zin maken, t goed willen doen en ondertussen het zo fout doen. T

Tegen mijn man kan ik het vertellen, ik wil dat ook. Als ik niet eerlijk ben dan gaat het helemaal mis en hij ruikt het toch wel.Veroordelend is hij geweest maar is dat niet meer. Maar inderdaad begrijpen doet hij het niet wat logisch. Hij is heel praktisch en nuchter (hij wel;)). Maar het is anders inderdaad als met lotgenoten.

Ik ga mijn tranen drogen, het faalgevoel er maar even laten zijn en even met mijn jongste dochter weg.

Meya bedankt, jouw buiging maakt eigenlijk dat ik me nog dieper schaam en dat ik dat niet verdien. Maar misschien komt ie later binnen.

En Lars die Help is een goeie, als ik dat durf. Hulp vragen he.... sja..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Stekker. Je was gek genoeg de eerste aan wie ik dacht vanochtend. Voelde mezelf niet zo goed in mijn vel steken en had een hele drukken dag, dus dacht: als je je vandaag niet meldt pb ik. En daar ben je. Gelukkig.

Hou je taai Meis. Knietjes afvegen. Het zijn hele moeilijke tijden in december. Ik ben blij dat je je meldt. Gewoon doorgaan. Stapje voor stapje.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt waar Lika, bizar. Zal me morgenochtend weer trouw melden op de dagpact. Maar bedankt voor je zorgen. Jij ook sterkte en goede zorgen voor jouzelf!

Nou Etty, weer janken, lekker ben jij ;)

Je hebt gelijk, ik voel het even zo niet. Zo kijk ik wel naar iemand anders, stom dat dat bij jezelf zo moeilijk is. Te streng en te weinig mild.

Maar ik vind het mooi wat je zegt over het bekwamen in gestopt blijven en je smoezen leren kennen. Wel een eye opener hoor, ga ik over nadenken en laten landen bij mezelf. Is dat jouw eigen ervaring met de drank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...