Spring naar bijdragen

Arrenslee Pact Kerst 2016


Bob

Aanbevolen berichten

We zijn inmiddels bijna bij onze bestemmingsplaats Klitmoller aangekomen (met zo'n schuin streepje door de o) in het noorden van Jutland. Zomers is het is een nogal toeristisch oord maar rond deze tijd van het jaar is het niet zo druk en je kunt er prachtig in de duinen wandelen. We blijven hier morgen ook de hele dag. Bij de receptie van ons hotel kun je meer informatie krijgen over wat hier allemaal te doen is.

 

Als je ergens Winterluket ziet staan betekent dat dat het 's winters gesloten is.

 

Wat de pot schaft weet ik niet maar dat kunnen we zo zien als we er zijn.

 

*Spellingscorrectie: het is vinterlukket.*

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig, Haddock, dat je het plaatsje kent. Klopt het een beetje dat het van oorsprong een vissersdorp is waar tegenwoordig vooral 's zomers ook vrij veel toeristen komen? Ik ben er niet eerder geweest maar ging af op informatie uit google maps en google earth en zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het 'n vissersplakkie was weet ik niet, 'n echte haven heeft het volgens mij niet.

Maar dat hoefde vroeger ook niet, houten bootjes op het strand.

Hanstholm is wel 'n echt vissersdorp in de puurste zin van het woord, dikke haven en 'n samle (afslag), 3/4 leeft van de vis, tenminste toen ik er kwam, eind zeventiger/begin tachtiger jaren.

Je kunt er prima barnsteen zoeken en vinden, trouwens, op die kale noordwestkop!

 

Meissie en ik hebben laatst besloten er deze of volgende zomer ook heen te gaan, ze wil wel eens zien waar al die verhalen wegkomen.

En ze heeft nu 'n Mazda MX5, dus we kunnen er heerlijk heen toeren in de zomer.

Wel met 'n klein tentje, dat is.

 

Veel plezier daar, en neem 'n kijkje in Hanstholm, den gamle kro ligt mooi hoog, je kijkt prachtig uit.

 

Deietwatgeroerde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. De ontbijtzaal is open. Zo te zien is er voldoende keus, dus eet smakelijk, zou ik seggen.

Vandaag kan iedereen voor zichzelf de omgeving verkennen. Vergeet niet dat kaartje van het hotel mee te nemen. Als je hem niet meer hebt: bij de ingang liggen er nog meer.

Voor wie mee wil is er vanmiddag een excursie met de arrenslee naar het havenplaatsje Hanstholm hier vlak bij. Dit op aanraden van medefrummer Haddock. We vertrekken om 13:00 uur vanuit ons hotel en zijn tegen etenstijd terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat we wifi hebben in onze kamers, nietwaar? Houd er wel rekening mee dat het bereik verderop tijdens deze reis beperkt kan zijn tot de centrale ontvangsthal. Vanmorgen zag ik iets op het internet dat ik jullie niet wil onthouden.

 

Opmerkelijk:

Op het internet trof ik de volgende bedrijfsmededeling aan. Het viel me daarbij op dat alcohol bij hen kennelijk als een onlosmakelijk onderdeel van het kerstfeest wordt beschouwd. Dat doen wij anders, nietwaar?

 

(N.B. De naam van het bedrijf zal ik hier maar niet weergeven en om herkenning te voorkomen zijn de namen van de feestlocatie en van de manager in het onderschrift veranderd.)

 

===


15 december

Aan alle medewerkers

 

Ter herinnering: ons kerstfeest wordt dit jaar gevierd op vrijdag 23 december vanaf 17:00 uur in het Bruine Beer Steengrill Café te A. Er wordt voor een maaltijd gezorgd en er is een ruime keus aan alcoholische versnaperingen. Zoals afgesproken wisselen we cadeautjes uit op basis van de eerder getrokken lootjes. Houdt het op maximaal 10 Euro per persoon.

 


Fijne Kerstdagen allemaal!

 

Ria Duifs

Human Resources Manager


===

 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, daar wil ik toch wel even op reageren, A3b.

Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe de sfeer op je werk is en tussen jouw en je collega's en de collega's onderling.

 

Zelf heb ik daar uit twee verschillende betrekkingen vrij positieve ervaringen mee. Ook bij de laatste. We hebben daar jaarlijks tegen kerst een gezellige avond, niet vanuit het bedrijf georganiseerd maar vanuit het initiatief van een paar mensen zelf. Met de pet rond gaan voor het geld, zo'n sfeer. En het leuke is dat je daar ook steeds ex-collega's tegenkomt die inmiddels ergens anders werken of met pensioen zijn. Dan kun je weer even bijpraten. 

 

Nu ik zelf met pensioen ben ga ik daar voor de eerste keer als ex-werknemer naar toe. Het is vanavond (ik hoop dat mijn virtuele reisgenoten begrijpen dat ik pas later op de avond weer even mee kan kijken hier). Ik verheug me er echt op om iedereen weer eens te zien en te spreken. En nee, het zijn geen persoonlijke vrienden van me, maar er zitten wel boeiende mensen tussen en daarom interesseer ik me voor het wel en wee van een aantal van hen.

 

Maar inderdaad, die bijeenkomst wordt in een café gehouden en is het de gewoonte dat er fors wordt gedronken. Ik was zelf meestal een van de stevige doorzuipers, dus mijn ex-collega's zullen er wel even aan moeten wennen dat ik geen alcohol meer drink. Ik denk dat ik het maar op alcoholvrij bier houdt. Ik heb al geoefend thuis: het doet me niets en eigenlijk is het ook niet zo lekker. Prima, want dan wekt het ook geen zucht naar echte drank op bij me. Bijkomend voordeel is dat ik gewoon met de auto heen en terug kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..... Ik denk dat ik het maar op alcoholvrij bier houdt. Ik heb al geoefend thuis: het doet me niets en eigenlijk is het ook niet zo lekker. Prima, want dan wekt het ook geen zucht naar echte drank op bij me.

 

Bob.... pas wel op met deze redenatie. Alcoholvrij bier niet zo lekker en dan géén zucht naar echte drank??

Blijf alsjeblieft scherp en nuchter.. of eigenlijk: nuchter en dus scherp en dus nuchter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...