Spring naar bijdragen

Arrenslee Pact Kerst 2016


Bob

Aanbevolen berichten

We zijn inmiddels op Sjaelland aangekomen. Straks een stop voor de lunch. Daarna is het nog een klein stukje naar het Vikingschipmuseum in Roskilde.

 

Zien jullie hoeveel windmolens hier staan? Het hoort helemaal bij het landschap, vind ik. Niks geen horizonvervuiling.

Inmiddels wordt in Denemarken meer dan 40% van de energie uit wind opgewekt.

https://www.businessinsider.nl/denemarken-vestigt-wereldrecord-42-procent-van-energie-komt-uit-wind/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lang over nagedacht, want op vakantie en het is Kerst enzo dus juist doen!

Hohoho! Here we go.

Arrenslee Pact Kerst 2016

Jannigje met de beren-collectie

Lieve

Bob met zijn baby-olifantje

Monster

MijnGerrit

Lars

Jane

Mootje

Hub

SBS

Bol met twee hondjes 2 katten 3 vissen en een sprinkhaan

Nancy

Bor met 2 tamme dwergpapegaaitjes en een herdershond

Kore met 10 fruitvliegjes

Elma

Erik

Lika

Nada
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

 

Wat een verukkelijke reis is dit, ik geniet met volle teugen, wel koud dus Lars ik neem zelf wel een elektrische deken en een kruik mee..........

 

Bob je bent een geweldige reisleider.

 

Haddock een hele fijn reis gewenst!!

 

Lieve groet

Pumpkin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nada, welkom!

 

Ik zit op het maximum wat ik (per dag?) aan foto's mag uploaden hier dus houd ik het voor Roskilde even bij deze twee links:

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Roskilde_(stad)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Skuldelevschepen

 

Als we straks klaar zijn met de lunch is het nog een klein uurtje rijden daarheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boeiend, Bor. Mij zelf is wel eens opgevallen dat ik Zweedse en Noorse krantenberichten en opschriften in winkels vrij aardig kan lezen omdat veel ervan op Engels of Duits lijkt, maar dat de uitspraak altijd totaal anders is dan ik verwacht had. Bij het Deens heb ik dat minder. Maar ik heb ook geen Friese achtergrond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we straks bij het hotel aankomen gaan we eerst inchecken en de bagage naar de kamers brengen. Daarna is er nog wel wat tijd voor het eten. Het beroemde standbeeld van de zeemeermin is op een kwartiertje lopen van ons hotel. Je kunt in het hotel of ergens anders in de stad eten. Ik laat iedereen daar vrij in. Ook morgen is een vrije dag. Er is van alles te zien in Kopenhagen, waaronder een aantal musea, de haven, de beroemde wijk Christiania die hippies zich in de 60er jaren hebben toegeeigend, en ga zo maar door. In de hal van het hotel vind je folders met beschrijvingen van bezienswaardigheden en kun je een gratis plattegrond van de stad meenemen. Als je nog winterkleren nodig hebt, overweeg dan ook een lekkere warme wollen trui te kopen. Je hebt er hele leuke hier.

 

Zondagochtend zie ik graag iedereen om 10 uur voor het hotel zodat we op tijd naar Zweden kunnen vertrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...