Spring naar bijdragen

Hallo. Doodeng.

Lika

Aanbevolen berichten

Wow Lika wat ga je goed! Probeer alles bij te lezen. Lees dat het soms ook moeilijk is en dat de Burn out aangepakt gaat worden. Knap hoor. Ik ben er ook weer, ook ik ga bezig met hoe moet het nu verder qua werk. Kunnen we er samen weer voor gaan! En tja dat verhaal met die champagnefles? We blijven rare wezens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lika, mij lijkt zo'n traject met veel intensieve beweging juist wel lekker! In plaats van praten of piekerdagboek of graven...

Kun je zeggen waarom je er zo tegenop ziet? Of zie je al tegen een stoeprand op, en zegt het weinig over het traject zelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen 7 weken.

Vandaag ontdekt wat ik ongeveer weg dronk of wat voor spanning ik weg moest laten vloeien van werk: onzekerheid.

Eerste gesprek van intake gehad. De tocht erheen - in de spits op de fiets- was hels. Wat fietsen mensen hard. Op een gegeven moment wilde ik gewoon het liefst stil gaan staan en het laten gaan. Of iedereen van zijn fiets trekken. Verdwaald. Dus toen ze belden waar ik bleef heb ik ze toegejuicht/geschreeuwd dat ze op een belachelijke plek zitten en dat ze duidelijk moeten maken waar dat dan is en hoe ik in vredesnaam dat stomme gebouw binnen moest komen!!!

Binnen lekker verder huilen en gal gespuwd over stomme vragenlijst. Spelfouten en niet kloppende zinnen en IK HEB GEEN IDEE ! wat vinden jullie spierkracht, wat is lusteloos? Nu? In het algemeen? Drie weken geleden, vorig jaar of in vergelijking met... WAT?

De andere kant keek me rustig aan. Professioneel zou ik willen zeggen. Ik schreeuw om hulp was -terechte- conclusie. Ik ben zoooooo onzeker. Daar schaam ik me erg voor. Ik begrijp achteraf werkelijk niet hoe mensen altijd onder de indruk zijn geweest van mijn rust, overwicht en overzicht en waarom iedereen altijd bij mij te rade ging. Jij straalt zo'n zekerheid uit. Huh. Ha. Ha. Hahahahahaha!!!!

Voel me ook schuldig. Ik ben zo'n doodnormaal meisje. Waarom doe ik zo moeilijk. Waarom?

Nou ja. Nog 3 gesprekken. De fysio was er ook bij. Gezegd dat ik op zie tegen sport en spel en zeker tegen basketbal.

Na die drie gesprekken volgt advies. Kunnen zij en willen zij iets met mij en wil ik met hun. Wordt vervolgd dus.

Op terugweg vrolijk weer verdwaald. Ben doodop.

Doel is me in 8 weken weer volledig belastbaar te krijgen. Kan me er niets bij voorstellen nog. Maar ik kan ook niet mijn hele leven onderduiken.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig Lika. Maar dit is wel wat je waarschijnlijk weggedronken hebt. Je onzekerheid. Die wordt nu zichtbaar. Drank helpt je om je anders te profileren je zekerder te voelen. Zo herkenbaar dat iedereen denkt dat je een sterk en zeker persoon bent. En misschien ben je dat ook wel meer dan je nu denkt maar je zit nu ook nog midden in je Burn out. En als je ergens onzeker van wordt is het daarvan.

Ik snap ook best dat je denkt van he hoe krijgen ze mij binnen 8 weken weer op stoom. Ik heb ook geen idee maar mag aannemen dat ze er ervaring in hebben. En moet je heus gaan basketballen? Ok. Zou ook niks voor mij zijn. Maar als het werkt zou ik het doen.

Nouja voor nu eerst maar bijkomen van deze helse dag! En alles even laten bezinken. Dikke knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kun je voor jezelf rust inbouwen lika?
8 weken is best lang,

maar dag per dag bekijken wat jij wel wilt/kunt

kan maken dat je geen drempels ervaart,

of stoepranden, of bergen.

ik nam me indertijd voor

elke dag 1 ding te doen op mijn lijst

later werden dat er meer

tegenwoordig een stuk of 3

en werk ook steeds vaker uit mijn hoofd

dan doe ik eerder alleen de leuke dingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over die vragenlijsten.... dat heb ik ook. Idd: lusteloos, nou ja ehm nu ff niet maar gisteren de halve dag, eergisteren de hele dag en tja enz.

En niks mis met onzekerheid. Er IS sws veel onzekerheid... jij mag ook hoor en bouw maar kalm op! :rose:  :rose: :rose:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lika, even voor mijn duidelijkheid: je hebt zeven weken niet gedronken, en je gaat een traject van acht weken 'burn-in' starten, toch?

'Volledige belastbaarheid' als doel, man, ik zak al door mijn hoeven bij die term alleen.

Het lijkt alsof het niet-drinken je redelijk makkelijk af gaat. Waarvoor ben je (bijvoorbeeld) als de dood?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lika, gefeliciteerd hoor!!! Van harte, 7 weken niet gedronken èn sterk geweest!!!

En ik zie je nog sterker worden ook, goed hoor! en fijn om te mogen meemaken!

Ik hoop dat je de tijd krijgt, neemt als dat kan om zo door te gaan in jouw tempo,

en niet te streng voor jezelf zijn hè...de "buitenwereld" stelt al genoeg eisen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Basta, ja 7 weken droog, nu op weg naar volledig belastbaar in 8 weken.

Niet drinken gaat prima. Snap het ook niet. Maar ik heb het wel flink gebruikt om te verdoven waar ik nu last van heb. Die onzekerheid etc. Ben bang voor mezelf. Ik vind het eng om nu zo tegen zaken aan te lopen waarvan ik dacht ze eronder te hebben. Voel me beroerd. Bang dat dit nog niet het einde is.

Lijkt erop alsof niet het drinken, maar het leven mijn porbleem is. Dat.is.eng. En dan die klok van die 8 weken in mijn hoofd. Pfffff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lika. Het is ook eng om nu nuchter tegen zaken aan te lopen waarvan we dachten dat we daarmee klaar waren. Maar we zullen er toch doorheen moeten.
Anders verstoppen we ons weer achter of in de roes van de drank. Ik denk ook dat het stoppen an sich met drank niet het allermoeilijkste is maar ermee omgaan wat er dan allemaal tevoorschijn komt als je stopt. Ik snap nu ook steeds beter waarom de terugval zo op de loer ligt. Het is so*moeilijk allemaal.
Maar toch stapje voor stapje komen we verder. Jij ook! En we gaan stapje voor stapje rustig aan door❤

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...