Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als ik teveel vraag antwoord je gewoon niet oke. Maar als jij dus ehm al jaren niet. Hoe hij dan wel? Met anderen of alleen? Wanneer ben je seksverslaafd? 

Geplaatst

Ha Liefka! (Dat is voortaan je nieuwe naam :)). Het jarenlang geheim voor je houden, lijkt me heel pijnlijk. Vooral als je onderweg al een aantal keer aan de bel getrokken hebt. Ik kan me ook wel weer voorstellen dat deze verslaving niet makkelijk toegegeven wordt. Ik hoop dat jullie vrienden kunnen blijven na dit alles. Vriendschap zie ik sowieso als meest belangrijke basis van iedere liefdesrelatie, ( dat is waarschijnlijk voor niet iedereen hetzelfde) en het meest waardevolle dat je samen kunt hebben, wat daar verder nog aan bij komt is extra. En van later zorg.  Nu eerst weten wat je zelf wil, als de angst,  schuldgevoel etc. even weggenomen worden. Is dat wat de hypnotherapie gaat doen? 

Ik vind je zo beresterk meiske. Een lang verhaal om dat duidelijk te maken. :heart:

Geplaatst

Dank allen. Ik hoop dat de hypnotherapie dat gaat doen. Man wilde gisteren nog niet praten ( eerst laten bezinken), maar ziet nu de noodzaak wel in. Want hij voelt zich door mij niet welkom in zijn eigen huis. Dat begrijp ik. Ik word niet echt kwaad met woorden, maar verhardt. Ik wil graag praten met iemand erbij, ook gezien het feit dat hij zo boos kan worden en ik dan dichtklap. Dat wil hij weer niet. Misschien ooit, maar eerst met zijn twee. Volgens mij kunnen we dat (nu) niet goed, maar dat is de deur dichtgooien volgens hem.

Ik hoop dat die hypnotherapie mij gaat laten weten wat ik zelf wil. Daar kom ik maar zo moeilijk achter. Als ik diep in mezelf kijk wil ik weg. Hier uit. Maar hoe realistisch is dat? In hoeverre een droom en hoop op iets dat er ook niet is? Geen idee.

Aan de andere kant. Zie ik mezelf ooit nog een 'normale' man vrouw relatie met deze man hebben? En ja: vriendschap. Maar ik weet nu ook even niet hoe precies. Achterdocht, cynisme en boosheid regeren momenteel. 

Ik voel me totaal niet beresterk. ik voel me heel alleen en heel bang. Binnenkort drink ik een jaar niet. Dat ga ik vooral zo houden. Zeker nu. 

Geplaatst

Man wil nu ook relatietherapie. Eindelijk. Hoop dat het nog niet te laat is. Hoop dat ik mijn verharding kan veranderen. Dat ik weer zacht kan worden. 

Geplaatst

Ik begrijp het van al die eigen keuzes die ik heb en toch ook totaal weer niet....

Hoe zorg ik voor verzachting? Ik doe mijn best, maar vind het moeilijk. Of is dat ook gewoon oefenen in de tijd?

Het verdiret om het verbroken contact moet slijten, maar ook  dat. Het gaat niet vanzelf. Wat een gemis.  Morgen hypnotherapie. Dan beginnen aan relatietherapie. Maandag nieuwe baan. Ik voorzie een nieuw jaar vol met nieuwe avonturen. 

Spanning en sensatie in Likaland. Mag van mij wel iets minder gaan worden. 

Geplaatst

Misschien even juist niet zo hard je best doen;)?

Zacht zijn voor jezelf...dat is het begin. En ja, tijd..

Neem je niet te veel hooi op je vork? Met al die nieuwe avonturen?

Goed voor jezelf zorgen Lika, dat is denk ik het allerbelangrijkste om de avonturen aan te kunnen gaan.

Succes met alles. En droog, dat vind ik heel erg sterk van je. Kanjer

Geplaatst

Ik vind het zo grappig dat mensen er vertrouwen in lijken te hebben. Dat het wel weer goed komt. Dat je de knop te zijner tijd weer om kunt draaien. Ik kan me zelf nog niet aan dat vertrouwen overgeven. Het gemis van het buitenland is ook nog te groot. Misschien inderdaad niet te hard proberen. Missen mag. Maar liever niet te lang meer....

Dank jullie. Het helpt.

Geplaatst

Ik heb gezien hoe het ineens weer goed kan komen. Maar misschien is jouw situatie zo anders da mijn vertrouwen nergens op slaat :) 

Maar dat "buitenland" is net als de alcohol, ik denk dat je echt ff droog moet staan om je man een eerlijke kans te geven. Hoewel ik dat gemis heel goed begrijp. Verliefd is ook een drug ;)

Geplaatst

Thnx....doe mijn best. Ben nog aan het reintegreren. Als ik weer 100 procent werk, ga ik minder werken dan vroeger. Dat is goed voornemen 1.

Met de hypno probeer ik wat te stabiliseren. Hoeft niet zo lang te duren.

Hoe doet een mens al die dingen rustig? Ik zorg wel veel beter voor mezelf dan vroeger. 

Geplaatst

Er is iets veranderd... de paniek verdwijnt. De verliefdheid verdwijnt. Weet niet of man en ik verder kunnen. Of ik dat kan. Maar ik ervaar geen haast. Ik kan opeens 'kijken' naar mijn geest. Heel bijzonder. Zal ook wel weer over gaan. Maar gaaf! 

Nuchter zijn en blijven is een voorwaarde. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...