Spring naar bijdragen

Hallo. Doodeng.


Lika

Aanbevolen berichten

Viel erg mee. Heel erg. Ik kon gewoon mezelf zijn zonder op te letten of mijn glas al leeg was en of er al een volgende 'mocht' of dat dat op zou vallen etc, etc.

Ik heb gewoon gezegd een frisje met een hoofd alsof dat doodnormaal voor mij is! Alleen vragen bij het eten. Toen heb ik weer mijn 'normaalhoofd' getrokken. Voel me geweldig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn, Lika!

Die hoofdpijn had ik ook in het begin, ik las in 'de cirkels van van Dijk' (hier op het forum ergens te vinden) dat het komt omdat je lichaam zich alweer in paraatheid stelt om de volgende lading gif en troep te verwerken. Als er dan alleen spa en thee komt, is het systeem van slag. Het is dus een soort anti-gif dat niet gebruikt wordt waar je die koppijn van hebt. Dit is Jip-en-Janneke-taal hoor, maar hier kwam het op neer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterem heel vreemde, niet fijne dag.

Fysiek niet lekker: doodmoe en hoofdpijn. Daarnaast ook vreselijk prikkelbaar. Zit natuurlijk thuis nu ook ivm overspannenheid, dus is niet zo gek. Dat weet ik wel. Heel vervelend voor mijn gezin. Vandaag dus anders doen. Waarschijnlijk had ik de dag ervoor te veel gedaan en verwacht ik ook te veel van mezelf. Hele kleine stapjes zijn ook stapjes!

Man had ook biertjes gekocht en vroeg of ik ook wilde . Even getwijfeld niet gedaan. Hem ook verteld dat ik dat voorlopig niet wil doen en misschien wel langer dan voorlopig. Dat was hem nog niet zo duidelijk. Nu wel. Daarvoor begrip.

Verder grote twijfels over hoe ik mijn leven vorm wil gaan geven in de toekomst. Vind leven en werken moeilijk te combineren om het maar zo te zeggen. Maar ja. Moet toch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien niet te veel naar de toekomst plannen Lika,

veel dingen gaan toch anders en naarmate je langer

niet drinkt, ook gemakkelijker. Voor nu al genoeg mee

te dealen ook immers. Google maar eens op yerba maté

dat is een ontgiftingsthee die niet lekker smaakt (vind ik)

maar wel de hoofdpijnen verhelpt en voorkomt en energie geeft.

Fijn dat je man je nu ook beter snapt, open kunnen zijn

in je relatie is zo belangrijk en het helpt je zelf ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Lady Jane. Ik ben ook bekend met angsten en depressie. Slik al meer dan 20 jaar AD. Dat ik dronk om te dempen lijkt mij nu wel helder. Ben gewoon bang waar deze weg naartoe leidt.... Ben wel heel blij en trots dat ik het aan ga. En ik zit toch thuis, dus dat maakt nieuwe gewoontes inbouwen wellicht gemakkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond die eerste weken fysiek heel zwaar. Dacht dat ik depressief zou worden. Door actief te zijn en afleiding te zoeken hielp wel. Ik zit nu ook overspannen thuis en dat helpt niet mee komt dan een beetje dubbelop. Je kan inderdaad wel mooi wennen aan nieuwe patronen zoals je zelf zegt. Een nieuw ritme creëeren. Laten we het toch maar positief bekijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit was dag 7 zonder. Weet niet of ik altijd zonder wil, maar voorlopig voelt dit heel erg goed. Nog wel raar. Veel mee bezig. Ermee bezig dat ik niet drink. Ermee bezig dat ik verandering wil. Daarnaast ben ik even erg in mezelf gekeerd en geniet daar ook van. Ik heb zo maar het gevoel dat 'a change is gonna come'.... Er is volop werk aan mijn winkeltje, maar ik zie dat eigenlijk wel positief tegemoet. Hmmm, let's see!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag in de dagdraad dat je gisteren een mooi momentje had met je oudste. Fijn is dat hé! Koester deze momenten en door nuchter te blijven komen er meer en worden ze vast groter! Zag ook dat je het gisteren moeilijk had. Neiging om jezelf te belonen soms na zo'n positieve dag? Trap er niet in. Je gaat hartstikke goed en je kinderen gaan ook het verschil merken. Dat doen ze waarschijnlijk al! Ps dingen tegen aan ander zeggen helpt ook gelijk voor mezelf. Dus hoppatee we gaan er weer voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank SBS. Misschien was het mezelf belonen ja. Ik denk ook dat het komt omdat mijn man dan wat drinkt. Even de vraag aan mij of ik ook wil. Ik denken. Nee. Mijn stoppen is nog niet zo zwart-wit. Wil ik echt stoppen of minderen of wat? Zolang ik het niet weet kies ik voor stoppen. Denk ook ( dank frummers!) dat dat nodig is. En blijkbaar minimaal een jaar voordat je over iets anders na kunt denken. Probeer de stem: 'zo erg was het toch niet? En : je bent al zo ver. Nu kun je wel...' eronder te houden. Die ken ik namelijk....

Maar ik voel zo ontzettend, zo ontzettend dat ik nu in een periode zit waarin ik stappen kan maken en eindelijk echt voor mezelf kan en mag gaan. Daar wil ik goed over na kunnen denken, daar wil ik goed in voelen en daarin wil ik mezelf heel serieus nemen. Dat gaat toch helder, heel helder echt het beste. En geeft ook een trots gevoel en dat gevoel kan ik nu net zo goed gebruiken!

Morgen naar bedrijfsarts. Ik ben belangrijk.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super goed toch dat je gewoon nee hebt kunnen zeggen! Hou dat goede gevoel vast! Jij bent inderdaad belangrijk. Jijzelf! Zet jezelf op nummer 1. Heerlijk dat je jezelf ook zo trots kan voelen en dat je nu inderdaad zaken helder gaat bekijken en voelen. Het is vaak moeilijk maar ik kan het soms ook ervaren als een Kadootje. Vooruit blijven kijken en morgen heerlijk met een helder hoofd naar de bedrijfsarts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met belonen is niets mis mee Lika,

maar niet met alcohol natuurlijk.

Ik kocht een fiets voor mezelf, na vele 2e handsjes

mijn 1e nieuwe sinds tientallen jaren. Die had ik uitgespaard en verdiend.

Ik fiets er nog steeds op, maar nu is het een rammelding geworden

en mijn meest gebruikte vervoermiddel.

Ik koop nog steeds soms een bos bloemen voor mezelf.

En inmiddels zijn er zoveel kleine andere dingetjes mijn beloning geworden.

 

Jouw laatste stukje kopieer ik hier nog even; hier gaat het om denk ik;

Quote:

Maar ik voel zo ontzettend, zo ontzettend dat ik nu in een periode zit waarin ik stappen kan maken en eindelijk echt voor mezelf kan en mag gaan. Daar wil ik goed over na kunnen denken, daar wil ik goed in voelen en daarin wail ik mezelf heel serieus nemen. Dat gaat toch helder, heel helder echt het beste. En geeft ook een trots gevoel en dat gevoel kan ik nu net zo goed gebruiken!

Morgen naar bedrijfsarts. Ik ben belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Quinn. Ik zal hem wellicht niet duidelijk genoeg hebben gemaakt dat ik nu echt niet wil. Denk ik. Of het was een gewoonte vraag. Ik weet het niet precies. Ik krijg alle steun. En hij heeft zijn routine ook aangepast. Wijn bij het eten etc drinkt hij niet op dit moment. Zonder gedoe. Terwijl we dat altijd deden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update en voor mezelf om niet te vergeten

Het gaat goed. Ik heb het gevoel dat ik stappen maak. Hoe dat in de praktijk gaat als ik weer ga werken, moet de tijd leren. Voorlopig een maand rust. Heeeeeeel langzaam doe ik 1 stapje per dag. Ik geniet van de echte aandacht die ik aan mijn kinderen en man kan geven. Oudste (kind) gaat puberen. Een alerte, liefhebbende en adequaat reagerende moeder ( die ook niet alles weet en goed doet. Dus geen perfecte!!!! note to self)) is daarbij wel zo handig.

Voor mezelf gaat het om vinden van evenwicht en balans. Ik baal dat ik de voorgaande jaren de prioriteit aan werk heb gegeven. Maar zo is het gegaan en het was ook nodig. Partner had geen werk. Ik wel.

Niet drinken lijkt bijzaak, maar is denk ik voorwaarde om nu echt door te pakken. ( stomme uitdrukking). Eerst maar eens niet en dan zien hoe verder wat dat betreft. Voordeel van niet roken en drinken is dat ik me zo trots als een pauw voel. 'Kijk eens, met losse handen!!' En dat gevoel kan ik heel goed gebruiken nu.

Zin in die tocht met de arrenslee. Want als ik merk dat ik me ergens prettig voel, is het hier op het forum. Dus de tocht maak ik graag met jullie. Wordt vast gezellig. Ik neem in ieder geval kerststol mee. En roomboter. ( tweede kilo zit er ook al bij:-( dat is voor in januari.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...