Reacher Geplaatst 27 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2017 Beterder en boosloos? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 27 maart 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 maart 2017 Boosloos : vaker en vaker wel. Maar af en toe...... Laten we zeggen dat het me meevalt hoe stevig de deurtjes van de keukenkastjes van Ikea zijn. Ben er ook achter wat er is. Zodra ik niet goed naar mezelf luister en te grote stappen neem ontploft de boel. Het gaat beter en beter, maar het is voor mij best ingewikkeld om in de gaten te hebben wanneer ik moet dimmen en mezelf beter behandelen. Dat kan zijn: rust nemen, zeggen dat ik iets liever niet of anders wil enz. Ben zo lang zo grandioos over mijn grenzen gegaan dat de weg terug lang zal zijn. Dat is niet erg. Dat begin ik te accepteren. Alleen dat helpt al. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 27 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2017 2 uur geleden zei Lika: Ben zo lang zo grandioos over mijn grenzen gegaan dat de weg terug lang zal zijn. Dat is niet erg. Dat begin ik te accepteren. Alleen dat helpt al. Wauw! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 28 maart 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2017 Klopt Lars. Geen geduld. Totaal niet. En graag ALLES NU!!! Hard werken om dit anders te doen. Bewustwording is de eerste stap. Herkennen op het goede moment de tweede en dan de goede actie er tegenover zetten. Hard werken. Maar waardevol. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goedehoop Geplaatst 28 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2017 Wat fijn dat jij je eindelijk weer wat beter voelt, jen bent op de goede weg. Zie je, jij kan alles!! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 28 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2017 Mooi om te lezen Lika echt super!! Goed bezig inderdaad ^^ zo leer je jezelf steeds beter kennen en omgaan met jezelf ^^ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goedehoop Geplaatst 30 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2017 Die Lika is een topper, gewoon opgegeven voor de Jaarpact!! Heel goed Lika hoop dat jij je ook een beetje goed voelt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 30 maart 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 maart 2017 Jaarpact voelt veilig gek genoeg. Nu ik me langzamerhand wat voel normaliseren, vind ik het een veilig idee. Vandaag op mijn werk geweest. Dat voelde eigenlijk ook fijn. Verder erg drukke dagen gehad en morgen gaan we weekend weg. Kijken wat dat met me doet. Ik heb het idee dat ik opnieuw geboren aan het worden ben. Gek gevoel. Kan het niet goed uitleggen. Heb het druk gehad, maar ook goed voor mezelf gezorgd. Voel me trots. Monster, lady jane en Sita2 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 30 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2017 Jeee Lika, dat klinkt goed zeg! Jij hebt jezelf behoorlijk uitgedeukt de laatste weken. Terecht trots, lijkt me! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2017 (bewerkt) https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQSb1fBtW15Owawiwth9e1ClpOCNgQjYfw-g5nE8TLElvu25yFYmA 30 maart 2017 bewerkt door lady jane Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 31 maart 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 maart 2017 Noord Holland. Jij ook veel plezier Lars! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 31 maart 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 maart 2017 Rustig aan voor jou en mij. Goed op onszelf letten. Dan hebben we alle ruimte om te genieten van de lieve mensen bij wie we mogen zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goedehoop Geplaatst 31 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2017 Alle reden om trots op jezelf te zijn. Heerlijk om dan nu een weekend weg te gaan, geniet er lekker van!! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 31 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2017 Veel plezier Lika: zoooo verdiend he !! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 31 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2017 Veel plezier! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 1 april 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 april 2017 Het lukt al bijna..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselotje Geplaatst 3 april 2017 Rapport Share Geplaatst 3 april 2017 Lika, hoe was je weekend weg! Jaarpact, wauw, stappen die je zet zeg! Ik ben trots op je Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 3 april 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 april 2017 Jaarpact voelt gek genoeg niet als iets heel groots. Meer als stevige verankering. Na dit jaar ga ik wat de drank betreft kijken hoe nu verder. Nu geeft het jaarpact en het feit dat dat hier zichtbaar is het gevoel dat ik het niet alleen hoef te doen. En ook dat het echt is. Weekend weg was heerlijk. Het duurt lang voor ik het ' moeten' kan loslaten. Nu ook. Maar het is gelukt. Een wandeling maken om de wandeling zelf. Dat heb ik nog nooit gekund. Nu wel. Goede momenten met man ook samen. En twee hele gelukkige kinderen. Al is de oudste nu wel echt in de puberfase aan het raken, dus die zit zichzelf nog wel eens in de weg. Maar ik herken dat heel goed. We hebben het meer dan goed samen en ik ben mezelf dankbaar voor het niet drinken. Ik vond het wel moeilijk af en toe. Twee keer uit eten geweest. Zon en zee, uit eten, het was ook nog onze trouwdag.... Maar nee. Niet gedaan. En ik mocht het ook moeilijk vinden van mezelf. Dat is ook nieuw! Ik vertelde het al elders, maar wil het hier vasthouden voor mezelf: ik zag in de restaurants andere mensen aan de wijn, bier etc. Eén of twee consumpties gedurende de maaltijd. ( inclusief mijn echtgenoot) HAHAHAHAHA!!!!! Dat is toch niets! Dat zou ik dus niet en ik denk eigenlijk nooit meer kunnen. Twee tot drie vooraf, en dan nog twee tijdens de maaltijd in ieder geval en thuis verder. Daarnaast viel het mij en ook mijn man op hoeveel mensen al om 12.00 uur zitten te bieren. Zware bieren ook. Dat heb ik nooit gekund. Drinken overdag is knock out na 1 glas. Wil ik gelijk slapen. Gek. Is blijkbaar voor iedereen anders? Trots op mezelf vanwege helder wakker worden. Ben geen ochtendmens, nooit geweest. Maar de laatste jaren wel heel erg niet. Nu neem ik tijd voor mezelf 's ochtends en lijk ik toch iets eerder aanspreekbaar. Vrolijk zou ik het nog niet willen noemen, maar wie weet;-) In ieder geval: ik grom en ik grauw niet meer. Winst! Het komt de stemming zeer ten goede voor ons allen. Ik heb mezelf jarenlang enorm verwaarloosd. Niet eens zozeer door te drinken, dat ook natuurlijk, maar vooral door weg te stoppen wat ik voelde. Daarom dronk ik natuurlijk, ontspannen en wegstoppen om maar door te kunnen. Daar heb ik spijt van. Ik weet nog niet hoe ik weer aan het werkende leven ga deelnemen zonder weer in die ratrace te belanden. Dat vergt oefening en permanente aandacht en ook keuzes denk ik. Niet meer meedoen met het systeem waaraan ik mijn goede baan te danken had, brengt misschien een baan die minder verdient op mijn pad. Is dat te doen? Wil ik dat? Kan ik dat? Kan ik mijn ego etc zover opzij zetten dat ik me dan niet verongelijkt voel? Ga ik me niet vervelen? Kan ik niet het soort werk dat ik deed doen onder mijn eigen nieuwe voorwaarden ? Wil ik dat wel? Etc, etc, etc. ik hoef het nu niet te weten. Dat voelt nu gelukkig ook zo. De paniek verdwijnt. Wel is het heel close reading met mezelf. Mijn stresssysteem is nog zodanig aangetast dat elke stap teveel leidt tot hyperventilatie. Ik krijg letterlijk geen lucht meer ( denk ik). Maar ik kan wel steeds meer. Dus het blijft balanceren. Dat is niet erg. Zal ik denk ik mijn leven lang moeten blijven doen. Van het geld dat ik uitspaar door niet te drinken en niet te roken, heb ik een weekend weg met Pinksteren geboekt. Lekker nieuwe geschiedenis maken met zijn vieren. En van dit weekend laat ik ook een fotoboek afdrukken. Ik ga verder met mezelf lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 3 april 2017 Rapport Share Geplaatst 3 april 2017 Wauw Lika, mooie inzichten en belevenissen. voor jou! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 4 april 2017 Rapport Share Geplaatst 4 april 2017 Oh Lika, telkens klink je sterker en sterker! Een leven lang oppassen met je stress systeem? Miss blijf je wel gevoelig, ja. Maar hoe meer je om jezelf geeft hoe simpeler het wordt (die heb ik niet van mezelf, en het vergt ook oefening he ). Lekker geld sparen en leuke fijne dingen doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 4 april 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 april 2017 Ja. Ik weet het Smart. Heel, Heel lastig. Het komt wel. Ik vind het ook moeilijke materie, merk ik. Moet er goed over nadenken en er dan voor mezelf de goede actie uithalen. Je bent zo geneigd om je oude pad te volgen. Ik houd van zoeken naar leuke vakantiehuisjes voor betrekkelijk weinig geld. 'In originele staat' zeg maar, ergens waar niet alles is. Daar vind je soms pareltjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 april 2017 Rapport Share Geplaatst 4 april 2017 Ha Lika, Fijn dat je tot inzichten komt, fijn dat je rust vindt bij je besluit het een jaar niet te doen. En dat je al die voordelen van het niet drinken ervaart! Ik voel ook spijt van de manier waarop ik drank heb gebruikt om moeilijkheden weg te duwen waarna het drinken enigszins uit de hand is gelopen. Maar ik/dat kon blijkbaar toen niet anders. Put maar kracht en moed uit het feit dat je het nu anders doet. En je bijvoorbeeld opeens blijkt te kunnen genieten van een wandeling... (hoe herkenbaar!!)! Hebben je kinderen het door dat je niet drinkt? De mijne (ongeveer even oud) namelijk niet. Tenminste, ze hebben het er nog nooit over gehad... en ik heb het ze ook niet verteld.... Succes ermee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 4 april 2017 Rapport Share Geplaatst 4 april 2017 Even reagerend op jouw berichtje Pelle: Kinderen zullen het er (bijna ;-)) nooit over hebben, maar merken zeker weten het verschil! Voor mijzelf is dat belangrijk uit te spreken, omdat mijn drinken zeker invloed heeft op mijn kinderen ook al zouden ze niks zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 4 april 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 april 2017 Dat vind ik moeilijk om precies te zeggen Pelle. Ik werk op het ogenblik namelijk ook niet. En ik werkte nogal wat uren....( daar heb ik ook spijt van, maar moest ook) Door die burn-out ben ik natuurlijk ook anders. Ik heb gezegd dat ik niet drink ja. Ook dat ik een jaar niet wil drinken. Vind ik ook wel stoer, bovendien vertel ik het iedereen tegenwoordig. Over dat ik vind dat ik te veel dronk hebben we het , geloof ik, niet gehad. Ze zijn 10 en 12. Een leeftijd waarop ze veel doorhebben. Sowieso merken kinderen meer dan we denken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 5 april 2017 Rapport Share Geplaatst 5 april 2017 Het ís ook stoer Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden