Spring naar bijdragen

Hallo. Doodeng.


Lika

Aanbevolen berichten

Op 4-4-2017 om 07:49 zei smart:

Oh Lika, telkens klink je sterker en sterker!
Een leven lang oppassen met je stress systeem?
Miss blijf je wel gevoelig, ja. Maar hoe meer je om jezelf geeft hoe simpeler het wordt
(die heb ik niet van mezelf, en het vergt ook oefening he  ;)).

Lekker geld sparen en leuke fijne dingen doen! :rose:

@smart: ja. Ik geloof dat ik de kern van om jezelf geven begin te begrijpen. Straks ga ik het nog leuk vinden ook allemaal ;-)

Stond vanochtend om 07.30 uur in ieder geval al grapjes te maken bij de kinderen op de kamer. IK? Om 07.30 uur?  

Verder uit mijn slof geschoten toen ik te veel had gedaan vanmiddag.... en ik weet precies waar het zit en ga dan toch door. Dat kan dus niet meer.

Goed nieuws vandaag gekregen. Dochter kan naar de middelbare school van haar keuze. ( is hier nogal circus)  Flits, Flits, viermoment, alcoholische versnapering! Dat ging door mijn hoofd. Onmiddellijk.

Man haalde alcoholvrij bier voor mij. Toch iets feestelijks. Hij wijn. Ik kan het hebben, maar blijf het wel opmerken. Hij wel. Ik niet. Hij wel. Ik niet. Hij wel. Ik niet. En dan is het gevoel weg en doet het er niet meer toe. Hij drinkt niet veel en kan het gemakkelijk laten. Zeker als ik dat zou vragen. Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik alert moet blijven. Het duikt zo op. Hoppa! Waarvan akte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Lika wat ben jij mooie stappen aan het maken, wat moet jij je vaak blij en gelukkig voelen. (natuurlijk zijn er ook vele *momenten....)

Heerlijk dat je met pinksteren een weekend weggaat en nog meer nieuwe herinneringen gaat maken. Echt zo knap hoe je het nu doet.

 

En jij, hij wel ik niet, hij wel ik niet....heel erg herkenbaar......en vervelend ondanks dat ik het ook kan hebben!:P

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ontzettend lief Etty! Zo welkom. 

Heb het even heel moeilijk. Hoe zorg ik goed voor mezelf? Ga reintegreren en op zich is dat goed, denk ik, weet nog niet waar en hoe. Heb daar donderdag gesprek over. Ook goed. Heb ruimte en word niet gepusht. 

Bedenk eens even wat je leuk vond en niet leuk in je oude baan. Ga gewoon eens bedenken waar je echt blij van wordt. ....BLANCO.... geen idee. Kan voor mijn gevoel net zo goed de ene als de andere kant uit redeneren. Vind (bijna) niets vreselijk, iedereen wel een beetje aardig, maar vind ook niets super leuk. Dat. Altijd zo geweest. 

intussen gaat het redelijk met herstel van de burn-out. Al ben ik er nog niet. Dat gaat denk ik nog heel wat tijd en aandacht kosten. Niet erg. De wereld komt binnen, zeg maar. En soms heel hard. Te veel tegelijk leidt tot paniek en stress. De kunst is niet te rennen en voldoende tijd en aandacht voor verschillende activiteiten zit, te nemen. Rust voor de overgang. Aandacht om op te merken wat er is. Dat gaat steeds beter.

Verder heb ik even geen idee. En dat benauwt me. Dat het dat blijft. Of is dat de 'criticus' die spreekt en die zegt dat het even niet weten niet goed is? Dat dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem in ieder geval de tijd en de rust, Lika.
Dat heeft mijn vrouw nagelaten en die ga ik daarom ook vanmiddag bij een GGZ instelling
laten opnemen.

Ze heeft na de burn-out alle stress weer opgezocht en nu krijgt ze amper haar kousen zelf aan...

Ik bedoel maar, wees voorzichtig.

Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een rotdag. Bah. Moe en onrustig. Man en ik onenigheid. Veel te veel chocolade ( Tony was bij de appie in de aanbieding. Ik kan er niets aan doen!) en ijs. En nu weet ik nog niet wat ik later worden wil. Had heel veel zin in 1 glaasje wijn.... maar dat zou er vast niet 1 zijn gebleven. Nu ligt er een steen op mijn maag en voel ik me boos. Arm om me zelf heen of trap onder mijn...? Soms weet ik niet welke van de twee ik moet kiezen. 

Ik weet één ding dat ik niet moet doen en dat moet ik morgen ook niet doen. En ik begin maar even met die arm om mezelf heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach lief mens, wat is het leven toch soms ingewikkeld he.
Die chocola was vast lekker.... en dat ijs ook (of onverschillig weg gehapt? Ook niet erg )
En wat je later worden wil dat moet zich nog ontvouwen; want heus dat komt...
Ik treur even met jou mee en dan is een arm om je schouder toch veel fijner? Een dikke knuffel van mij meid. :heart: Je doet het ZO GOED!!
(kun je je man ondanks alles ook niet vragen om je even vast te houden?) O nee kan niet als ik jou al vast houdt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor als er weer zo'n moment komt;

men neme 3 sinaasappels; snijd ze in 4en, 6en of 8 partjes, met schil en al.
En dan kun je die partjes zo op happen als je het eerste stukje even los peutert.
Even goed opletten of er niet al te veel wit meekomt, dat schijnt niet gezond te zijn.

(daarna smaakt choc. alsnog lekker hoor en dan ben je toch gezond begonnen♥☺)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Etty, je hebt helemaal gelijk en ik probeer het ook zo te benaderen. Lukt geregeld, maar...dus niet altijd. Morgen gesprek met baas. Heb op een rij wat ik belangrijke aspecten vind en waar ik niet tegen kan. Ik wil gewoon hand in hand door een weiland huppelen en dan iedereen meekrijgen en knuffelen, onderwijl zingend en flauwe grappen makend. Zoiets. Gaat vast lukken;-) 

Zenuwen thuis laten, boosheid ook.

ps: mezelf zo teruglezend is het eigenlijk wel duidelijk. Ik moet gewoon in de Timotei reclame gaan spelen...

bewerkt door Lika
Voortschrijdend inzicht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:musicnote:op de grote stille heide, dwaalt de herder eenzaam rond....:musicnote: Pompidom...

Leren met Lika. Zo heet mijn leven tegenwoordig. Ik leer wat af. Ga alle kanten op. Maar ook en vaak: de goede....

Ik ben eigenlijk net het weer. Wisselvallig en nogal veel. Veel gevoel-gedoe deze week. Niet allemaal fijn, soms confronterend, beschamend, helend en opbouwend. Ik ga weer werken binnenkort. Maar niet meer zoals vroeger.  Remind me. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je klinkt de laatste tijd alsof je met een grote zoektocht bezig bent, zal wel pittig zijn nu en dan, maar je komt toch wel opgewekt over! Is dat ook zo? Of is het meer een conclusie van je gedachten dat je dat moet zijn? 

Ik wens je veel goeds!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach joh, ik zoek me een ongeluk en kom gelukkig ook veel tegen. Ik voel me een rijk mens. 

De paniek is weg (meestal) en ik kan weer lachen. Ik lach graag en veel en maak graag andere mensen aan het lachen. Doe ik ook weer. Ga binnenkort weer aan het werk. ( Ai, voelde ik daar een klein panieksteekje....mhmmm) Ook dat zal wel goed komen. Ik ga het niet meer doen zoals vroeger.

Dat zal me nog best inspanning kosten, want alles of niets zit nogal in mij. Maar ik ben het aan mezelf verplicht en gun het mezelf zo. Een beetje makkelijker doen. Dat gewerk, gestress, geren. Dus misschien een paar stappen achteruit. Maar even kijken hoe het loopt. 

Ik leer heel langzaam om niet alles NU te hoeven beslissen en weten. Gemakkelijk vind ik het niet. Maar ik vind het onzetttend kicken ( excusez le mot) om nu eens echt te gaan leven. Zo voelt het een beetje. Voor zover ik durf ( ben niet zo'n durfal) is het heel avontuurlijk hier.

Ik voel me beter worden en geniet er van. Mijn dochters dragen me op handen. Dat is ook heerlijk. Nu kijkt de hond mij smachtend aan. Ze mag uit.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt allemaal heel ok! Fijn dat die paniek weg is.
En inderdaad, het hoeft niet nu, kan ook morgen. Ook dan is er geen kater en is er wel tijd! 

Goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel. Wat lief! Ik ben zo trots als een pauw eerlijk gezegd. Begin diep van binnenuit een grote kracht te voelen en ben daar zo blij mee. Nu maar zien hoe dat is als ik weer aan de slag ga, want dat is tot nu toe mijn bottleneck, maar toch. Ik ben wezenlijk aan het veranderen.

ik heb rare weken veel etentjes, borrels met veel mensen. Ik doorsta ze goed. Soms een beetje ongemakkelijk, af en toe een tikkeltje jaloers ( zij wel!), melancholieke toon zo nu en dan, maar ook opgewekt en stevig. Hoop dat het geen hoogmoed voor de val is en dat ik deze lijn kan bestendigen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...