Lieselotje Geplaatst 3 april 2017 Rapport Geplaatst 3 april 2017 Lika, hoe was je weekend weg! Jaarpact, wauw, stappen die je zet zeg! Ik ben trots op je Lika reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 3 april 2017 Auteur Rapport Geplaatst 3 april 2017 Jaarpact voelt gek genoeg niet als iets heel groots. Meer als stevige verankering. Na dit jaar ga ik wat de drank betreft kijken hoe nu verder. Nu geeft het jaarpact en het feit dat dat hier zichtbaar is het gevoel dat ik het niet alleen hoef te doen. En ook dat het echt is. Weekend weg was heerlijk. Het duurt lang voor ik het ' moeten' kan loslaten. Nu ook. Maar het is gelukt. Een wandeling maken om de wandeling zelf. Dat heb ik nog nooit gekund. Nu wel. Goede momenten met man ook samen. En twee hele gelukkige kinderen. Al is de oudste nu wel echt in de puberfase aan het raken, dus die zit zichzelf nog wel eens in de weg. Maar ik herken dat heel goed. We hebben het meer dan goed samen en ik ben mezelf dankbaar voor het niet drinken. Ik vond het wel moeilijk af en toe. Twee keer uit eten geweest. Zon en zee, uit eten, het was ook nog onze trouwdag.... Maar nee. Niet gedaan. En ik mocht het ook moeilijk vinden van mezelf. Dat is ook nieuw! Ik vertelde het al elders, maar wil het hier vasthouden voor mezelf: ik zag in de restaurants andere mensen aan de wijn, bier etc. Eén of twee consumpties gedurende de maaltijd. ( inclusief mijn echtgenoot) HAHAHAHAHA!!!!! Dat is toch niets! Dat zou ik dus niet en ik denk eigenlijk nooit meer kunnen. Twee tot drie vooraf, en dan nog twee tijdens de maaltijd in ieder geval en thuis verder. Daarnaast viel het mij en ook mijn man op hoeveel mensen al om 12.00 uur zitten te bieren. Zware bieren ook. Dat heb ik nooit gekund. Drinken overdag is knock out na 1 glas. Wil ik gelijk slapen. Gek. Is blijkbaar voor iedereen anders? Trots op mezelf vanwege helder wakker worden. Ben geen ochtendmens, nooit geweest. Maar de laatste jaren wel heel erg niet. Nu neem ik tijd voor mezelf 's ochtends en lijk ik toch iets eerder aanspreekbaar. Vrolijk zou ik het nog niet willen noemen, maar wie weet;-) In ieder geval: ik grom en ik grauw niet meer. Winst! Het komt de stemming zeer ten goede voor ons allen. Ik heb mezelf jarenlang enorm verwaarloosd. Niet eens zozeer door te drinken, dat ook natuurlijk, maar vooral door weg te stoppen wat ik voelde. Daarom dronk ik natuurlijk, ontspannen en wegstoppen om maar door te kunnen. Daar heb ik spijt van. Ik weet nog niet hoe ik weer aan het werkende leven ga deelnemen zonder weer in die ratrace te belanden. Dat vergt oefening en permanente aandacht en ook keuzes denk ik. Niet meer meedoen met het systeem waaraan ik mijn goede baan te danken had, brengt misschien een baan die minder verdient op mijn pad. Is dat te doen? Wil ik dat? Kan ik dat? Kan ik mijn ego etc zover opzij zetten dat ik me dan niet verongelijkt voel? Ga ik me niet vervelen? Kan ik niet het soort werk dat ik deed doen onder mijn eigen nieuwe voorwaarden ? Wil ik dat wel? Etc, etc, etc. ik hoef het nu niet te weten. Dat voelt nu gelukkig ook zo. De paniek verdwijnt. Wel is het heel close reading met mezelf. Mijn stresssysteem is nog zodanig aangetast dat elke stap teveel leidt tot hyperventilatie. Ik krijg letterlijk geen lucht meer ( denk ik). Maar ik kan wel steeds meer. Dus het blijft balanceren. Dat is niet erg. Zal ik denk ik mijn leven lang moeten blijven doen. Van het geld dat ik uitspaar door niet te drinken en niet te roken, heb ik een weekend weg met Pinksteren geboekt. Lekker nieuwe geschiedenis maken met zijn vieren. En van dit weekend laat ik ook een fotoboek afdrukken. Ik ga verder met mezelf lezen.
Sita2 Geplaatst 3 april 2017 Rapport Geplaatst 3 april 2017 Wauw Lika, mooie inzichten en belevenissen. voor jou! Lika reageerde hierop 1
smart Geplaatst 4 april 2017 Rapport Geplaatst 4 april 2017 Oh Lika, telkens klink je sterker en sterker! Een leven lang oppassen met je stress systeem? Miss blijf je wel gevoelig, ja. Maar hoe meer je om jezelf geeft hoe simpeler het wordt (die heb ik niet van mezelf, en het vergt ook oefening he ). Lekker geld sparen en leuke fijne dingen doen!
Lika Geplaatst 4 april 2017 Auteur Rapport Geplaatst 4 april 2017 Ja. Ik weet het Smart. Heel, Heel lastig. Het komt wel. Ik vind het ook moeilijke materie, merk ik. Moet er goed over nadenken en er dan voor mezelf de goede actie uithalen. Je bent zo geneigd om je oude pad te volgen. Ik houd van zoeken naar leuke vakantiehuisjes voor betrekkelijk weinig geld. 'In originele staat' zeg maar, ergens waar niet alles is. Daar vind je soms pareltjes.
Sita2 Geplaatst 4 april 2017 Rapport Geplaatst 4 april 2017 Even reagerend op jouw berichtje Pelle: Kinderen zullen het er (bijna ;-)) nooit over hebben, maar merken zeker weten het verschil! Voor mijzelf is dat belangrijk uit te spreken, omdat mijn drinken zeker invloed heeft op mijn kinderen ook al zouden ze niks zeggen.
Lika Geplaatst 4 april 2017 Auteur Rapport Geplaatst 4 april 2017 Dat vind ik moeilijk om precies te zeggen Pelle. Ik werk op het ogenblik namelijk ook niet. En ik werkte nogal wat uren....( daar heb ik ook spijt van, maar moest ook) Door die burn-out ben ik natuurlijk ook anders. Ik heb gezegd dat ik niet drink ja. Ook dat ik een jaar niet wil drinken. Vind ik ook wel stoer, bovendien vertel ik het iedereen tegenwoordig. Over dat ik vind dat ik te veel dronk hebben we het , geloof ik, niet gehad. Ze zijn 10 en 12. Een leeftijd waarop ze veel doorhebben. Sowieso merken kinderen meer dan we denken....
Lika Geplaatst 5 april 2017 Auteur Rapport Geplaatst 5 april 2017 Op 4-4-2017 om 07:49 zei smart: Oh Lika, telkens klink je sterker en sterker! Een leven lang oppassen met je stress systeem? Miss blijf je wel gevoelig, ja. Maar hoe meer je om jezelf geeft hoe simpeler het wordt (die heb ik niet van mezelf, en het vergt ook oefening he ). Lekker geld sparen en leuke fijne dingen doen! @smart: ja. Ik geloof dat ik de kern van om jezelf geven begin te begrijpen. Straks ga ik het nog leuk vinden ook allemaal ;-) Stond vanochtend om 07.30 uur in ieder geval al grapjes te maken bij de kinderen op de kamer. IK? Om 07.30 uur? Verder uit mijn slof geschoten toen ik te veel had gedaan vanmiddag.... en ik weet precies waar het zit en ga dan toch door. Dat kan dus niet meer. Goed nieuws vandaag gekregen. Dochter kan naar de middelbare school van haar keuze. ( is hier nogal circus) Flits, Flits, viermoment, alcoholische versnapering! Dat ging door mijn hoofd. Onmiddellijk. Man haalde alcoholvrij bier voor mij. Toch iets feestelijks. Hij wijn. Ik kan het hebben, maar blijf het wel opmerken. Hij wel. Ik niet. Hij wel. Ik niet. Hij wel. Ik niet. En dan is het gevoel weg en doet het er niet meer toe. Hij drinkt niet veel en kan het gemakkelijk laten. Zeker als ik dat zou vragen. Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik alert moet blijven. Het duikt zo op. Hoppa! Waarvan akte. Reacher reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 5 april 2017 Rapport Geplaatst 5 april 2017 Te gek! Gefeliciteerd voor jullie en jullie dochter!!! Tja: de feestviertrigger: Het is inderdaad vooral het alert zijn op die kleine flitsmomenten die soms lang lijken te duren. Goed dat je t niet deed, dat drankje Lika reageerde hierop 1
Goedehoop Geplaatst 6 april 2017 Rapport Geplaatst 6 april 2017 (bewerkt) Jeetje Lika wat ben jij mooie stappen aan het maken, wat moet jij je vaak blij en gelukkig voelen. (natuurlijk zijn er ook vele *momenten....) Heerlijk dat je met pinksteren een weekend weggaat en nog meer nieuwe herinneringen gaat maken. Echt zo knap hoe je het nu doet. En jij, hij wel ik niet, hij wel ik niet....heel erg herkenbaar......en vervelend ondanks dat ik het ook kan hebben! 6 april 2017 bewerkt door moderator Lika reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 11 april 2017 Auteur Rapport Geplaatst 11 april 2017 Wat ontzettend lief Etty! Zo welkom. Heb het even heel moeilijk. Hoe zorg ik goed voor mezelf? Ga reintegreren en op zich is dat goed, denk ik, weet nog niet waar en hoe. Heb daar donderdag gesprek over. Ook goed. Heb ruimte en word niet gepusht. Bedenk eens even wat je leuk vond en niet leuk in je oude baan. Ga gewoon eens bedenken waar je echt blij van wordt. ....BLANCO.... geen idee. Kan voor mijn gevoel net zo goed de ene als de andere kant uit redeneren. Vind (bijna) niets vreselijk, iedereen wel een beetje aardig, maar vind ook niets super leuk. Dat. Altijd zo geweest. intussen gaat het redelijk met herstel van de burn-out. Al ben ik er nog niet. Dat gaat denk ik nog heel wat tijd en aandacht kosten. Niet erg. De wereld komt binnen, zeg maar. En soms heel hard. Te veel tegelijk leidt tot paniek en stress. De kunst is niet te rennen en voldoende tijd en aandacht voor verschillende activiteiten zit, te nemen. Rust voor de overgang. Aandacht om op te merken wat er is. Dat gaat steeds beter. Verder heb ik even geen idee. En dat benauwt me. Dat het dat blijft. Of is dat de 'criticus' die spreekt en die zegt dat het even niet weten niet goed is? Dat dus....
Lieselotje Geplaatst 11 april 2017 Rapport Geplaatst 11 april 2017 Las vanochtend een artikel over 'Sophie Hilbrand in de mentale kreukels' programma van BNN waar ze openhartig verteld over haar proces en wat ze daar (niet) van leerden. Wellicht iets om te kijken en ook inzichten te geven? Met een kop thee onder een plaidje voor de tv? smart reageerde hierop 1
Asterix Geplaatst 11 april 2017 Rapport Geplaatst 11 april 2017 Neem in ieder geval de tijd en de rust, Lika. Dat heeft mijn vrouw nagelaten en die ga ik daarom ook vanmiddag bij een GGZ instelling laten opnemen. Ze heeft na de burn-out alle stress weer opgezocht en nu krijgt ze amper haar kousen zelf aan... Ik bedoel maar, wees voorzichtig. Sterkte!! Lika reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 11 april 2017 Auteur Rapport Geplaatst 11 april 2017 Dat zal ik zeker doen Asterix. Ik denk ook heel bewust aan ander werk en ik zal het zeggen als het niet gaat. Dank je.
smart Geplaatst 11 april 2017 Rapport Geplaatst 11 april 2017 Ik denk dat het helpt om je onzekerheid (tegenover al die onzekere zaken) aan te kijken en te zeggen: onzekerheid is niet erg! Onzeker zijn kon wel eens gewoon heel slim zijn! Lika reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 11 april 2017 Auteur Rapport Geplaatst 11 april 2017 Wat een rotdag. Bah. Moe en onrustig. Man en ik onenigheid. Veel te veel chocolade ( Tony was bij de appie in de aanbieding. Ik kan er niets aan doen!) en ijs. En nu weet ik nog niet wat ik later worden wil. Had heel veel zin in 1 glaasje wijn.... maar dat zou er vast niet 1 zijn gebleven. Nu ligt er een steen op mijn maag en voel ik me boos. Arm om me zelf heen of trap onder mijn...? Soms weet ik niet welke van de twee ik moet kiezen. Ik weet één ding dat ik niet moet doen en dat moet ik morgen ook niet doen. En ik begin maar even met die arm om mezelf heen.
smart Geplaatst 11 april 2017 Rapport Geplaatst 11 april 2017 Ach lief mens, wat is het leven toch soms ingewikkeld he. Die chocola was vast lekker.... en dat ijs ook (of onverschillig weg gehapt? Ook niet erg ) En wat je later worden wil dat moet zich nog ontvouwen; want heus dat komt... Ik treur even met jou mee en dan is een arm om je schouder toch veel fijner? Een dikke knuffel van mij meid. Je doet het ZO GOED!! (kun je je man ondanks alles ook niet vragen om je even vast te houden?) O nee kan niet als ik jou al vast houdt Lika reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 11 april 2017 Rapport Geplaatst 11 april 2017 voor als er weer zo'n moment komt; men neme 3 sinaasappels; snijd ze in 4en, 6en of 8 partjes, met schil en al. En dan kun je die partjes zo op happen als je het eerste stukje even los peutert. Even goed opletten of er niet al te veel wit meekomt, dat schijnt niet gezond te zijn. (daarna smaakt choc. alsnog lekker hoor en dan ben je toch gezond begonnen♥☺) Lika reageerde hierop 1
basta Geplaatst 11 april 2017 Rapport Geplaatst 11 april 2017 Lekker slapen, en morgen denk je: er was ook iets fijns, even denken... o ja, niet gedronken. Frisse kop, dank je wel! Reacher reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 12 april 2017 Rapport Geplaatst 12 april 2017 Hè ik kan daar zo van genieten! Jij bent een lief en zorgzaam persoon Lika en je krijgt zo'n lieve zorgzame spiegel terug van de mensen op het forum. Een warm bad is het, ook voor voorbij komende mede-forummers Lika reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 12 april 2017 Auteur Rapport Geplaatst 12 april 2017 (bewerkt) @Etty, je hebt helemaal gelijk en ik probeer het ook zo te benaderen. Lukt geregeld, maar...dus niet altijd. Morgen gesprek met baas. Heb op een rij wat ik belangrijke aspecten vind en waar ik niet tegen kan. Ik wil gewoon hand in hand door een weiland huppelen en dan iedereen meekrijgen en knuffelen, onderwijl zingend en flauwe grappen makend. Zoiets. Gaat vast lukken;-) Zenuwen thuis laten, boosheid ook. ps: mezelf zo teruglezend is het eigenlijk wel duidelijk. Ik moet gewoon in de Timotei reclame gaan spelen... 12 april 2017 bewerkt door Lika Voortschrijdend inzicht Reacher reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 13 april 2017 Rapport Geplaatst 13 april 2017 (bewerkt) In een Timotei reclame moet je wel CONSTANT je haar wassen. Wat dacht je van dit: ( was plaatje van Sound of Music). Dibs on moeder overste! Climb every mountain 13 april 2017 bewerkt door Reacher Lika reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden