Spring naar bijdragen

Zondag 23 oktober


Momentum

Aanbevolen berichten

Even een pauze...

Ik haat poetsen nog steeds. En dan denk ik automatisch aan garnaaltje (Aki).

 

Kan me het voorstellen Sonnetje. Is ook apart..gezien het topic.
Ik kan me niet voorstellen dat men haar niet gevraagd heeft of dit al dan niet een probleem was. Zou anders wel bijzonder grof zijn.
En negen kansen op de tien...gezien het feit dat ze (zo begrijp ik het toch) al wat langer droog staat...had ze dat niet. Laat ons hopen van niet dan toch
Maar het blijft natuurlijk een vreemd zicht.

Anderzijds ook weer heel realistisch. 
Alcohol maakt deel uit van deze maatschappij. En als we tot de kern komen is drank niet het probleem. Drank is niet meer dan het hulpmiddel. 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoorde gisteren iets op de radio..half en half...iets over het verbieden van alcohol in tankstations en het verhogen van de prijs.
Ik vraag me af of het veel uitmaakt voor een alcoholist.
Misschien wel..
Onze Scandinavische buren weten het vast.

 

Ik ga maar weer even aan de poets. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol mag hier (in Nederland) al sinds 2001 niet meer verkocht worden bij tankstations.

Ik weet niet hoe dat voor andere alcoholisten werkt of gewerkt heeft, voor mij niet.. ik moest eigenlijk nog zo'n beetje

alcoholist "worden", toen. Dat is me heel goed "gelukt" zónder tankstations.

Nu, in herstel, heb ik trouwens geen enkele moeite met het zien van alcohol in tv-programma's, winkels, terrassen of waar dan ook.

In herstel gaan was een keuze die ik voor mezelf heb gemaakt. Daarmee nam ik het besluit om niet meer te drinken. Ongeacht omstandigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In herstel gaan was een keuze die ik voor mezelf heb gemaakt. Daarmee nam ik het besluit om niet meer te drinken. Ongeacht omstandigheden.

 

Vorige week, tijdens onze tocht door de Beaujolaisstreek hebben we drie keer op het terrein van een wijnboer overnacht op

zgn. camperplaatsen. Die wijngaarden zijn prachtig om te zien in deze tijd van het jaar, net als overigens de rest van het landschap.

Bij die wijnboeren kon je wijn proeven en kopen. Mijn vrouw heeft daar, bij één van die proeverijen wat geproefd en gekocht. Ik was erbij en

genoot van de interieurs, sfeer, het visuele... maar zelf drinken of zelfs maar proeven is geen moment bij me opgekomen.

Als ik niet in herstel was geweest had ik de omstandigheden heel ánders ervaren, had ik waarschijnlijk niets gezien... maar ik

het besluit genomen, bijna negen jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

@Kohtje, ik denk ook niet dat het er omgaat dat je er trek van krijgt als je het ziet maar het is wel raar dat het nog steeds op tv gepresenteerd word als heel gezellig wat erbij hoort als je een goed gesprek hebt ( of slecht gesprek) zelfs als het over verslavingen gaat. Ik vind het respectloos dat het gebeurd en zou me niet lenen om als sponsorobject voor een bierbrouwer.

 

Ik dacht dat het om trek ging.

Beschouw mijn berichtjes dan maar als niet geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Voetbal is al genoeg om me rot te ergeren.

 

Inderdaad gaat Kieft daar zelf zitten. Als Kieft op een terras 

gaat zitten ziet hij ook drank.

 

Wel vind ik dat het een beetje de norm wordt. Een goed gesprek

zonder drank lijkt onmogelijk te worden.Dat stoort me wel!!

 

Zie ook Pauw,over alcohol. Verleden week.

 

 

http://pauw.vara.nl/media/365808

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier iniedergeval weer geen irritaties meer in huis Zweed weer naar Zweden

Heerlijk rust in huis-vervelend dat ik me zo voel als hij hier is geen kwade man 

 

Gister ook even IT gekeken zo nep maar vroeger zulke nachtmerries van gehad haha -mijn eerste horror film

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, nou Fruitvlieg.

Voor de meeste mensen is alcohol geen probleem en een onschuldig middel. Voor sommigen, zoals Kieft, en mijzelf is het echter een verslaving waar je niet meer los van kan komen. Dat wil toch niet zeggen dat Kieft niet gewoon zijn boterham kan verdienen met iets wat voor 80% van de bevolking onschadelijk is?

Leven en laten leven en zelf je eigen verantwoordelijkheid nemen is verl belangrijker.

Houd het droog allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben een droge alcoholist, nu 3 maanden. Met interesse deze draad gelezen. De zus van Saskia had dus gelukkig niet het glas voor haar neus op gedronken? Haha sorry. Heb dat gelukkig niet,zal ook zwaar zijn om dan andere drinkende mensen te zien op terras, feest etc? Lijkt me heel zwaar als dit je triggered.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best netjes gedragen vandaag, sta versteld van mezelf ;) Niet te geloven hoe sommige mensen zich kunnen aanstellen in bepaalde situaties. Maar goed, dit hebben we maar weer gehad.

 

Is inderdaad wel bijzonder dat in elk hierin wordt een serieus gesprek gevoerd programma bier of wijn op tafel staat. Maar ja, er staan ook kaasstengels. En nog niet heel lang geleden werd er gerookt tijdens programma's. Misschien wordt de alcohol op tv ook nog wel in de ban gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...