Roberto Geplaatst 28 maart 2022 Auteur Rapport Geplaatst 28 maart 2022 Op 14-3-2022 om 13:50 zei Roberto: Morgenmiddag hoofdstuk 6: Maatregelen om direct grip te krijgen op je gebruik Risicosituaties vermijden Iets anders doen in een risicosituatie Een consequentie verbinden aan je gedrag Door zelfcontrole groeit zelfvertrouwen Morgen nog een keer hoofdstuk 6 en hoofdstuk 7. Helpende gedachten toepassen Niet-helpende gedachten herkennen Helpende gedachten installeren Helpende gedachten om hulp te zoeken en stress te verminderen Francoise reageerde hierop 1
Francoise Geplaatst 28 maart 2022 Rapport Geplaatst 28 maart 2022 Heb ik al gezegd dat je goed bezig bent , you can do thisĀ Roberto reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 28 maart 2022 Auteur Rapport Geplaatst 28 maart 2022 Dankjewel @Francoise. Het grote verschil met eerdere pogingen is dat ik nu het werkboek GRIP gebruik met ondersteuning van VNN. Ik deed het altijd eigenwijs in mijn eentje. Alleen mijn naam op het dagpact zetten is niet voldoende.
Lonster Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Geplaatst 29 maart 2022 Ja mooi Roberto, dat je het weer zo snel oppakt.Ā Roberto reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 11 april 2022 Auteur Rapport Geplaatst 11 april 2022 Op 28-3-2022 om 14:23 zei Roberto: Morgen nog een keer hoofdstuk 6 en hoofdstuk 7.Ā Ā Helpende gedachten toepassen Morgen gaan we hoofdstuk 8 doornemen. Effectief weigeren Situaties waarin je effectief moet kunnen weigeren Goed voorbereid zijn Een goede standaard reactie bedenken Standaard reacties gebruiken Niet-helpende gedachten uitschakelen
Roberto Geplaatst 11 april 2022 Auteur Rapport Geplaatst 11 april 2022 (bewerkt) Met mijn hulpverlener heb ik afgesproken dat ik ook alvast hoofdstuk 9, 10, 11 en 12 ga lezen. Stress herkennen Stress wordt zichtbaar Erkennen van stressbronnen Richtlijn voor het omgaan met stressbronnen. Stress aanpakken: een druk hoofd en lege tijd Meer rust in je hoofd Toegenomen drukte of overprikkeling herkennen Ontspannende en afleidende activiteiten Grip op piekeren Rustmomenten inplannen Overprikkeling of onderprikkeling voorkomen Omgaan met veranderingen en verrassingen Structuur creƫren Lege tijd omzetten in geplande tijd Stress aanpakken: sociaal ongemak Ongemak in sociale situaties verminderen Minder hoge eisen stellen aan jezelf Kiezen voor wat jij belangrijk vindt Je goed voorbereiden op lastige sociale situaties Je grenzen aangeven en stressbronnen bespreekbaar maken Acceptatie: een goed evenwicht Volhouden Nog steeds een leerproces Verminder stress, focus op herstel Maak gebruik van praktische hulpmiddelen en steun Maak een signaleringsplan 11 april 2022 bewerkt door Roberto Lonster reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 20 april 2022 Auteur Rapport Geplaatst 20 april 2022 (bewerkt) Ik zit in een behoorlijke terugval, mede 'dankzij' mijn contact met M. afgelopen week. Mijn energie is gelukkig nog als Bart Peeters, slechts drie jaar jonger dan ik. Ā 20 april 2022 bewerkt door Roberto Francoise reageerde hierop 1
Francoise Geplaatst 20 april 2022 Rapport Geplaatst 20 april 2022 Aaargh Roberto , ben je weet aan het drinken ?? Nee tochĀ Herpak jezelf johĀ Roberto reageerde hierop 1
Lonster Geplaatst 21 april 2022 Rapport Geplaatst 21 april 2022 Een dronkemanslied. En nu Roberto? Wat ga je vandaag doen? Roberto reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst 21 april 2022 Rapport Geplaatst 21 april 2022 (bewerkt) Roberto M. is behoorlijk bad news voor jou. Dit is volgens mij de tweede keer dat M. de oorzaak is van jou terugval. Dan is het toch beter hem niet meer te zien. Alsjeblieft Roberto herpak je zelf weer, jij kunt dat! 21 april 2022 bewerkt door karin123 Roberto reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 21 april 2022 Rapport Geplaatst 21 april 2022 Roberto, M kan hooguit aanleiding zijn nooit oorzaak kom op man, eigen verantwoording nemen dat kun je best! Roberto reageerde hierop 1
Lonster Geplaatst 22 april 2022 Rapport Geplaatst 22 april 2022 Hee Roberto, niet weg blijven nou. Roberto reageerde hierop 1
Francoise Geplaatst 25 april 2022 Rapport Geplaatst 25 april 2022 @RobertoĀ meld je even .Ā Hoe gaat het met je ? Roberto reageerde hierop 1
Pinkman Geplaatst 17 mei 2022 Rapport Geplaatst 17 mei 2022 Hey Robbie, hoe gaat het met je nu? Nog steeds lekker met je tuin aan de slag en hoe vergaat het sporten je op dit moment?
Francoise Geplaatst 17 mei 2022 Rapport Geplaatst 17 mei 2022 @Roberto, geef ff een update , hoe gaat het nu,Ā wat is er gebeurd?
Roberto Geplaatst 6 juli 2022 Auteur Rapport Geplaatst 6 juli 2022 Ik zit al een tijdje weer in een terugval, voor de zoveelste keer. Op dit alcohol- en benzoforum herken ik meestal vrij weinig. Wel in dit artikel, voor 100%: https://www.autismecentrum-groningen.nl/hoogfunctionerend-autisme/ Artemis reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 6 juli 2022 Auteur Rapport Geplaatst 6 juli 2022 Mijn contact met VNN was goed, maar heeft niet geleidt om mijn terugval te voorkomen. 26 juli een evaluatiegesprek over hoe het gegaan is en hoe verder te gaan. Ik zit weer aan de tig pakken slappe wijn, maar voel mij in ieder geval stukken beter dan afgelopen jaren. Eergisteren heb ik nieuwe botox injecties gehad vanwege mij kauwspierprobleem, is na ongeveer 6 maanden uitgewerkt. Wat mede oorzaak is van mijn terugval, naast de alcohol zelf. Duurt nog even voordat dat werkt.
Roberto Geplaatst 6 juli 2022 Auteur Rapport Geplaatst 6 juli 2022 Ik was heel blij met die botox maandag, totdat ik een appje kreeg van een goede vriend van mij over mijn ex-masseur J. Ik was twee dagen in een shock, ben daar nu weer aan het uitkrabbelen. Ā
Francoise Geplaatst 6 juli 2022 Rapport Geplaatst 6 juli 2022 Ha daar ben je weer Roberto,Ā was al bang dat je idd een terugval had. Wat was er met de masseur RobertoĀ Ā waardoor je in shock was? Veel sterkte in iedergevalĀ en fijn dat je weer wat laat horenĀ
Francoise Geplaatst 6 juli 2022 Rapport Geplaatst 6 juli 2022 1 uur geleden zei Roberto: Ik zit al een tijdje weer in een terugval, voor de zoveelste keer. Op dit alcohol- en benzoforum herken ik meestal vrij weinig. Wel in dit artikel, voor 100%: https://www.autismecentrum-groningen.nl/hoogfunctionerend-autisme/ Ik herken hier ook veel van mezelf in. Zie niks uitgesproken anders in dit artikel wat ik nog niet wist van autismeĀ
Roberto Geplaatst 8 juli 2022 Auteur Rapport Geplaatst 8 juli 2022 Op 6-7-2022 om 23:03 zei Francoise: Wat was er met de masseur RobertoĀ Ā waardoor je in shock was? Veel sterkte in iedergevalĀ en fijn dat je weer wat laat horenĀ Bedankt voor je reactie, had ik gisteren al gelezen. Heel ingewikkeld verhaal. Een vriendenstel van mij is al 30 jaar samen, beiden ken ik nog langer. De oudste is dementerend en uiteindelijk in een verpleeghuis opgenomen. Anderhalf jaar geleden had ik met mijn masseur een bezoekje aan hun gebracht. Drie maanden later ben ik met die masseur gekapt. Ik had dat vriendenstel uitgenodigd om bij mij op een middag langs te komen. Dat is uitgesteld en op Facebook las ik dat de ene op vakantie was in Suriname. Via whatsapp vroeg ik of hij daar met zijn dementerende partnerr was. Nee, dat kan niet meer, kreeg ik als reactie. Vervolgens stuurt hij een vakantiefoto waar mijn ex-masseur op staat. Nu blijkt dat die vriend al anderhalf jaar contact met hem heeft. En nu deels met hem samenwoont, omdat hij niet tegen alleen zijn kan. En zonder die masseur in een gat gevallen was. Verstandelijk gezien heb ik er niets mee te maken wat zij doen. Gevoelsmatig een enorme dreun, waar ik nog steeds last van heb. Ik denk dat die masseur misbruikt maakt van die situatie (financiele bedoelingen). Daar heb ik met beiden over zittten appen, vanuit mijn shock. Met dat appen ben ik nu gestopt, dat leidt totĀ niets. En misschien schat ik het compleet verkeerd in. Ā
Fonny Geplaatst 8 juli 2022 Rapport Geplaatst 8 juli 2022 Roberto...ik wens je succes en sterkte...met alles wat je doet Roberto reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden