Spring naar bijdragen

Opnieuw


Roberto

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Lonster:

Wandelen, tegen de onrust?

Om te wandelen (of fietsen /  outdoor fitness) is het helaas te koud.
Ik ben inmiddels flauw van al die kopjes thee, zit nu aan mijn derde middag/avond kopje koffie.
Niet echt handig, dan kan ik vanavond niet slapen.

Ik kan thuis niet goed stillen, ik ben voortdurend bezig met kleine dingetjes.
Mijn woonkamer staat vol met gratis spullen van Marketplace of gevonden bij afvalcontainers.
Zodra ik iets opruim (lees: verplaatst van de ene plek naar een andere), vind ik weer iets nieuws.
Zonet nog een afgedankt en uit elkaar gehaald droogrek, waarop je alleen maar sokken kunt laten drogen.
Of is het een honden bench? Er zit een luikje in.

Ik heb geen huisdieren, wel een gevonden aquarium (middelgroot), moet ik nog onder de douche schoonmaken en kijken of die lekt.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd leuk, zo'n pakket. Ook om te geven, ik ben er ook eentje aan het samenstellen.

Te koud om te wandelen? Niks hoor. Het is heerlijk om te wandelen met die kou. En het is nu weer wat zachter. Het vriest niet eens meer.

11 uur geleden zei Roberto:

Ik heb geen huisdieren, wel een gevonden aquarium

Nou dat is toch wat. Wat moet je met een aquarium? Misschien kun je het inrichten met droogbloemen. Of lampjes erin zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lonster:

Wat moet je met een aquarium? Misschien kun je het inrichten met droogbloemen. Of lampjes erin zetten.

Lonster, ik ben een plantenliefhebber/tuinier. 
Dat aquarium wordt denk ik een plantenbak met vetplanten en hydrokorrels, of zoets.
Of een kruidenbak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Roberto:

Om te wandelen (of fietsen /  outdoor fitness) is het helaas te koud.

Toch even gaan, al is het maar even, frisse neus. Helaas duurt aankleden, muts sjaal handschoenen, extra legging, lang, maar het is het waard, ik ga elke dag. ga in gedachten even mee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Donder:

60 plussers met een extra legging, dat zou verboden moeten worden! :D

weer mispoes, :P Een extra legging ONDER de jeans, niet onder een legging. maar dat begrijpt @Roberto wel, waar ik woon is het altijd flink koud dus altijd een wollen legging onder mijn jeans. Zo heb ik het nooit koud op mijn lange wandelingen/ fietstochten. Die tip gaf ik aan @Roberto en niet aan jou :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Artemis:

Heeft hij nog gebeld? 

De afspraak was vanochtend om 10.00 uur op locatie.
Gisteren belde de receptie of het ook omgezet kon worden naar een telefonisch gesprek, ook om 10.00 uur.

On 11.10 uur heb ik gebeld dat hij nog niet gebeld had, idem om 14,30 uur.
Om 16.00 uur belde hij, met de opmerking dat hij telefoontjes altijd tussen door deed.
Geen excuses dat ik 5 uur heb gewacht, het lag aan het secretariaat, die hem 's morgens al een mailtje gestuurd had.
En 's middags nog een terugbelverzoek.
Ik heb nu zijn 06-nummer, voor als het nodig mocht zijn.

Hij had een recept naar de apotheek gestuurd, 20  tabletten voor 5 dagen.
Die zouden maandagochtend klaarliggen, dat werd ook 16.00 uur.
Als ik niet nog wat diazepam van mijn huisarts overhad was ik mijn eerste detox dag met een pak wijn begonnen.
Afspraak met die arts was maandag om 19.00 uur.

Nou ja, ondanks dit gedoe heb ik nu 5 dagen geen alcohol gedronken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-12-2021 om 09:26 zei Roberto:

Dat aquarium wordt denk ik een plantenbak met vetplanten en hydrokorrels, of zoiets. Of een kruidenbak.

Het is nog steeds vrij koud buiten, dus ben ik binnen maar bezig. 
Mijn aanrecht heb ik deels al opgeruimd.
Daar staat nu mijn gevonden aquarium met een probeersel van hydrokorrels en Aloe Vera uit de gratis stekjeskast in de buurt.
Ik ben nog niet klaar, eerst een kopje koffie.

Aquarium-vetplanten.jpg

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pinkman, bedankt voor je belangstelling.
Het gaat gelukkig heel goed, sinds de start op 20 december van mijn vijfdaagse ambulante detox drink ik nog steeds niet.

Die botoxbehandeling heeft absoluut geholpen, alleen bij grote inspanning heb ik nog wat last, maar dat trekt weer weg.
Ze hebben ook niet alles platgespoten, maar het is nu zeer dragelijk.
Ik ben nu druk bezig met achterstallig opruimen, schoonmaken, tuinieren, et cetera.
Over een halfjaar heb ik weer een afspraak met mijn kaakchirurg.

Medicatie:

  • Ik slik nog wel diazepam, maar ga dat afbouwen van morgen nog 1 x 10 mg > 10 dagen 5 mg > 10 dagen 2 mg > 0.
    Dat heb ik zelf zo aan mijn verslavingsarts voorgesteld, ik vind het te vroeg om na morgen al te stoppen.
  • Ik slik ook nog amitriptyline, met afbouwen wacht ik ook nog even totdat ik wat stabieler droog sta, ik ben nu vrij onrustig.
    Nu slik ik 2 x 25 mg tot ...  > 14 dagen 1 x 25 mg > 14 dagen 10 mg > 0 (afbouwschema van mijn huisarts).

Afgelopen dinsdag heb ik een vervolggesprek gehad met mijn zorghouder.
Met haar ga ik in januari op mijn voorstel aan de slag met het werkboek GRIP: aan de slag met verslaving en stress bij autisme.
Het is voor haar en collega's ook een nieuw werkboek, dus we proberen gewoon wekelijks een hoofdstuk (van de 12) te behandelen. Hoofdstuk 13 is voor naastbetrokkenen of hulpverleners.

Vandaag heb ik een vervolggesprek gehad met mijn regiehouder.
Over de detox en wat er zo bij mij naar boven kwam, net als in eerdere gesprekken met haar toen ik nog dronk, ook voor onze afspraken. Zij vond mij vandaag helderder en er al beter uit zien.
Met haar heb ik nog twee vervolggesprekken over wat er bij mij naar bovenkomt, omdat mijn zorghouder drie weken op vakantie is en die wekelijkse gaten in te vullen.

Volgende week heb ik afspraken met mijn tandarts en mondhygiëniste.
Er kan ook een verband zijn tussen gebitsklachten en kauwspierproblemen.

Met mijn fysiotherapeut heb ik vorige week woensdag een gesprek gehad.
Haar cranio sacraal therapie heeft bij mij niet geholpen.
En is door die botox behandeling ook niet meer nodig.
Daarvoor in de plaatst gaat zij vanaf januari op mijn voorstel deels mijn stijve nek en schouders behandelen, die zijn ook vrij verkrampt, ook al heb ik daar nauwelijks last van. Wel heb ik spierpijn in mijn bovenarmen, omdat ik deels onbewust met gebalde vuisten slaap.

Deels ga ik met haar aan de slag over bewegingsadvies / outdoor fitness, wat ik voor mijn terugval regelmatig deed en deze week weer opgepakt heb (dat op mijn kop staan lukt nog niet zo goed).

 

Norwell-Zernike.jpg

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Artax:

Je had even een aanloopje nodig, maar nu al weer 5 dagen. goed man!

Vijf dagen ambulante detox vanaf 20 december:
dagelijks een half uur naar VNN (2 x arts en 3 x verpleegkundige} om te kijken naar mogelijke ontwenningsverschijnselen en bloeddruk en hartslag meten. Dat was alleen medisch.

In totaal vandaag dus 11 dagen droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het net even nagezocht.
De tip voor een botox behandeling voor overbelaste kauwspieren heb ik hier op 29 november 2020 van @Roos33gekregen.
Mijn huisarts had daar nog nooit van gehoord, maar mij wel verwezen naar de kaakpoli.

Medicatie, fysiotherapie en een bitje moest ik eerst uit proberen, zonder enige verbetering.
Afgelopen anderhalf jaar was echt één grote ramp.
Het heeft 'even' geduurd, maar ik ben nu erg blij met die behandeling.
Roos, heel erg bedankt.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Als alcoholist die geen alcohol drinkt spaar ik dagelijks geld uit.
Helaas niet zoveel, omdat ik goedkope pakken wijn kocht.
Een van de dingen die je kunt doen als je stopt is jezelf belonen.
Daar ben ik de hele avond mee bezig geweest.

Ik had nog een cadeaukaart liggen van een tuincentrum waar 30 euro opstond.
Die kon ik alleen online besteden, alle tuincentra zijn gesloten.
Als tuinier zonder tuin heb ik alles in potten en zelf getimmerde bakken.

Al online shoppende heb ik voor ruim 100 euro besteld.
Hoeveel pakken wijn ik daar voor had kunnen kopen weet ik zo snel niet.

 


 

blauwe_bes-pot.jpg

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...