Spring naar bijdragen

Opnieuw


Roberto

Aanbevolen berichten

18 uur geleden zei Roberto:

het was allemaal de schuld van zijn hond

Dat klinkt als iemand die geen controle over zichzelf heeft, agressief en onberekenbaar is.

Iemand die jouw ruit kapot maakt, buiten zichzelf raakt en zijn hond mishandelt. 

Je kunt verwachten dat je hier negatieve reacties over je vriend krijgt, is dat ook jouw bedoeling? Als dit verhaal je helpt je van hem los te maken, zou ik zeggen blijf vooral doorschrijven hierover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lonster:

Dat klinkt als iemand die geen controle over zichzelf heeft, agressief en onberekenbaar is.
Iemand die jouw ruit kapot maakt, buiten zichzelf raakt en zijn hond mishandelt. 

Je kunt verwachten dat je hier negatieve reacties over je vriend krijgt, is dat ook jouw bedoeling? Als dit verhaal je helpt je van hem los te maken, zou ik zeggen blijf vooral doorschrijven hierover.

@Cleo66, @karin123, @bumperjim, @Lonster,

Bedankt voor jullie reacties, ik laat het nu even bezinken.
Het is voor mij heel erg moeilijk om hem los te laten, omdat wij ook wel een bijzondere klik hebben.
Gisteren heeft hij mij op whatsapp geblokkeerd.
Later schrijf ik hier wel wat meer over.

ps M. heeft ADHD / sterke stemmingswisselingen, dat maakt het voor hemzelf ook lastig.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dubbelglas, het gat zit alleen aan de binnenkant, bij die oranje nep bloemetjes.
Gisteren heeft de WBV er een tijdelijke glasplaat voorgezet, over 14 dagen komt er nieuw glas in.
Vervolgens heb ik er maar een 'kunstwerk' van gemaakt met wat planten in de vensterbank die daar normaal niet staan.
Mijn tv staat hier normaal voor, gelukkig is het borrelglas net over mijn tv heen gegaan.

Vlak na zijn woede aanval zei M. : ik ben WA-verzekerd, ik vergoed de schade wel.
 

Glasschade.jpg

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei karin123:

Die hond mag niet de dupe worden van zijn gedrag, die hond heeft nooit en dan ook werkelijk nooit ergens schuld aan.

Nee, die hond was gewoon geschrokken en weggevlucht.
Wat er precies op mijn slaapkamer gebeurd is weet ik niet.
Die hond luistert op zich goed: zit, lig, stop, standaard commando's die je een hond aan kunt leren.
Daar is niets mis mee.

Die hond heeft hem vermoedelijk uit angst gebeten.
Dat is niet de schuld van zijn hond, maar de schuld van zijn baasje.

Zeer vermoedelijk gebeurd dit bij hem thuis ook.
Die hond kan vrij schrikachtig reageren.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Cleo66:

 Je zou daar sowieso melding van kunnen maken.  

Een paar dagen geleden heeft M. 's nachts de GGZ-crisisdienst gebeld terwijl ik al sliep.
Over dat hij niet goed met zijn boosheid om kan gaan.
Die kunnen in zijn dossier kijken.
Blijkbaar heeft hij een signaleringslijst, waar dit niet op stond.
Dat heeft hij na het slapen / wakker worden aan mij verteld.
Het lastige voor mij is dat ik zijn openheid en eerlijkheid wel waardeer.

Gisteren heb ik die crisisdienst ook gebeld om melding hiervan te maken.
Omdat het voor mij geen crisis was ben ik verwezen naar het secretariaat.
Vandaag heb ik daar nog niet mee gebeld.
Eigenlijk wil ik zijn therapeut spreken.
Ik weet niet of dat mogelijk is, vanwege privacy.

M. heeft mij zonet via whatsapp weer gedeblokkeerd.
En de foto kunnen zien die ik bovenstaand heb geplaatst.
Ik laat het eerst bezinken, wacht af.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een hond uit angst bijt is daar iets aan vooraf gegaan, dat kan niet anders anders bijt hij niet uit angst. Ik denk dat de hond bang is voor je vriend. Vooral als hiij zo uit zijn dak gaat. Honden kennen dit gedrag niet, ook niet onderling. Een normale hond is niet schrikachtig, daar zit ook wat achter. Ik vind het heel erg voor de hond. Als het hier in de buurt zou gebeuren en ik zou het weten ging ik daar zeker wat aan doen want dit kun je een hond niet aandoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bumperjim:

Die hond moet asap weg bij die gek, Overigens als een hond bijt heeft ie vaak groot gelijk. 

Ik begrijp je opmerking wel, ik zie M. vaak ook als gestoord.
Maar tegelijkertijd is hij ook een patiënt, ADHD met een traumatisch verleden.
Dat maakt het voor mij lastig.

Hij heeft ook nog twee poezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-8-2021 om 08:17 zei Cleo66:

 Je zou daar sowieso melding van kunnen maken.  

Cleo, ik heb hier even over nagedacht.
Zonet heb ik met de GGZ-receptie gebeld dat ik melding wil maken bij zijn therapeut, met korte uitleg over zijn agressieve gedrag. Zij geeft mijn vraag door aan die therapeut.
Vanwege beroepsgeheim / privacy is dat misschien wat moeilijk.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen gesprek verwacht over M., dat mag zijn therapeut niet doen.
Ik wil alleen mijn verhaal kwijt bij die therapeut, omdat hij zijn achtergrond kent.
Hopelijk belt hij mij terug.

ps melding bij de politie en/of dierenbescherming ga ik niet doen, dat leidt tot niets of erger

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk trouwens ook dat de behandelaar van je ex op de hoogte stellen van de agressie de beste kans is voor de arme hond. Deze hond kan misschien gered worden door de dierenbescherming maar helaas kan iemand zo weer een nieuwe hond in huis nemen. De agressie behandelen is zijn beste optie. 
 

Nogmaals kracht toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Loetje:

Ik wou dat ik dit nooit gelezen had, vind het zo erg voor de hond en dan nog twee katten ook :( ik zou sowieso melding doen, maar goed zal wel niet gebeuren…

Ik heb via de receptie GGZ melding gemaakt van dit voorval met het verzoek om dit door te geven aan zijn therapeut en met het verzoek of die therapeut mij wil terugbellen. Of hij dat doet weet ik niet.

Er zijn afgelopen tijd wel meer van dit soort dingen gebeurd, maar liep altijd net goed af.

Deze dierenmishandeling in mijn eigen huis is de grens voor mij.
Ik heb niet ingegrepen, anders was hij zeer vermoedelijk mijzelf aangevlogen.
Of had hij al mijn schilderijen, waaronder erfstukken, kapot geslagen.

ps ik was een keer bij hem thuis en hij deed een klein kamerkastje open.
Daar kwam opeens een poes uit.
Of dat kastje op slot zat heb ik niet goed gezien.
Als dat deurtje niet op slot zat had die poes er zelf wel uit gekund, denk ik dan.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Ik heb via de receptie GGZ melding gemaakt van dit voorval met het verzoek om dit door te geven aan zijn therapeut en met het verzoek of die therapeut mij wil terugbellen. Of hij dat doet weet ik niet.

Er zijn afgelopen tijd wel meer van dit soort dingen gebeurd, maar liep altijd net goed af.

Deze dierenmishandeling in mijn eigen huis is de grens voor mij.
Ik heb niet ingegrepen, anders was hij zeer vermoedelijk mijzelf aangevlogen.
Of had hij al mijn schilderijen, waaronder erfstukken, kapot geslagen.

ps ik was een keer bij hem thuis en hij deed een klein kamerkastje open.
Daar kwam opeens een poes uit.
Of dat kastje op slot zat heb ik niet goed gezien.
Als dat deurtje niet op slot zat had die poes er zelf wel uit gekund, denk ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je dat gedaan hebt, of het iets oplost denk het niet. Ik zou sowieso al om die reden, zo’n persoon niet in mijn omgeving willen. Als je al een dier mishandelt dan wat nog meer ? Misschien melding dierenpolitie doen, als er nog wat voorvalt. Zo’n therapeut gaat daar niets mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen heb ik een gesprek met mijn poh-ggz om een verwijzing / hulpvraag voor VNN goed te kunnen formuleren.
Daar zit ik nu over na te denken.

Ik zit nu op 2 a 3 liter wijn van 7,5 % + 10 mg diazepam per dag.
Vorig jaar was mijn plan om de deeltijdbehandeling terugvalpreventie te gaan doen, na gestopt te zijn.
Daarvoor moet ik nu eerst weer gestopt zijn.

Probleem 1: er is een wachtlijst van 9 weken.
Probleem 2: volgens mij gaat M. dezelfde groepsbehandeling doen, eind september.
Samen in zo'n groep is voor mij uitgesloten.

What to do, what to do now?

 

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei bumperjim:

Stoppen

Ok, here we go again, na een gesprek vanochtend met mijn poh-ggz over verwijzing naar VNN.

Reden van verwijzing, vraagstelling Er is sprake van chronisch alcohol misbruik. Het is client meerdere malen in zijn leven gelukt te stoppen met alcoholgebruik, het lukt onvoldoende om dit vast te houden. Momenteel drinkt hij zo'n 2 a 3 flessen wijn per dag. Hij wil graag hulp bij het volledig stoppen met alcoholgebruik, heeft zelf een voorkeur voor een (individuele) terugvalpreventie behandeling. Hinderlijke pijn in kaak/kauwspier is een trigger om alcohol te blijven gebruiken. Voor deze klachten loopt client bij de kaakpoli. Client verwacht dat, wanneer het gelukt is om te stoppen met alcoholgebruik hij actiever zal worden op andere levensgebieden (daginvulling, huishouding, zelfzorg, sociale contacten), heeft om die reden geen hulpvraag op deze terreinen. Client is bekend met autistische kenmerken.

deelcontact 10-08-2021 (S) - Verwijzing VNN besproken. Client wil graag hulp bij stoppen met alcohol gebruik. Benoemt zelf dat minderen voor hem geen optie is, wil helemaal stoppen. Drinkt momenteel zo'n 2 a 3 flessen wijn per dag. Begint in de ochtend. Heeft overdag weinig om handen. Wat nog wel lukt is tuinieren. Geeft aan dat zijn zelfzorg matig is, en dat het onvoldoende lukt om zijn huis schoon te houden. Heeft een minimaal sociaal netwerk. In stand houdende factor bij alcoholgebruik is pijn in kauwspier/kaak. Alcohol in combinatie met diazepam helpt tegen de pijn. Heeft fysiotherapie voor deze klachten gehad, behandeling heeft niet geholpen. Loopt bij de kaakpoli. Pijn is ws. het gevolg van stress in combinatie met tandenknarsen, krijgt nog een bitje. Client verwacht dat wanneer het hem gaat lukken te stoppen met alcoholgebruik hij ook op andere levensgebieden (daginvulling, huishouding, sociale contacten) actiever zal worden. Heeft zelf qua behandeling de voorkeur voor terugvalpreventie.

Relatie is recent beëindigd. Ex vriend kon zeer explosief/agressief reageren (gooien met voorwerpen, confrontatie met anderen zoeken). Leverde veel spanning op, punt achter gezet. Blijft toch ook appjes sturen, weet zelf niet goed waarom. (O) - (E) - Chronisch alcoholmisbruik (P) - Ik maak verwijzing VNN, in wachttijd kan client bij mij blijven komen. Nieuwe afspraak over 2 weken.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei karin123:

Goede zaak Roberto, jullie maken elkaar kapot, dat is niet de bedoeling. Goed dat je het zo aanpakt en om hulp vraagt.

Karin, het klinkt heel dubbel.
Zoals ik M. hier beschreven hebt komt hij misschien over als een agressieve man.
Hij is niet agressief, maar reageert impulsief / onvoorspelbaar, hij is een heel rustige en lieve man.
Dat maakt het voor mij heel lastig, zijn ADHD in combi met ...

Ik ken hem sinds eind mei via een datingsite waar ik massages aanbied, heb ik hier eerder over geschreven.
M. heeft mij rust gegeven, moeilijk om uit te leggen.

Ik heb met hem ook de Nadabrahma (Osho) voor paren en de QLB van Santosh / Jeru Kabbal gedaan.
Voor mij was het bijzonder dat hij mij vertrouwde om dat samen te doen.
Zelf kan hij niet tegen teveel prikkels, ik wel.
Samen op een terrasje zitten en naar de voorbijgangers / verkeer kijken.
Dat noem ik 'meditation in the marketplace'.
De meest moeilijke meditatievorm die er is, is de mugmeditatie.
We lagen een keer samen te slapen en hij mepte iedere keer een zoemende mug weg.
Die mug kwam vervolgens al zoemend mijn kant uit.
Ik liet de mug gewoon mug zijn, ook al klinkt dat misschien wat raar / zweverig.
Ik had geen last van die mug, bleef gewoon bij mijzelf en ben in slaap gevallen.

Onderstaand heb ik gisteren naar hem geappt, is niet goed overgekomen.
Misschien heel pijnlijk, omdat zijn vader overleden is.
En geen contact heeft met zijn moeder die ook alcoholist is.
Hij hoopt dat zij z.s.m. dood gaat. Alsof dat iets oplost.

 

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klopt toch wat Osho zegt. Net zoals ze hier zeggen tel tot 10 of tot 100, dan kun je even afkoelen. Alcohol kan rare emoties in mensen wakker maken. Ik zelf dronk alleen in de avond, wel veel hoor maar werd er rustig van en daarna ging ik slapen. Misschien als de alcohol uit zijn en jouw leven is al een hele tijd dan leer je elkaar echt kennen denk ik, niet met zoveel alcohol elke dag. Dan ben je niet de persoon die je werkelijk bent. Ik hoop dat het goed komt met jou en M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

Roberto , ik begrijp dat je in dubio zit , maar je vraagt hier om hulp en advies om van M los re komen omdat hij niet goed is voor jou en vervolgens blijf je steeds contact met m houden . Ik word er moedeloos van mijn energie in je te steken. Je draait in kringetjes

Voor mijzelf draai ik niet in een kringetje, maar is het een proces van loslaten.
M. heeft nog een jas bij mij die hij deze week opkomt halen.
Hij reageert dan eerst, ik kom die jas ophalen, vervolgens laat maar zitten ik koop wel een nieuwe, vervolgens komt hij daar weer op terug.

Daar regeer ik dan iedere keer weer op mijn eigen manier weer op.
Kun je deels als autistisch zien, de informatie komt wel binnen, maar mijn reactie daarop  vaak veel later.

M. wil niets meer met mij te maken hebben.

ps

Ik ben iemand die zich heel sterk op één persoon kan richten, die is nu weggevallen.
Buiten praatjes met mijn buren heb ik nauwelijks sociale contacten.
Verder kan ik moeilijk besluiten nemen, ben zeer kritisch en weinig overtuigend naar anderen.
(is uit testen gebleken)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66,

Dit is een stukje uit mijn app aan M.: gaat over sociale contacten.

09-08-2021 17:11 - Roberto: Op mijn verjaardag waren 10 mensen die ik al jarenlang  (minstens 40 jaar) ken.
De enige die ik gemist heb was jij. De reden waarom heb ik heel goed begrepen.

ps ik ben 65 geworden, dat was voor mij de aanleiding om iets meer te doen op mijn verjaardag dan normaal. Was ergens buiten op een middag met mooi weer, zeer geslaagd.
Met mensen die 1 glaasje wijn drinken of een sapje.

(behalve mijn broertje en ik)

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66
Gisteren en vandaag via whatsapp:

10-08-2021 13:10 - M: Ik kom deze week mn jas ophalen en je broek brengen.
Ik ga mn jas niet laten liggen achteraf. Je hoort me wel wanneer ik langs kom.
10-08-2021 13:13 - Roberto: Is goed
10-08-2021 13:15 - Roberto: Wil je ook de 20 euro die jij van mij geleend hebt overmaken?

11-08-2021 19:52 - M: Verkoop de jas maar op marktplaats.
11-08-2021 19:54 - M: Ik hoop dat je een keer zelfbewust wordt van je hoe je doet en niet luisterd naar wat iemand tegen je zegt. Ik ga je zo blokkeren en dan is het klaar.

Waar gaat het nu iedere keer mis?
Ik heb hier verder niet op gereageerd.
Hij heeft mij nog niet geblokkeerd, misschien doet hij dat nog, maakt mij niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...