Spring naar bijdragen

Freya's dag 2 september, en wie is er jarig?


haddock

Aanbevolen berichten

De kosten zijn onbetaalbaar en de inzet om mee te mogen doen is enorm.

Maar dan heb je ook wat........

 

De AA, en ook de NA, zijn  zelfhulpgroepen die door gebruikers zelf zijn opgezet en worden onderhouden.

De enige  voorwaarde om liod te worden is de wens te stoppen met gebruiken.

Er is geen registratie, want je mag anoniem blijven, en er zijn geen kosten aan verbonden. Er is een vrijwillige bijdrage om het geheel te kunnen onderhouden en de kosten voor gebruik van de ruimte en de koffie onder andere van te betalen.

 

Zie:  http://www.aa-nederland.nl/

 

Voor bijeenkomsten bij jouw in de buurt of juist een eindje weg, net wat jij wil.

Nog vragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, toch maar eens naar de AA, vrees ik.

Hoe werkt dat eigenlijk, moet dat via de huisarts of kun je er zelf naar toe?

 

Kosten?

Je kan er zelf naar toe, is open en vrij voor iedereen. Enige voorwaarde is natuurlijk dat je nuchter bent. Ik wil zelf volgende week eens gaan kijken bij een AA bij mij in de buurt, lijkt me erg waardevol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft niet eens nuchter te zijn, sommigen lukt dat gewoon niet de eerste keer.

Het is wel zeer gewenst dat je je beseft waar je bent en waarom.

Bovendien ben je gehouden aan luisteren, omdat men de mens wil horen spreken en niet de drank.

Er is vooraf, in de eventuele pauze of na afloop altijd wel iemand bereid om een gesprekje aan te gaan.

 

 

 

Je huisarts inlichten wat er met je aan de hand is en wat je plannen ermee zijn kan geen kwaad lijkt me. Hij kan je ook ondersteunen.

Bovendien, hoe meer mensen je inlicht over je stappen naar herstel, hoe gemakkelijker het wordt om op die weg te blijven.

Vraag maar raak als je wil.

 

Edit: toevoeging.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wenste ik gisteravond iedereen welterusten, maar kon zelf niet slapen. Hoofd vol met van alles en nog wat, gesprekken met mensen die ik zou moeten voeren, maar uit de weg gaan enz.

Snotterig en hoesterig (vanwege stoppen met roken), alleen het laatste.

Ik slaap wel eens vaker slecht (wie niet?), maar dan maak ik me geen zorgen, want kan gewoon doorslapen in de morgen.

Nu echter, werd ik om 8.30uur in de bieb v.d school verwacht en dat is zeer tegen mijn ritme. En maar draaien en hoofd niet stil kunnen zetten.

Pas tegen dat de wekker afliep even in een droomvolle slaap gevallen.

Was erg suf, maar stond mijn vrouwtje. We waren maar met 3, dus je kan (en wil) niet afzeggen.

Nu eerst een brunch maken, heb de was al opgehangen want de buienradar voorspelt geen neerslag.

Mijn auto zag eruit of hij versiert was met confettie, maar het bleek vogelpoep te zijn. Snel verwijderd.

Het is bewolkt, dus zal eens zien of ik wakker kan blijven, anders maar even naar bed. Zeer tegen mijn principes.

Wat had ik een zin in een peuk, toen ik thuis kwam, zo van "verdient" .

Afleiding is het beste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Contact zoeken volgende week.....

 

 

Uitstelgedrag lijkt het. Je kunt gewoon terecht hoor. Er staan telefoonnummers bij die je kunt bellen. AA werk is niet uitsluitend gebonden aan bijeenkomsten.

Neem die stap, zoek op dat nummer en bel.

Je vindt een gelijkgestemde die weet waar je het over hebt. Een die niet meteen met een hoop moeilijke oplossingen komt (die zijn er niet) maar iemand met een luisterend oor.

Als je die niet meteen vindt, bel mij maar.

Ik onderken het grote belang van hulp bij die eerste stap, namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad herkenbaar jowan. De dag na mijn laatste drankavond wist ik dat ik meteen stappen moest ondernemen anders zou ik als de kater weer weg was vrolijk verder zijn gegaan.

Dus Asterix Pick-up up the Phone!!!

Liefs Pumpkin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Asterix:  heb je al een persoonlijk smoezenboek? Je hebt her en der "lege" boeken te koop die je zelf kunt volschrijven.

Het is erg leerzaam om daar je smoezen en rechtvaardigingen in te schrijven. In hetbegin lukt dat misschien alleen achteraf, het lukt mij nu om die er al op voorhand in te zetten.

Of het dan nog doorgaat wat ik in "gedachten" had.......

 

Smoezen hoeven niet alleen van jezelf te zijn. Je kunt ze in je omgeving vinden en ook hier op dit forum.....(zie bericht #48...)

 

Sterkte en nogmaals: als je hulp vraagt zul je hulp vinden. Je hoeft het niet alleen te doen, maar je moet het wel zelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms sta ik maanden droog, maar dan heel langzaam sluipt het er weer in totdat de maat vol is, ik trek het dan zelf niet meer.

Ik zit thuis en dan is het makkelijker om de hele dag door te drinken hè, dus dan trek ik de eerste rond 12 uur los.

 

Nu was de maat ook weer vol, als ik niets zou doen zou ik weer een tijdje droog staan, totdat ik weer op krachten ben.

 

Maar ik zal zo eens bellen, ben er wel een beetje nerveus voor..

 

Edit, zo, ik heb gebeld en kan er maandagavond terecht, ben benieuwd.

 

Mijn vrouw voelt al een hele opluchting, die was er al bijna aan onderdoor gegaan...

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week heb ik niet veel meegelezen, dat klopt, maar soms lees ik ook mee zonder in te loggen.

Ben er vanaf nu weer bij, bedankt voor je medeleven. ;)

 

Ik heb de dagdraad van gisteren doorgelezen, maar zie niet dat ik wordt genoemd.

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad een AA-groep.

Het is natuurlijk een smoes, maar de situatie waarin ik verkeer maakt mij soms wanhopig naar de toekomst toe en dan kan het me allemaal niets meer schelen.

 

En dan ga ik drinken en wordt nog depressiever door de alc.

 

Maar ik ga er voor, het MOET!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad een AA-groep.

Het is natuurlijk een smoes, maar de situatie waarin ik verkeer maakt mij soms wanhopig naar de toekomst toe en dan kan het me allemaal niets meer schelen.

En dan ga ik drinken en wordt nog depressiever door de alc.

Maar ik ga er voor, het MOET!!

Dat is de juiste instelling Asterix! En braaf blijven posten in de dagdraadjes ;). Wij zijn er voor je als je het moeilijk hebt. bewerkt door Skyer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het is natuurlijk een smoes, maar de situatie waarin ik verkeer maakt mij soms wanhopig naar de toekomst toe en dan kan het me allemaal niets meer schelen.

 

En dan ga ik drinken en wordt nog depressiever door de alc.

 

Maar ik ga er voor, het MOET!!

 

Dat is geen smoes, Asterix, dat is gewoon zo. De situatie waarin je verkeert is er één waarin drank een (belangrijke) rol voor je speelt, namelijk

die van "probleemoplosser". En dat is inderdaad om wanhopig van te worden naar de toekomst. Omdat je steeds in dezelfde situatie terugkomt

als de drankverdoving eenmaal weer voorbij is.

 

Door drank geen rol meer te laten spelen (daar kan AA je mee helpen..) haal je de pauze//return knop (=alcohol) weg en kun je dóór met je

leven. De situatie waarin je verkeert zal niet in één keer veranderen, maar je kunt dan wel stappen zetten om dag voor dag te

werken aan een toekomst die minder wanhopig stemt..

Mét geduld en zónder drank kun je een heel eind komen.

 

Goeie zet, die knoop van zelfhulpgroep inschakelen doorhakken.. eerste kleine stapje op weg naar een andere situatie.. nu alleen dóórlopen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...