jowan Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Goeiemorgen. Dagpact: jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Goedemorgen allen, een mooie en nuchtere woensdag gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Goedemorgen allemaal Dagpact: jowan Rosa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Goedemorgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Goedemorgen, Dagpact: jowan Rosa Nadia Heb een mooie dag, allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Goedemorgen. Dagpact: jowan Rosa Nadia Lars Claartje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pietje Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Dagpact: jowan Rosa Nadia Lars Claartje Pietje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Goedemorgen frummers. Geen zon, heerlijk even zo. Wel koffie en thee, de boel staat klaar dus laat de dag maar beginnen. Tsja Etty... denk dat het goed is dat je zelf door hebt bezig te zijn met een heilloze exercitie, jíj hebt een alcoholprobleem, voor jóu is het gif, voor die ander die wel goed met dat glas om kan gaan ligt dat heel anders ..... Maar vanavond dus gezellig uit eten met jouw lief, leuk. Peetr, welkom hier, ik hoop dat je je snel thuis zult voelen hier. Het dagpact houdt in dat je aan het begin van de dag belooft niet te drinken en aan het eind van de dag kom je, als het goed is, even melden dat je je belofte hebt gehouden... Het gevoel er samen voor te staan en dat je de andere dagpacters niet in de steek wilt laten is voor veel mensen een steuntje in de rug... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Goedemorgen allemaal, Peetr, Een dagpact, is een pact die je met z'n allen sluit, om die dag niet te drinken. Je kan jezelf erbij zetten als je wilt (Ga ik ook doen zo ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Ha etty..laat je zendingsdrang maar volledig zijn gang gaan in mijn draadje . Kan het goed gebruiken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Dagpact; jowan Rosa Nadia Lars Claartje Pietje Rapilos Peetr (Heb je erbij gezet Peetr, is dat goed ?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Goeiemorgen, Etty, ken je De Grote Verdoving van Erik Stofferis? Lijkt me wel iets voor jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pietje Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Koffie en peuk in de tuin; één verslaving tegelijk aanpakken hoor. Als ik niet moest werken ging ik nog een paar uur terug naar bed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 goeie zomerse morgen weer frummers het heeft even geduurd, maar nu hebben we ook echt een zomer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Goede morgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Ook goeiemorgen. Was heel vroeg wakker en toch weer in slaap gevallen. En nu dus pas uit bed....ook fijn een keer. Ga naar m'n koffie! Fijne dag allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 En nog eens goeiemorgen allemaal! Dagpact; jowan Rosa Nadia Lars Claartje Pietje Rapilos Peetr Basta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Ik ben zo blij en dankbaar dat ik mezelf ruim acht jaar geleden heb neergelegd bij het feit dat ik als verslaafde met m'n eigenwijsheid niet verder zou komen dan actief verslaafd blijven en een langzame dood tegemoet zou gaan. En dat ik dat niet wilde. En dat ik me over m'n (voor)oordelen heb heengezet omtrent een behandeling met de 12-stappen methode (Minesota model). En dat ik me over m'n (voor)oordelen heb heengezet omtrent het met grote regelmaat bezoeken van 12-stappen bijeenkomsten. En dat ik me over m'n eigen eigenwijsheid heb heengezet zonder m'n eigenwijsheid overboord te gooien. Dat ik ben gestopt met zoeken naar waarom "iets" me niet zou kunnen helpen en me heb toegelegd op het zoeken naar "iets" dat me wel zou helpen. En dat dat nou precies dát was waarvan ik altijd vond dat dat me niet kon helpen. Vandaag dag 2784 clean. Ik hoef de "de verleiding tot" al lang niet meer te weerstaan. Ik mag drinken, maar er is geen enkele aanleiding. HOERA. Ik ben een verslaafde in herstel. Vrij om nieuwe fouten te maken, in plaats van steeds dezelfde fout maken en hopen op een ander resultaat. :sun: Pietje, kruidenthee67, jowan en 4 anderen reageerden hierop 7 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Ik heb last van zendingsdrang. Ik wil anderen wijzen op hoe onvrij ze zijn, en hoe slecht het is. Etty, ik heb het omgekeerde: ik hoor mezelf steeds roepen dat iedereen moet blijven drinken, ik ga zelfs de ober roepen als mijn tafelgenoot een leeg glas heeft. Ik doe alsof het een malle bevlieging is, of een soort dieet. Stom! En mijn zendingsdrang richt ik tegen mezelf op mijn draadje met al dat ge-theorie. Nou ja, wat maakt het uit, als we maar droogstaan.Vandaag hoef ik lekker weer niet te soebatten met mezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Wat een prachtig betoog, Kohtje! Hoera! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Dagpact; jowanRosaNadiaLarsClaartje PietjeRapilosPeetrBasta Agnieta Asterix Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 (bewerkt) Vandaag al helemaal niets Agnieta? Doe dat wel in overleg met je huisarts,je wil geen onthouding insult krijgen. 27 juli 2016 bewerkt door Sowhat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Net boodschappen gedaan en even voor het schap met wijn gestaan. Nee niet om te kopen hoor. Sta nu 3 weken droog en heb de flessen in het schap geteld die ik anders zou hebben gedronken. Bizar hoeveel dat er zijn. Ik heb het eens goed tot me laten doordringen en kon daarna weer vrolijk verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Mooi kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 27 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2016 Ag: je gaf eerder aan dat je aan het afbouwen bent. Wees eerlijk en haal jezelf eraf en zet jezelf erop als je eraan toe bent als dit nog steeds het geval is. Maakt het ook makkelijker voor jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden