Spring naar bijdragen

Woensdag, 27 juli 2016


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 

Geen zon, heerlijk even zo. 

Wel koffie en thee, de boel staat klaar dus

laat de dag maar beginnen. 

post-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg
 
Tsja Etty... denk dat het goed is dat je zelf door hebt bezig te zijn met een heilloze exercitie,
jíj hebt een alcoholprobleem, voor jóu is het gif, voor die ander die wel goed met dat glas
om kan gaan ligt dat heel anders ..... Maar vanavond dus gezellig uit eten met jouw lief, leuk. 
 
Peetr, welkom hier, ik hoop dat je je snel thuis zult voelen hier. 
Het dagpact houdt in dat je aan het begin van de dag belooft niet te drinken
en aan het eind van de dag kom je, als het goed is, even melden dat je je belofte hebt gehouden...
Het gevoel er samen voor te staan en dat je de andere dagpacters niet in de steek wilt laten is voor veel 
mensen een steuntje in de rug... 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zo blij en dankbaar dat ik mezelf ruim acht jaar geleden heb neergelegd bij het feit

dat ik als verslaafde met m'n eigenwijsheid niet verder zou komen dan actief verslaafd blijven en een langzame dood

tegemoet zou gaan.

En dat ik dat niet wilde.

En dat ik me over m'n (voor)oordelen heb heengezet omtrent een behandeling met de 12-stappen methode (Minesota model).

En dat ik me over m'n (voor)oordelen heb heengezet omtrent het met grote regelmaat bezoeken van 12-stappen bijeenkomsten.

En dat ik me over m'n eigen eigenwijsheid heb heengezet zonder m'n eigenwijsheid overboord te gooien.

Dat ik ben gestopt met zoeken naar waarom "iets" me niet zou kunnen helpen en me heb toegelegd op het zoeken

naar "iets" dat me wel zou helpen. En dat dat nou precies dát was waarvan ik altijd vond dat dat me niet kon helpen.

 

Vandaag dag 2784 clean. Ik hoef de "de verleiding tot" al lang niet meer te weerstaan.

Ik mag drinken, maar er is geen enkele aanleiding.

HOERA. Ik ben een verslaafde in herstel.

Vrij om nieuwe fouten te maken, in plaats van steeds dezelfde fout maken en hopen op een ander resultaat.

:sun: :sun: :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik heb last van zendingsdrang. Ik wil anderen wijzen op hoe onvrij ze zijn, en hoe slecht het is.

Etty, ik heb het omgekeerde: ik hoor mezelf steeds roepen dat iedereen moet blijven drinken, ik ga zelfs de ober roepen als mijn tafelgenoot een leeg glas heeft. Ik doe alsof het een malle bevlieging is, of een soort dieet. Stom! En mijn zendingsdrang richt ik tegen mezelf op mijn draadje met al dat ge-theorie. Nou ja, wat maakt het uit, als we maar droogstaan.

Vandaag hoef ik lekker weer niet te soebatten met mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net boodschappen gedaan en even voor het schap met wijn gestaan. Nee niet om te kopen hoor. Sta nu 3 weken droog en heb de flessen in het schap geteld die ik anders zou hebben gedronken. Bizar hoeveel dat er zijn. Ik heb het eens goed tot me laten doordringen en kon daarna weer vrolijk verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...