Spring naar bijdragen

dinsdag 21 juni 2016


Momentum

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!

Gister m'n eerste dag aardig vol kunnen houden, niet gerookt en niets gedronken. Had gedacht dat ik als een roosje zou slapen, maar dat viel toch wel tegen. Veel draaien, zweten, warm koud, enz. Herkenbaar?

Ook 2 keer eruit voor de wc door al dat water gister...

Daarentegen ging het wakker worden wel een stuk beter zo zonder hoofdpijn en droge mond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Bambam, ook het forum kan een verslaving worden.. 

Ook ik heb mijn aanwezigheid pittig ingeperkt tot over het algemeen alleen even in de ochtend :)

 

Loretta, geen idee waar jij woont, maar ik blaas de zon wel even wat in zuidelijke richting, komt het vast wel goed... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms ook een leuke verslaving Yvonne. We hebben ook heel wat afgelachen.

Ik zat een x een boterham met hagelslag te eten ondertussen het forum lezend, natuurlijk.

Ik moest toen zo hard lachen dat mn hele toetsenbord onder de hagelslag zat...

En waar ging het over? Nou euh... over zuurpruimen, wastafels, kippepoten en al wat dies meer zij.

Heerlijk. Maar het forum heeft me ook over menig moeilijk moment geholpen en ik heb er veel steun aan gehad.

Nu zout ik weer op, werk aan de winkel.

 

Koh, das gezellig. Jij binnen schilderen en de ander buiten:-)

 

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

 

Ook hier alles, grijs en nat helaas

Yvonne,

Fijn, dat je wat zon deze kant op blaast :)

9.30 werken tot 15.30

Veel huishoudelijk werk, plus iemand helpen met douchen.
Ben aan het moed verzamelen.

Nog 2.5 week, dan heb ik 3 weken vakantie, na 2.5 jaar, 7 dagen in de week gewerkt te hebben.

Echt zin in !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loretta, op 21 Jun 2016 - 07:20, zei:snapback.png

... Veel draaien, zweten, warm koud, enz. Herkenbaar?
...

 

Ja, herkenbaar Loretta. Bij mij duurde dat wel even. Maar...het gaat over!

Succes vandaag.

 
Wat zitten mensen dan toch verschillend in elkaar: als ik gedronken heb dan heb ik last van 'Veel draaien, zweten, warm koud, enz' , maar juist helemaal niet als 
ik niet heb gedronken... 
Niet drinken vertaalt zich bij mij dus direct naar een beloning in de vorm van beter en prettiger slapen... 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

na maanden weer eens uitgeslapen tot 10 uur.

Ik wist niet dat ik het nog in me had☺

 

Helaas geen strandweer, dus mag ik een beetje rommelen hier,

en overdag ook een boekje lezen, dat voelt nog steeds

als iets waar mijn moeder van boven het niet helemaal mee eens is ;)

Die was altijd sjaloers als ik onder haar "werkuren" lekker met een

boek in de hoek kroop. Sommige "schuldgevoelens" gaan niet over blijkbaar.

Maar ik doe het toch, af en toe, lekker puhhh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

… ondertussen voel ik mij erg moe worden van de pittige therapie! Maar het werkt tot nu toe en dat is waar het om gaat voor mij. Ik ga door, maak de 6 weken glorieus af en neem dit gegeven verder mee in de rest van mijn leven. Wat een inzichten krijg je en dat kan soms erg pijnlijk zijn maar daar gaat het juist om! De pijn accepteren er doorheen gaan, het te omarmen, juist omdat de pijn van MIJ is, zo voel ik dat ik leef.

Afgelopen groepsmeeting vond ik heel bijzonder omdat Dick Trubendorffer er zelf was en de groep puilde uit zoveel mensen waren. Zijn kijk op de verslaving vind ik verhelderend en zo bemoedigend.

Ondertussen nam ik even wat dagraden door en zag dat het niet goed gaat met Agnita en Lars.

Ik kan daarop alleen zeggen dat het een lange weg is die healing heet. Alles hoort daarbij, vallen en weer opstaan. Maar wat we wrs werkelijk ervaren is dat de tijd tussen het vallen en opstaan langzaam groter wordt!  En dit is de healing!! Op een gegeven moment komt er een ommezwaai die voor iedereen persoonlijk is en bij haar / zijn leven past die zegt en nu is het klaar, ik heb alles gedaan, ik ken alle in en outs, ik ken alle trucs, IK HEB ER GEEN ZIN MEER IN omdat het me NOOIT dat gebracht heeft wat ik wens, en dat is   

M I J Z E L F    Z I J N

durven zien wie ik echt ben, dicht bij mijzelf durven komen, mijn zachtheid diep in mijn hart te durven voelen …  en dan kom ik uit bij mededogen, mededogen naar mijzelf en mededogen naar mijn medemens en alles wat leven heet.

Als ik voor mijzelf spreek dan heb ik nooit eerlijk en oprecht naar mijzelf durven kijken, ik was als de dood voor mijn eigen emoties … en die verdronk ik … 40 jaar lang.

Ik heb er oprecht geen zin meer in. Het is afgelopen. De wat mij nog rest aan levensjaren wil ik eerlijk naar mijzelf toe leven!

 

Zo en dit geschreven te hebben schoot het weer eens vast in mijn rug… (een probleem wat ik herken) dus nu een afspraak maken met mijn “kraker”. De therapie levert ook veel spanning op ….

 

Agnita meis, knietjes afvegen en gewoon weer opstaan, jezelf onder je kinnetje pakken voor de spiegel en tegen jezelf zeggen dat het uiteindelijk allemaal wel goed komt en dat je het zo waard bent om jezelf echt te gaan zien via een spiegel wie je nu werkelijk bent!

 

Voor nu dag en tot mails weer.

regenboog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...