Spring naar bijdragen

Basta


basta

Aanbevolen berichten

Ik was ook een jongensmeisje! Voetballen en bomenklimmen. Totdat inderdaad Etty, alle bollingen en welvingen begonnen te groeien, toen ging ik naar de hakken en de rokjes,,want dat deed iedereen.

Mijn dochter is stoer gebleven, zij en haar vrienden dragen dezelfde kleren, beetje hiphop. En toch is ze zó vrouwelijk, charmant en sexy. Bloedmooi in haar sloeberkleren.

Mijn man huilt bij zielige films en dan gaan wij, zijn rotvrouw en zijn rotkinderen, lachen.

Sorry Lars.

Maar eerlijk gezegd staat die gevoeligheid van hem op mijn lijstje met punten waarom ik van hem hou.

En vind ik jouw (Lars)!kwetsbaarheid, en je moed die hier te tonen echt stoer en aantrekkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeh, uitgelachen worden als je huilt, daar moet je wel tegen kunnen. Word je hard van :D . Lacht ie dan mee?

Kan heel bevrijdend zijn:)

Ik moet het wel even nuanceren, hij schiet vol, dus niet boehoehoe. En het zegt hem niks, hij lacht ons uit omdat we de diepere gevoelslagen niet begrijpen. (van Bambi)

Maar Kohtje, wat snap je niet? Bedoel je dat je het niet herkent, of snap je überhaupt niet waar we het over hebben?

Lars

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een rijtje om bij de les te blijven.

De volgende kenmerken zijn typerend voor alcoholafhankelijkheid:

Er is lange tijd ontkenning over het gebruik en de hoeveelheid, men bagatelliseert de ernst

Er is ontevredenheid met de huidige situatie, me wil er vanaf, of het liefst weer sociaal drinken

Er is een verhouding met het middel, en daardoor is er ook een machtsverhouding

Er zijn gewoontepatronen en dwangmatigheid tav het gebruik

Er is grensproblematiek, men overschrijdt eigen en andermans grenzen

Er is energieverlies

Er is negatief zelfbeeld, men veroordeelt zichzelf

Uit 'de grote Verdoving' van Erik Stofferis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil ik net uitgebreid antwoord gaan geven, en waar is iedereen dan???

Nee hoor, dank je wel voor het vragen. Het gaat goed, ik ben naar de film geweest. (Captain Fantastic). Mijn beste vriendin heeft nooit gedronken, dus met haar is het alleen maar nóg fijner dan het altijd al was.

Ik vecht wel met het saaiheidscomplex. De vijf in de klok is zijn belofte kwijt. Ik weet dat het een denkfout is, maar ik moet me dwingen de voordelen van drinken áltijd tegenover de nadelen te zetten.

Eventjes leuk vs heel veel ellende.

Ik las bij jou iets soortgelijks, toch Lieve?

Alert blijven.

Ik ga nog even rondlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terwijl jij dit schreef las ik jouw draadje bij. Twee dagen droog per week... maar als ik bovenstaande lees, wil ie dan niet veel liever nul?

Of worden de minderaars gek van dat gepush van de stoppers? Dat zou ik me kunnen voorstellen, namelijk.

In elk geval: slaap lekker, Smart!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Etty,

Dat is wel even iets anders ja...

Ik ben altijdn geneigd om te doen wat Lars doet: het begrip 'saai' uitpluizen, en daarna natuurlijk onwaar maken.

Hoofd, hoofd, hoofd. (Zie, ik ben een echte kerel)

Aanvaarden, hmm.... tja, dat kan natuurlijk ook...

IK BEN NIET SAAI!!!!

Even wennen.

Ik ga naar die website kijken.

Ik heb trouwens enórm van captain fantastic gedroomd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, tijd over in de zin van, niet bezig zijn met drank,

daardoor je realiseren dat er heel veel tijd is om iets te 'doen'.

Zoveel, dat ik niet weet waar te beginnen, waardoor er niets gebeurt

en ik aan het eind van de dag denk..wat ben ik saai. Is  het nog te volgen

(geloof dat ik het zelf amper begrijp  :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm saai... ik schreef ooit een stukje over hoe graag ik meneer gemiddeld zou willen zijn. Met 1,8 kind, golden retriever, 9 tot 5 baan, postzegelverzameling en een Audi voor de deur. Vriendin zei prompt dat wanneer ze zo'n vent had, ze een affaire met een Quinn zou beginnen. Je blijft jezelf heus wel. Zonder drank in een betere versie.

Edit: typen is moeilijk.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent je gevoelens niet...en ook je gedachten niet.

 

Ik kom er steeds meer achter dat 'angst' een hele grote rol speelt bij emoties.

Het onderzoeken, uitpluizen van hoe het werkt, maakt dat er steeds meer momenten komen 

dat ik het ook daadwerkelijk kan integreren.  Heel af en toe dan..maar dat is het begin.

 

Weten en doen...Ladyjane schreef zo mooi zonder handeling geen verandering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...