Spring naar bijdragen

Basta


basta

Aanbevolen berichten

O ja, ik snap wat je bedoelt met 'tijd over hebben', Kruidenthee, dat herken ik.

Het is óók een offer om niet te drinken, eerlijk is eerlijk, daarom wil ik dat de winst optimaal is. De tijd die ik nu over heb moet verschrikkelijk optimaal benut worden om de motivatie overeind te houden.

Quinn, ik denk (met twijfel) dat ik mezelf meer "gemiddeld" voelde toen ik nog elke dag dronk, net als iedereen. Ik vind het trouwens een prachtig antwoord van je vriendin.

Is saai eenzaam, minderwaardig, leeg?

Voor mij is saai (in verband met alcohol) het ontbreken van pieken. Die duurden een uur, soms twee: precies de goeie roes, het liefst samen, euforie, vrijheid, grote gevoelens...

En klaar alweer. Tijd voor vermoeidheid, de terugslag, proberen die roes terug te vinden door meer te drinken...verloren zaak.

Eén á twee uur aan de witte kant van de streep, en 22 uur aan de zwarte.

Zelfs een kleuter weet dat het een domme keus is.

(Kennen jullie de marsh-mellow proef?)

Ik heb de zaken weer op een rijtje, saai doet er helemaal niet toe. Ik moet gewoon niet drinken want al met al word ik daar ongelukkig van.

Ik ga nog een kopje koffie bij Yvonne halen en dan lekker werken, bedankt jongens!

(Quinn, wat een mooi bericht van vannacht op jouw draadje, oooh.... )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En geen pieken zonder dalen...of wel je hebt het één nodig om het ander te kunnen ervaren.

Geen licht zonder donker...En de beweging daartussen, liefst een beetje in het midden en 

niet van wham van de ene naar de andere pool. Of is dat te saai?  :)

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is het woord 'saai' van zijn duivelse krachten ontdaan. Mooi betoog op de draad van Quinn, Kohtje!

"Niet drinken is saai" klopt net zo min als "niet drinken is afstompend" of: "niet drinken is geestdodend" of: "niet drinken is langdradig en eentonig."

Saai heeft zoveel kanten, en met alleen maar pieken heb je ook weer een rechte lijn.

als voortaan iemand vraagt: "Vind je het niet saai om niet te drinken?"

antwoord ik heel enthousiast: "Ja, daarom hou ik het ook vol!"

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat niemand mijn draad leest, ik heb gedronken.

OOOO, wat baal ik.

Niet veel, drie glazen champagne, maar daar gaat het niet om. Het zegel is verbroken.

Ik met mijn babbels hier, van nóóit meer, en o wat is het heerlijk om er vanaf te zijn.

Ik weet het: opkrabbelen en weer doorgaan.

Maar ik ben zo teleurgesteld in mezelf: weer niet gelukt, ik sta dus nog aan de verkeerde kant van de streep, daar waar het gevecht geleverd wordt.

Nou ja, eerst maar slapen, morgen naar Jan om de teller op nul te zetten, en dan weer moedig voorwaarts.

Jammer hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooooooo...

 

Ja dat is jammer

en balen.

 

Maar ook eerlijk, 

daar ben ik blij om.

 

Ik weet hoe het voelt  :blush:

Hoe jij je moet voelen nu.

 

Leermoment zoals Quinn al zegt.

 

Nu opletten. Alert zijn.

En de draad weer oppakken.

 

Hup Basta, er weer voor gaan!

:heart:

 

 

 

 

 

 

 

 

Dat wat Sheila schrijft over die rot taken doen, ter compensatie snap ik niet.

Ik voel daar een enorme weerstand bij (niet persoonlijk naar Sheila!)

Juist compassie met mezelf heeft me zoveel verder gebracht.

Dit voelt voor mij als 'straffen', mezelf straffen. 

Dat is nou precies wat ik niet moet doen (maar dit zegt iets over mij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is natuurlijk niet de bedoeling dat we drinken als we gestopt zijn..

Ik ben een verslaafde. Ik ben maar één armlengte verwijderd van dat eerste glas.

Met behulp van alles wat mij ten dienste staat (forum, zelfhulpgroepen etc.) moet ik me bewust blijven van die

ene armlengte. Die ene armlengte wordt gestuurd door wat er zich in m'n hoofd afspeelt.

En dan gáát het een keer mis. In jouw geval na ruim twee maanden, in mijn geval kan het na ruim zeven jaar ook nog.

Ik zal teleurgesteld zijn in mezelf, in eerste instantie denken dat álles nu waardeloos is.

Maar ik weet ook dat ik een verslaafde ben. Als het een keer mis gaat wil dat niet zeggen dat ik

nog verslaafder ben dan ik al was, het wil zeggen dat ik ergens een denkfout in mijn herstelproces heb gemaakt.

De vraag "waarom?" kan altijd wéér gesteld worden. En een herstelproces is niet ten einde als ik weer eens zal

drinken. Drinken kan ik zelfs zien als onderdeel van het herstelproces, JUIST als ik me af zal vragen: "waarom?"

Door te stoppen met drinken ben ik niet een perfecte, niet-drinkende mens geworden.

Op het moment dat ik stopte en tegelijkertijd het herstelproces bewust aanging was ik een verslaafde in herstel.

In herstel betekent: werk in uitvoering... het is nooit klaar. Maar ook nooit verloren.

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar meis toch.. een hele dikke knuffel hoor.. je weet dat het nu geen zin heeft om jezelf zwaar aan te pakken... je weet het 'kroontje rechtzetten en lippen stiften" hup vooruit kijken.

Gelukkig heb je niet gewoon de fles aan je mond gezet en waren het 3 deftige glazen champagne.

 

Wil je vertellen hoe het is gekomen? Ik voel sterk dat ik momenteel heel erg in verdedigingsmodes zit.. het sterke gevoel is even weg, maar probeer me op te laden

 

x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziezo, gauw overeind krabbelen en kijken waar ik over struikelde.

Er was een verrassingsfeestje, ik stond onvoorbereid met een dienblad vol champagneglazen voor mijn neus. Tot daar klopt het. En toen begonnen de listige praatjes: Zijn ze zo aardig voor je en dan ga jij principieel lopen doen. Moet je dan met karnemelk toosten? Even niet moeilijk doen! Proost!

Tweede ronde: Hallo, ik ben toch niet gehandicapt, dit is iets heel anders dan zwichten, dit is een soort zijpad, dit telt niet, het is een onderbreking, dat is iets heel anders.

Proost.

Derde ronde: daar links staat een heel vol glas, die moet je nemen, snel!

Nou ja, zo dus.

Ik heb veel aan jullie reacties. Er staat nu: vind ik leuk, vind ik leuk, vind ik leuk... Zo jolig voel ik me echt niet, maar ik bedoel: dank je wel, dank je wel enz.

Ja, een denkfout in het herstelproces, Kohtje. Ik dacht: klaar is kees. Ik ging ook al niet meer op het dagpact, inderdaad ladyJane, ik dacht: dat is voor de twijfelaars, voor hen die wankel staan.

O, wat genant hè? Nou ja, jullie kennen me toch niet.

Sheila, dank je wel voor je reactie (om 4:27!) Het is zinvol om te bedenken of 'straf' me zou ontlasten. Maar ik ben niet kwaad, ik kijk op mezelf neer.

Nou, genoeg! Gauw met hangende pootjes van het jaarpact af, en de draad weer oppakken.

Fijne dag allemaal!

(Etty, ik zou tegen jou iets heel anders zeggen dan nu tegen mezelf, ook typisch hè? Je krijgt 'm nog. Even denken.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...