Spring naar bijdragen

Basta


basta

Aanbevolen berichten

Ik ga daar straks ook eens op broeden, mooi omschreven Kohtje.. heb nog even pumps aan en moet nog even door doen hier..

Lukt wel en blij om weer onder de mensen te zijn, dat wel..

 

Je laatste zin is sterk Basta.. ook even op broeden straks.

 

Bedankt mensen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Optimisme werkt motiverend, een scheutje pessimisme zorgt voor een beter resultaat.

 

Ik ben een door en door pessimist, zwartkijker, ik zie allereerst de problemen.. eigenlijk zonder oplossing.

Het gequootte zinnetje is voor mij ook erg belangrijk, zij het dat ik hem voor mij persoonlijk weer een beetje moet vervormen..

Ik kan niet spreken van een scheutje pessimisme. Pessimisme is me eigen en ik blijf er makkelijk in hangen.

Een scheutje optimisme werkt motiverend en zet me in beweging.

 

In die zin werkt optimisme voor mij motiverend om vertrouwen te kunnen stellen in de loop der dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Angst een slechte raadgever,

 

 

Exact wat ik dacht :) toen ik dit gisteren las. Ik herken het overigens wel, maar werk er hard aan om mezelf dan toe te spreken dat ík degene ben die dat in de hand heeft. Ik besluit zelf of ik die angst waarheid laat worden. En dan wordt hij weer behapbaar voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Etty, ik ben het met je eens, we moeten niet sidderend in een hoekje gaan zitten, en maar hopen dat het grote monster ons een tijdje niet ziet.

En uitglijers horen bij het proces. Als je leert schaatsen blijf je ook niet liggen als je één keer bent gevallen.

Ik wil niet tot de tanden toe bewapend in constante gevechtshouding staan, maar ik wil het hele gevecht de rug toekeren. Deur dicht, en nooit meer terug.

Niet meer teruggaan voelt anders dan keihard vechten.

De tekst van Kohtje nog eens overlezend, denk ik dat dit mijn manier van accepteren is. Deur dicht, jammer dan, die kamer is niet geschikt voor mij.

Iemand in het boek (dacht ik) 'hallo muur' zegt:

Elk mens krijgt bij zijn geboorte een badkuip vol drank, en de mijne is nu leeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ken de vergelijking met 'De schat van een man', en mij geeft het veel steun, omdat het mijn woede aanwakkert, en dat heb ik nog even nodig om op het droge te blijven:

Zo'n vuile **** (man=drank) en tóch ga ik weer bij hem terug. Hij weet het, misschien zegt hij het zelfs tegen anderen: "Oh, die zwicht wel weer", hij lacht me vierkant uit. Hij koopt een bos rozen, belt op een onverwacht moment bij me aan, en ja hoor: Kom maar binnen!

'We kunnen toch gewoon vrienden blijven?'

 

Ik vind de vergelijking zinvol omdat het de hele verantwoordelijkheid bij mij legt. Die man doet precies wat je van hem kunt verwachten, hij belooft dat hij je op een onverwacht moment weer in elkaar slaat. Kies maar, wil je toch op zijn schoot?

 

(Ha ha, ik zit te typen met het zweet in mijn handen van pissigheid.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mannen, de vier sterretjes in bovenstaand bericht kunnen ook voor een vrouw staan, hoor! Je hebt hufters in alle gelederen.

 

Niet drinken heeft iets optimistisch.... ja, dat heb ik geloof ik ook. Daar moet dus nog even een stootblok voor, dat ik niet bij de eerste de beste lekke band weer een smoes heb.

Die ring is prachtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit na te denken of er verschil is.

De verantwoordelijkheid ligt voor 100 % bij mij, geen halfje minder, daar heb ik geen twijfel over.

Het is deze waar ik steeds bang voor ben:

Je had toch in je hart en ziel definitief afscheid genomen? Een jaar lang grote babbels: Nee hoor, nooit meer!

En kijk eens waar je weer zit? Op z'n schoot.

 

Mijn foute man (die goddank niet bestaat) zegt niet dat ik zonder hem niks ben, hij zegt dat hij zonder mij niks is.

Maar misschien is dat toch hetzelfde...

Ja, het is hetzelfde, ik kan hem redden dus ik ben belangrijk. De vergelijking met drank gaat al een tijdje niet meer op, geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit heb ik gezegd tegen die foute man.. dit lukt niet meer en ben vertrokken.

Mijn foute man dacht dat hij zonder mij niets was, maar na mijn vertrek waren er heel snel anderen die dachten dat ze hem moesten redden. Ik ben

het gevecht om hem te vergeten alleen aan gegaan, met platen van Diana Ross (oei oud worden) en een nieuwe "vriend" de drank. Nu zeg ik tegen de drank, dit lukt niet meer ik vertrek of beter jij vertrekt.

Ben niet meer afhankelijk van jou, wil vrij zijn en mijn keuzes maken. Blijf niet wachten, want we zien elkaar niet meer. Zal soms nog wel eens aan je denken, denken kan ik niet stoppen. Maar missen zal ik je niet.

 

Dag 10 nuchter.. ik begin het weer te koesteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het zo mooi! Een beetje weemoedig, maar het voelt wel als een echt afscheid. Als ik regisseur was, zou ik er absoluut de eindscene van maken, de aftiteling loopt er al overheen, Lieve.

 

Ik heb nog gebalde vuisten, ik wil 'm nog in elkaar rammen (de foute man die voor alcohol staat).

Dat is link, want als ik nú regisseur was, zou ik daar een verzoening achteraan zetten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kom geef me een arm en we lopen gewoon door, niet meer omkijken nu.. ik zou hem ook nog graag een schop na geven, maar we laten ons niet kennen hé.

Houden de eer aan onszelf ;-).

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp zo goed wat je nu omschrijft Etty en ik denk dat ik ongeveer hetzelfde voel. Opnieuw je hebben moeten afgeven en opnieuw de controle over jezelf kwijt geraakt zijn. Hoe ons nu wapenen, hoe doen we het de volgende x want weten dat we moeten zorgen dat we klaar staan. Niet willen afgewezen worden maar zelf in handen kunnen nemen en desnoods zelf afwijzen, al is het dan liefjes want we willen niemand pijn doen hé. We weten hoe pijn dat doet.

Laten we toch (naast de schaamte) proberen te leren van wat we opnieuw 'fout" hebben gedaan. Is het onze fout? Waarschijnlijk wel, maar laten we er dan ook onze les van maken.

 

Klinkt misschien allemaal wat wollig .. maar de bedoeling is goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(denk-denk-denk...)

Die spontaniteit: ik kan wel eens te hard lachen, teveel vertellen, stomme opmerkingen maken, de plank mis slaan enzovoort en daar achteraf ontsteld van schaamte over zijn: Hou je kop dan toch ook! Maar daar zit altijd wel mildheid onder.

Maar als het door de alcohol kwam, (verleden tijd!!)  werd die schaamte inderdaad walging.

 

"Laten we er onze les van maken." (Ik vind het wel helder in plaats van wollig!)

Ja, dat is minder guillotine-achtig. Zwichten = kop eraf.

 

Bij die groep van Rational Recovery zeggen ze steeds: werk aan je motivatie, niet aan je wilskracht.

Als alles tegenzit, kun je zeggen: 'Maar één ding gaat er tenminste wel goed: ik drink niet.

 

"kom geef me een arm en we lopen gewoon door, niet meer omkijken nu..." Weet wat je zegt, Lieve, ik vrees dat ik je nu nog de mitella in knijp en je oren rood vloek. Maar ik zal werken aan die houding van mededogen die jij boven beschrijft.

 

Oei, die wrede daad, Etty, ik geloof dat ik het navoel. Nog even denken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat snap ik hoor Claartje. Maar elke bijdrage is fijn, als je er zelf tenminste ook iets aan hebt.

Bij wat je nu schrijft denk ik: ja, ik pak het wel erg rationeel aan. 

O nee, ik pak het ook op andere gebieden aan.

Wil ik weten waarom ik dronk? Ja, natuurlijk. Maar vooral: welk mechanisme zou me weer aan de zuip kunnen krijgen.

Nou ja, enzovoort.

 

Hoe dan ook: droog is droog!!

 

Ik vond het een leerzame dag, dank jullie wel!

(duim omhoog is kwijt!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk komt het daar mooi op neer hé.. droog is droog..

Moeten het niet moeilijker maken dan het is.. ik probeer voor mezelf nog wel steeds kapstokken te zoeken. Gewoon omdat ik daar zelf nood aan heb.

 

Oei waar is de duim??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een wiskundeleraar moet handenwrijvend aan de slag gaan als een leerling vraagt: waarom!!!

Maar ik heb het ook: als ik iets snap kan ik het makkelijker accepteren.

Waarom kunnen negen van de tien mensen gewoon drinken, en ik niet. Hoe zit dat.

Maar Claartje, pleur er maar af en toe een nuchtere uitspraak doorheen hoor. Fijn! Blijf ik op de grond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...