Spring naar bijdragen

Dinsdag, 5 april 2016


jowan

Aanbevolen berichten

Nou mijn h. arts heeft me gebeld. Helemaal uit zichzelf en ik heb nu de tabl. gekregen die er voor kunnen zorgen dat ik me prettig ga voelen, dus duimen allemaal.

In het begin kunnen de klachten verergeren maar die neem ik op de koop toe.

Vrijdag belt hij weer.

Als het aanslaat krijgt hij van mij een lekkere doos bonbons, dat is het me wel heel erg waard. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren in de loop van de dag of eigenlijk tijdens het werk ging het met mijn stemming weer wat beter.

Ook vandaag voel ik me beter dan de afgelopen dagen.

Dat afstemmen van medicatie kost echt even de tijd... dan kom je lastige dagen tegen... brrr.

Ik ben best geschrokken van de plotselinge sensaties die ik nu en dan kreeg: geen wonder dat je heel voorzichtig moet zijn met ad gebruik en ook bij het afbouwen ervan!!

Ik voel me zo nu en dan een chemisch fabriekje.... de zaken horen liever niet in de war te raken! Wat kwetsbaar is het menselijk lichaam! Wij mensen... :(

 

Maar ik denk en hoop dat het vanaf nu weer wat beter gaat.

 

Gisteravond moest ik plots langer doorwerken. Pas tegen 00 uur thuis. Pff, en dan die automatische gedachten aan een paar glaasjes... nee het is nog niet uit mijn systeem, zo ineens duikt die impuls weer op. Blij dat er niets in huis was!

Eventjes voelde ik me wat sneu.... sja. Pff grrrwm blubs.... :face-icon-small-shocked:   en nu blij met een rustig koppie! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Smart maar ikzelf heb nu zoiets van, liever een chemisch fabriekje dan een depressie. ik hoop voor jou ook van ganse harte dat het weer goed komt.

Die Lexapro die ik moet gaan slikken is gelukkig niet verslavend en lees daar hele goeie ervaringen over. Want ja, ik zoek alles op voor ik ga slikken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren, in de NA-meeting waar ik was, een persoonlijk verhaal gelezen in het NA boek. Die persoonlijke verhalen komen

zo eens in de zoveel tijd terug in zo'n meeting. Dit verhaal is toch al weer een tijdje geleden.. minstens een jaar, denk ik.

En zo kwam ik ineens, een beetje onverwacht, weer één van mijn meest favoriete teksten tegen. Ik wil jullie die niet onthouden

omdat dit voor mij zo'n beetje de kern van mijn kijk op de ziekte verslaving en herstel inhoudt..

 

"Ik ben nu 3 jaar clean en ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet meer aan drugs en gebruiken denk, maar gedurende die 3 jaar

is er geen moment geweest dat er geen andere uitweg aanwezig was. Ik hoef niet meer te gebruiken om die knoop in me te ontwarren 

en ik hoef dat gevecht met mezelf niet meer aan te gaan. Het programma van NA, de 12 stappen, hebben me de werktuigen

aangereikt en als ik bereid ben die te gebruiken hoef ik vandaag niet te gebruiken.

Simpel, zou je zeggen. Ja soms. het lijkt voor mij immers soms zo aantrekkelijk mijn gezicht te willen redden en ik heb

gedurende al die jaren van verslaving een arsenaal aan instant oplossingen voor problemen opgebouwd. En voor mij als verslaafde lijken

ze zo aantrekkelijk.

 

Het is niet beter met me beginnen te gaan toen ik gestopt ben met gebruiken. Niet gebruiken en alleen maar niet gebruiken

is voor mij als verslaafde een hel. Ik ben me beter gaan voelen toen ik dankzij het programma van NA heb ingezien dat drugs

in feite niet mijn probleem waren. De drugs waren de oplossing voor het probleem. Het probleem is niet waaraan ik verslaafd ben

maar de verslaving zelf. Dat gevoel, dat verlangen naar iets buiten mij dat mijn problemen zal oplossen, dát is mijn verslaving.

Mijn favoriete drug draagt de naam "MEER". Een beetje is ok, genoeg is niet genoeg en teveel is te weinig voor mijn behoefte."

 

Dit is dus een citaat uit het NA boek (NA-Anonieme Verslaafden) en ondanks het feit dat deze persoon ten tijde van dit schrijven

drie jaar clean was en ik nu zeven jaar, voelt dit stuk nog steeds alsof het m'n eigen verhaal is.

En dan eindigt dit verhaal ook nog eens met de zinnetjes:

 

"Ik hoef het in het leven niet meer zo nodig te maken. Het leven gebeurt gewoon en NA heeft mij de middelen aangereikt

om er aan deel te nemen."

 

Als ik dit zo af en toe lees dan word ik zo blij......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie Kohtje, dank je.

Ik ben geen AA, NA of CA-bezoeker, maar heb de teksten wel gelezen. Er was ook voor mij veel herkenning en veel dingen waar ik een wat eigen vorm voor heb gevonden. Dat het niet stopte met het stoppen maar toen pas begon, heb ik ook zo ervaren. Als u begrijpt wat ik bedoel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja , door het stoppen met roken word ik toch weer keihard geconfronteerd met mijn afhankelijkheid.

Zelfs nu ik dit schrijf... Grijp ik mis....

Ik alleen met mijn vingers en de gedachten.

Niet even de afleiding....verduistering in m'n brein.

Er zijn van die inzinkingen, maar die zijn nog steeds 100000 keer minder erg dan de inzinking na drankgebruik.

Vanavond weer AA club, hebik hard nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rook al jaren niet meer An, maar af en toe...uit het niets soms...

Het wordt wel steeds minder en minder. Gelukkig. Ik hoop voor jou ook.

 

Je gaat goed hè? Mooi.

Hond goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begon vanochtend wat sombertjes. Werd nat van het zweet wakker, geen idee waarom. Maar in de loop van de dag klaarde het allemaal op.

Beetje schoon gemaakt, lopend! naar de fysio, knie voelde daarna echt weer eens goed.

Ik meld me droog af van het dagpact en ga lekker naar Grey's kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De trekmomenten duren meestal maar kort hoor Bolletje, het is vaak eerder een reflex. Op de gekste momenten kan ik denken, nu lekker een.......

het is denk ik meer een automatische gedachte dan echte trek. Die heb ik nog wel nu en dan, maar dat gaat inderdaad over door bijvoorbeeld te eten of door weer lekker thee te zetten.

Hoe is het met je kaak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...