Spring naar bijdragen

Vrijdag 1 april


Vol

Aanbevolen berichten

Effe ook hier...

Geen 1 april grap.

Wie o wie heeft tijd en of zin om ergens in de week van 16 tot 21 april te helpen beulen op mijn landgoed.

Ruim 12 kuub ophooggrond zal ik moeten verplaatsen en verdelen .

Wie wil kruiwageren?

Gronden...

Ik draag zorg voor lunch, diner en aanverwanten

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Blondie, ik vrees dat ik mijn spieren moet sparen voor mijn eigen stukje grond.

 

Vanmiddag een klein stukje gedaan met de hogedrukker. Mijn hemel, ik ben blij dat ik nog een sjekje kan draaien... ;)

Hoeveel zal ik gedaan hebben? 1/10e deel denk ik. ongeveer 16 vierkante meter; ik heb veel terras. Dus ik kan nog wel vooruit.

 

Eerst maar even iets makkelijks in de pan. Wederom wokgroente.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik op het terras zit zoals vandaag dan kijk ik bewust om me heen en voel hoe het aanvoelt die mensen om me heen met hun wijntje of biertje. Ik laat liever binnenkomen dan dat ik het blok of ontwijk in mijn hoofd of gevoel. Het was prima zo met mijn cola en leuk gezelschap. Maar ik ga niet ontkennen voor mezelf dat het er niet toch even aantrekkelijk uitziet. Voor mij belangrijk deze openheid en eerlijkheid naar mezelf. Ik kreeg er geen trek van verder. Een soort idee van voor hun is het lekker en voor mij zou het effect niet fijn zijn. Het is geen optie en het hoeft ook niet.

 

Ik neem mij voor dit jaar minder te ontwijken. Omdat ik het gevoel heb dat ik meer mis dan nodig is om droog te blijven. Niet dat ik tussen de dronken mensen wil zitten maar ik wil niet meer altijd het terras, feestje......missen. Dan mis ik teveel. Want soms kan het wel, mag ook daarin best zelfvertrouwen hebben.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de rest heb ik griep een voorhoofdsholte ontsteking zo ziek na ja word ook weer beter .Het liefste zou ik nu 3 flessen Wijn drinken om de pijn niet meer te voelen .Maar dat laat ik maar heeft ook geen zin op lange termijn .

bewerkt door ronja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld me droog af, ging goed.

Een uur folders in brievenbussen gestopt, praatjes gemaakt met mensen, het was grappig te zien hoe er overal mensen te voorschijn kwamen en aan de slag gingen. Ik heb ook wat opgeruimd in de tuin  en later buiten gelezen, dan komen er ook buren langs lopen en worden er een paar woorden gewisseld, daar knap ik van op.

Gebeld met de kennis voor verlenging van Norton en mailtje om me aan te melden om in de bieb v.d. OLS te helpen.

Dus het begin is er.

Ben benieuwd of en wanneer mijn zoon belt vannacht. Hij heeft beloofd te bellen als ze in Frankrijk zijn, want zijn hond is van een cat. die verboden is in Frankrijk.

:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... hmmmm... ook als het niet goed komt.. da's nou juist het punt. Als het niet goed komt dan is dat mijn oordeel.

Het komt altijd goed. Omdat het gewoon komt zoals het komt. Wat ik daarvan vind verandert daar op dat moment

niets aan. Ik doe er beter aan de feiten/de werkelijkheid te accepteren en van daaruit verder te gaan, dan te proberen de feiten/de werkelijkheid

te veranderen.

 

 

Kohtje, wat jij schrijft begin ik te begrijpen, met mijn hoofd. Ik heb nog wel vaak moeite om de werkelijkheid te accepteren.

Een vroegere vriendin van mij zei hetzelfde als wat jij hier schrijft, alleen zij zei alleen maar: het is goed zoals het is, verder niets

Razend en wanhopig werd ik daarvan.

Hoe zo "het is goed zoals het is", ik ben depressief, somber. Het is helemaal niet goed.

Zij bleef het zeggen en ik bleef het niet begrijpen.

Allebei duidelijk op een ander spoor.

Langzaamaan begon het mij een beetje te dagen.

En nu schrijf jij kort en bondig wat ik denk dat zij heeft bedoeld.

 

Dank je  :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je jowan voor je reactie.

Mijn idee is dat je kwaad bent omdat ik het nogal eens over mijn plantjes heb gehad omdat je indertijd nogal fel reageerde en ik dus het idee heb, dat je vreselijk boos bent (geweest). 

Daarom ook mijn vraag hoe je omgaat met vergeving. 

 

Ik snap je denkwijze niet helemaal.

Soms heb ik ergens een mening over en nog 'somser' ventileer ik die. Daar kan ik stellig in zijn, het is immers mijn mening. Dat heeft voor mij niets met boosheid van doen.

Sinds ik stopte met gebruiken is Boosheid één van de eerste emoties die ik meteen deel. (Boos, Bedroefd, Blij en Bang;  de 4 vakken waarmee ik begonnen ben mijn emoties te "sorteren" omdat ik me er helemaal geen raad mee wist.).

Dus....boos en vergeving kan ik hier niet inpassen.

 

Vergeven in het algemeen gaat me steeds beter af. Zoals ik eerder al deelde is herstelwerk voor mij iedere dag, ieder uur aan de orde. Misschien heb ik nog een hoop in te halen,  misschien ben ik wel ambitieus.

Er staat in het 12-stappenboek een hele episode over: het is beter om te vergeven dan om vergeven te worden, het is beter om te luisteren dan om gehoord te worden enzovoorts. Aan dat stuk heb ik veel gehad en daar heb ik hard aan gewerkt. Mooi boek, dat 12-stappen boek. Hetzij van de AA, hetzij van de NA. Favoriete literatuur voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond

 

Bovenstaand bericht van Erik "geliked"

Het is inderdaad een kwestie van (zelf) vertrouwen

 

Verder niets gelezen afgelopen tijd

Weinig interactie te verwachten dus

 

Hier gestaag door

 

Zoon van vriend tijdelijk in huis

Was weggelopen, en kwam na een dag wandelen hier aan

(21, met angsten,niet durven komen, liefdevol verwelkomt)

Dus nu in de rust modus, geen druk, maandag verder stappen

 

Ikke vanmiddag weer verslavingsarts geweest

Daarna heerlijk in mijn tuintje gewerkt

 

Ik "begin" weer te leven

 

Heel langzaam de laatste stapjes

 

Komt goed!

:heart:  allen

 

Trust!

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is vergeven? Voor mij klinkt het zo van zonde, schuldig en dat zijn zulke vette stempels en dat vergeven klinkt als de dominee of pastoor die zegt Ik vergeef u mijn kind.

 

Het ging over platen tabak en roken! Kan dat niet eenvoudiger met zand erover, even goede vrienden. Gewoon elkaar wat ruimte geven om zichzelf te zijn......is er dan iets te vergeven, doet het er zoveel toe wat 1 iemand vind over planten kweken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...