Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 maart 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen :)

 

Zit er op de Nieuwmarkt níet ook een goeie ijstent? Dat is níet zo ver van de trein.

 

 

Ja op Nieuwmarkt met je gezicht naar AH en dan naar links ergens op de hoek van een zijstraat. Koffie en ijszaak.

Ik ben trouwens gek op het banketbakkersijs van van der Linde op de Nieuwendijk.

 

Bedoel je Tofani op de Kloveniersburgwal vlakbij Nieuwmarkt? Goed italiaans ijs en goede koffie?

 

tofani1.jpg

 

Ja, daar heb ik hele goede verhalen over gehoord. Overigens heb ik daar nooit een ijsje gegeten. Ik heb daar binnen 50 meter twee stamkroegen gehad. Teveel herinneringen.

 

En van Van der Linde softijs op de Nieuwendijk bij Centraal Station. Beste softijs als je van softijs houdt.

 

Dit is een top tien lijstje dat ik min of meer aanhoudt om als ik daar in de buurt ben eens een keer een ijsje te eten. Het is een lijst die via facebook stemmen tot stand is gekomen en die behoorlijk goede represenatie geeft van goede ijssalons.

 

Venetië – Een échte Italiaan die, naast het niet te versmaden pistache-ijs, ook steengoede espresso heeft.

Pisa – IJsminnend Oud-Zuid is verdeeld in twee kampen: het Pisa- en het Venetiëkamp. In de Tip 10 kiezen we natuurlijk geen partij.

IJsboutique – Een nieuwkomer deze zomer aan de Johannes Verhulststraat met – hoe kan het ook anders in de buurt van de Schuyt – heerlijk champagne-ijs.

Metropolitan Deli – Huisgemaakt ijs van ijsgoeroe Kees Raat.

IJscuypje – Hollandse ijsboer, waar je tijdens de koude dagen terecht kunt voor echte Hollandse stamppot.

Monte Pelmo – Puur jeugdsentiment in hartje Jordaan.

Tofani – Naast het lekkere ijs ook bekend om de heerlijke Italiaanse koffie.

Pasticceria – Nieuwe aanwinst op de van Wou. We love de combinaties: wat dacht je van ananas/munt en sinaasappel/jasmijn?

Mondaine – Homemade biologisch ijs op de Overtoom.

Van der Linde – Voor het lekkerste softijs van Amsterdam.

 

En daarnaast ook geitenijsjes van geitenmelk bij de kinderboerderij in het Amsterdamse bos. Als ik daar ben.

bewerkt door plof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja en ik wil nog een keer een ijsje kopen van die moderne bakfietsen omgebouwd tot ijskar met ipad als kassa systeem die je tegenwoordig in de parken van Amsterdam wel eens ziet. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Misschien is het wel een elektrische fiets met een hele moderne koeling op de accu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zelf zou ik wel een zelfvriezend ijsmachine willen hebben. Ik weet dat je het lekkerste roomijs gemakkelijk zelf kan maken. Alleen apparaat is wat duur, helaas. En dan ook nog de twee maanden cursus in het Engels op de ijsuniversiteit in Bologna in Italië volgen. Tja... dromen. :)

bewerkt door plof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.

 

Lekker hoor, al dat ijs wat hier voorbij komt.

En dan al die adressen in Amsterdam, een kwartiertje hiervandaan,

leuk om te lezen. En goed om te onthouden. 

 

Even voor Krekel:  gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag!!

 

:musicnote:  :lips:  :musicnote:  :lips:  :musicnote:  :lips:  :musicnote:  :lips:  :musicnote:  :lips:  :musicnote:  :lips:  :musicnote:  :lips:  :musicnote:  :lips:  :musicnote:  :lips:  :musicnote:  :lips:  :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ja natuurlijk, je dóchter, sorry! Maar goed te lezen dat het kindje wel groeit, dat is mooi.

En je vader in ieder geval medische hulp, dat is al heel wat. Het zal jou in ieder geval wat ontlichten!

Ja, kleinkind is hier, ze slaapt nu. Huiskamer was binnen 10 minuten ontploft, maar moet kunnen!  :D

Vanavond als ze weg is ruim ik het speelgoed wel weer op, niks erg. 

 

Goh Ietje, dat is schrikken inderdaad, gelukkig was het maar een droom.

Maar dat het jaarpact dan ook nog in je opkomt he, wonderlijk. 

Maar dat doet dus wel wat met je, toch iets van een stok achter de deur, of zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

 

Gusje, allemaal ijsliefhebbers! Zomer in de bol !!

 

Heb weinig te vertellen, bedompt koppie, diep geslapen en gedroomd.

Ik droom wat meer, maar niet erg duidelijk. Pasgeleden moest ik een spagaat doen

van de yogadocent :face-icon-small-shocked: ..

 

Ietje, gelukkig was het maar een droom!

 

Bewolkt hier.

Straks bezoekje van vriendin en een paar uurtjes werken.

Daarna bij ex de hogedrukspuit halen en de verticuteerder.

 

Overzichtelijk gebeuren allemaal.

 

Heb een fijne dag allemaal! :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja :P;):)  Plof precies die ijstent van de foto bedoel ik. Zowel koffie als ijs is daar heerlijk!

 

De AH was mijn stamkroeg daar, de alcie met beperkt budget. Veel herinneringen rondom die buurt en niet alleen met alcohol. :blush:

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Dagpact:

Lars

Vol

Albert

Rosa

jowan

Moppie

Lidia

Wijfie

Meya

Volgens mij was Moppie van het dagpact gekukkeld. En nu ik me er toch mee bemoei er zelf ook maar op.

Dagpact:

Lars

Vol 

Albert

Rosa

jowan

 

een fijne dag allemaal.

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...