Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 maart 2016


rosa45

Aanbevolen berichten

 

De lust om te leven is te groot

Het wordt lente bovendien

 

De drank heeft mij niet niets gebracht

De combi was uiteindelijk mijn dood geworden

 

De mist klaart op en het wordt weer helder allemaal

 

Een fijne dag allen

En vergeet niet te genieten van al het moois

 

Liefs Mai

Mai,

 

Het 'experiment' staat in m'n geheugen gegrift Mai.

Wat zal het een verademing zijn om het friese landschap

onder de lentezon helder te aanschouwen.

De pammetjes ook uit de weg. Gezond eten en drinken 

en het komt alles weer goed.

 

Ik stuur je wat positieve fibes  en een  :heart:

 

Sterkte en hou vast famke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mai,

 

Wil je vertellen wat je experiment is geweest misschien? Dat vraag ik omdat ik reageer op wat je benzo-verslaving noemt. Ik heb tijdens mijns eerste twee jaar van willen stoppen en (steeds gruwelijker) terugvallen uiteindelijk een valiumverslaving opgelopen. Maar, dat ontdekte ik pas toen ik met het spul stopte, nét een week nadat ik op de allerlaatste kracht die ik nog had met alcohol had afgerekend door zogezegd voor leven te kiezen.
Wat een gruwel die benzo-afkickverschijnselen! Meest heftige spierpijnen en -krampen plus een compleet op hol geslagen hoofd waar ik uiteindelijk niet bestand bleek tegen de angst een daarvan doordraaide. Helaas had/heb ik geen mensen waar ik op kan terugvallen of rekenen als ik in nood verkeer. Ik hoop van harte dat jij dat wel hebt.

Daarom ben ik ook benieuwd hoe de verslavingsarts jou voorstelt te detoxen van de benzo's.
Ik heb die verslaving nota bene opgebouwd tijdens de behandeling bij verslavingszorg... dat wens ik niemand toe.

 

Heel veel sterkte er mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond,

afgezien van enkele lange tenen, wil ik toch nog even iets verduidelijken. Iemand schreef dat hij/zij ZONDER VEEL MOEITE kon minderen met drinken. Toen vroeg ik me af wat je dan zoekt op een forum: that's all. Ik zelf zou niet op dit forum zitten als ik zonder moeite kon minderen, dat kan ik niet. Helemaal stoppen lukte me niet in mijn eentje. Ik heb het daar behoorlijk moeilijk mee gehad. Daarom zit ik hier ook. Maar nogmaals: van mij mag iedereen, onder zijn eigen pseudoniem hier zitten om zo zijn/haar leven op de rails te krijgen en houden.

Houd het droog allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mai,

 

Wil je vertellen wat je experiment is geweest misschien? Dat vraag ik omdat ik reageer op wat je benzo-verslaving noemt. Ik heb tijdens mijns eerste twee jaar van willen stoppen en (steeds gruwelijker) terugvallen uiteindelijk een valiumverslaving opgelopen. Maar, dat ontdekte ik pas toen ik met het spul stopte, nét een week nadat ik op de allerlaatste kracht die ik nog had met alcohol had afgerekend door zogezegd voor leven te kiezen.

Wat een gruwel die benzo-afkickverschijnselen! Meest heftige spierpijnen en -krampen plus een compleet op hol geslagen hoofd waar ik uiteindelijk niet bestand bleek tegen de angst een daarvan doordraaide. Helaas had/heb ik geen mensen waar ik op kan terugvallen of rekenen als ik in nood verkeer. Ik hoop van harte dat jij dat wel hebt.

Daarom ben ik ook benieuwd hoe de verslavingsarts jou voorstelt te detoxen van de benzo's.

Ik heb die verslaving nota bene opgebouwd tijdens de behandeling bij verslavingszorg... dat wens ik niemand toe.

 

Heel veel sterkte er mee!

Ik wil daar nog wel eens iets over zeggen

Die hou je te goed

 

Maar idd Leuk is anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mai,

 

Het 'experiment' staat in m'n geheugen gegrift Mai.

Wat zal het een verademing zijn om het friese landschap

onder de lentezon helder te aanschouwen.

De pammetjes ook uit de weg. Gezond eten en drinken 

en het komt alles weer goed.

 

Ik stuur je wat positieve fibes  en een  :heart:

 

Sterkte en hou vast famke.

Dank Soothe

 

Dat dacht ik wel,

dat je dat nog wist

 

Het gaat goed komen

Al zal het deze keer wat lastiger zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment is mij n eerste prioriteit

om van die benzo's af te komen

 

Ik heb alweer wat geflikt

De Lora in één keer geskipt

 

De dia wou ik er hup achteraan

Maar dat ging te mal

 

Dus nu dat, en het drinken

rustiger afbouwen

 

Ik heb vertrouwen 

Maar ook een zekere oude angst

komt weer om de hoek loeren

 

Kop erbij houden en

focus weer verleggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je gelezen Rudy (jammer van die verkeerde dag ;) )

 

Verder, meld ik me weer droog af.

Wel etentje gehad vanavond.

Toen mijn mede-eters wijn bestelde, had ik het wel even moeilijk.

Maar dat was gelukkig vrij snel over.

Dus..1 tomatensap, 1 glas mineraalwater plus..heerlijk gegeten, en genoten.

Welterusten allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, goedenavond


Ik vind dat 'leuken' maar niks, ik merk dat het mij ervan weerhoudt berichten te beantwoorden


die meer verdienen, het is te gemakkelijk.


Aan de andere kant is het niet verkeerd, wanneer je zoals ik over weinig tijd beschikt


alle berichten van de dag door te lezen en te beantwoorden, er toch maar gebruik van te maken.


Zo zie je maar weer dat er altijd twee kanten aan een medaille zitten.


En voor de schrijver van een bericht betekend het dat hij gezien is en wie vind dat nou niet 'leuk'.


 


Ik wil daarom Yvonne alsnog bedanken voor haar duidelijk omschrijving van de stopper en de minderaar


waardoor ik een duidelijk beeld heb gekregen van de minderaar en het geheel daardoor beter kan plaatsen.


De belangrijkst boodschap die ik eruit heb gehaald is te weten dat de stopper die steeds weer terug valt


geen minderaar is en de minderaar evenals de definitieve stopper nagenoeg dezelfde problematiek


voor zijn kiezen krijgt en om die in goede banen te leiden een beroep moet doen op bv professionele hulp.


 


Bedankt Yvonne  :rose:


 


Ik ben gaan schrijven op dit forum om de angst op de knop 'verzenden' te drukken te overwinnen.


Ik was iemand zonder mening en dat voelde zonder een litertje voezel als een ernstige beperking.


Ik was op voorhand al doods benauwd dat ik na een geschreven bericht afgekraakt zou worden tot op het bot.


En die angst is vroeger ontstaan omdat ik toen als persoon steeds de grond werd ingeboord, niet gehoord werd zeg maar.


De negativiteit die als een donkere wolk over mijn opvoeding is gaan hangen heeft me later de das om gedaan.


Ik functioneerde voordat ik ben gaan drinken al niet best, het onverwerkte leed stak telkens weer de kop op


en het moment ik voor het eerst een slok alcohol  dronk was mijn 'redding', heerlijk, de roes.


 


Schrijven op dit forum was voor mij min of meer therapie.


De angstige houding van mij te worden aangevallen verdween geleidelijk aan, want het gebeurde niet, op den duur durfde ik over mij zelf te schrijven, mijn jeugd is hier uitgespit (tot grote ergernis van Soothe)   :) en ook mijn ouders 


ontkwamen niet aan het zelfonderzoek waarmee ik toen ben gestart.


Even voelde dat als verraad maar geloof me als ik je zeg dat ouders fouten maken, grote fouten


die desastreuze gevolgen kunnen hebben voor hun kroost.


Om kort te gaan, ik kreeg meer zelfvertrouwen en samen met de AA en professionele hulp


en lang spitten in mijn jeugd ben ik er toch maar mooi boven op gekomen.


Het verleden is het heden zeg maar.


Ik was om de verkeerde reden minderaar en ben pas na honderden pogingen definitief gestopt met drinken.


Het hele proces heeft zijn tijd nodig gehad, je kunt dat niet forceren.


 


Ik ben best wel ontdaan door de incest gevallen die ik gisteren heb gelezen ik heb er niet van kunnen slapen en vraag me dan af, hoe krijg je je leven weer op de rails en verwerk je je trauma, de teleurstelling, de leugen, het verdriet, hoe herwin je je zelfvertrouwen en in welke mate is het mogelijk later of in een relatie anders met seksualiteit om te te gaan, niet te vergeten


de enorme kwaadheid naar de ouders toe, een moeder die misschien niet voor haar dochter of zoon kiest maar


voor haar man, misselijk makend.


Dan lees ik dat bv Ietje haar probleem niet bespreekbaar kan maken, intriest


En niet te vergeten hoe ongelooflijk ongevoelig de omgeving kan reageren.


 


Ik wens jou, Ietje en Moppie en degene waarvan me de naam niet te binnen schiet heel veel sterkte bij het verwerken van een stuk


verleden wat, zoals ik het lees nog steeds pijnlijk en verdrietig is.


De pijn en het verdriet zal nooit helemaal verdwijnen maar je geeft het een plek


en het leven wordt  leefbaar.


 


Sterkte.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...