Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 maart 2016


rosa45

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen :)

 

Als je geen moeite hebt om met mate te drinken, zoals ik iemand zag schrijven, wat zoek je dan in een forum zoals dit vraag ik me af?

 

Interessante vraag...

 

Ik denk dat het meest moeilijke van stoppen met een verslaving is weer een leven opbouwen. Leren omgaan met nieuwe problemen en ook oude problemen oplossen, waarvoor de enige oplossing tijdens de verslaving alcohol was. Nieuwe relaties aangaan. Een goed fundament bouwen zodat de kans op terugval een stuk kleiner wordt. Hier op dit forum erover lezen en schrijven geeft mij veel steun.

 

Matig drinken lijkt heel erg op geheel stoppen. 99,9% van de tijd drinkt een minderaar niet en dat is gelijk aan geheel stoppen. Die 0,1% waarop gematigd gedronken wordt, dient een minderaar adb te blijven. En dat is eigenlijk ook stoppen. Zelf zie ik dan eigenlijk geen verschil tussen een minderaar en iemand die geheel stopt.

 

Dat ik af en toe gematigd kan drinken, wil nog niet zeggen dat ik nooit een hevige trek moment ervaar. Er zijn momenten waarop zo'n trek plotseling om de hoek komt kijken. Bijvoorbeeld bij mij bij na een sollicitatie, als ik nieuwe muziek ontdek die erg veel lijkt op de muziek waarop ik altijd dronk, bij heel veel spanning.

 

Bij zo'n trek moment drink ik niet. Dan is het een half uur uitzitten totdat de trek overwaait. Gematigd drinken doe ik ook alleen als ik een neutraal gevoel heb, een glas gemakkelijk zou kunnen weigeren en niet als ik op dat moment juist erg graag een glas wil drinken.

 

ADB blijven dient men te onderhouden. Scherp blijven. Sommigen gaan naar AA bijeenkomsten, anderen lezen en schrijven hier. Zelfs schrijven over ditjes en datjes in een ADB forum is eigenlijk een luchtige manier om toch met stoppen met alcohol bezig te zijn.

 

En natuurlijk raak ik verbonden met de mensen hier op het forum na een tijdje schrijven. En verder kan ik misschien ook iets terug doen, door anderen te helpen die het nodig hebben. Want ik heb veel aan dit forum gehad. Ik denk zelfs dat zonder het forum mij nooit gelukt zou zijn om te stoppen.

bewerkt door plof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Ik zet mezelf weer op het dagpact. Is er iemand die mij hier dagelijks in mee kan nemen? Het knippen en plakken lukt niet :-(

Ik ben grieperig. Bah!

Duik nog maar even mijn bedje in.

Ondanks de griep blij op gestaan.

Probeer mij elke ochtend goed te realiseren hoe prettig het is zonder kater op te staan. Geen koppijn, nadorst, angst dat mensen het ruiken en lamme benen.

Mijn gevoel komt ook weer terug. Gemengde gevoelens, blije gevoelens, gehaaste en slome gevoelens.

Ik drijf gewoon maar op de golven mee.

Vandaag een weekend help pakketje samen stellen: lekker thee, sap, fruit (toch maar snoep ;-)) en een stapel boeken in de bieb halen.

 

Een mooie dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord Yvonne!  :rose:

"Neutrale" gevoelens dus… Misschien is dat dan wel 'een' (niet 'de') graadmeter voor iemand om te 'weten' of hij/zij wellicht een matig drinker kan worden na een periode van overmatig gebruik / misbruik… Ik vind dat dus hartstikke interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me dat je als minderaar toch ook moet blijven oppassen? Scherp blijven. Als er emoties zijn of tegenslagen niet meer willen drinken dan je wilt. Dat lijkt me dat geen verschil met de stoppers of heb ik dat mis? Lang gestopten zijn hier toch ook? Om scherp te blijven of om ondersteunend te zijn. 

Lars,

 

Het lijkt mij, dat je de spijker op zijn kop slaat. :lol:  :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt hier 'de minderaar' niet wat al te positief voorgesteld. In dit voorbeeld drinkt de minderaar namelijk gemiddeld wekelijks slechts 10 minuten.  :face-icon-small-shocked:

 

Heh, sorry, koks eigen. Voor sommigen duurt een runderbouillon maken 6 uur. Namelijk de tijd die het kost om het te laten trekken. Voor een kok duurt een runderbouillon maken slechts een kwartier. De tijd die het kost om alles in een pan te doen en op te ze zetten met water, en de tijd die het kost om na afloop als het klaar is af te gieten en te passeren.

bewerkt door plof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Ik zet mezelf weer op het dagpact. Is er iemand die mij hier dagelijks in mee kan nemen? Het knippen en plakken lukt niet :-(

 

 

Hoe doe je dat dan?

Probeer het eens door eerst de regels te 'pakken', dus met de linker muisknop vast over de regels met de namen, je weet wel.

 

Als je dan een nieuw bericht maakt, 'plak' dan niet met rechtsklikken, maar plak eens met een klikje met het muiswiel, dat werkt bij mij tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

It's alive!!

Meneer schildpad dus  :)

 

Ik had een foto genomen in al zijn glorie om hier te posten maar dat lijkt dus niet te lukken.
Te ingewikkeld..

Maar ik kan je vertellen dat ie er lekker vies uitziet. Nu niet vergeten eten te geven.. Na zes maanden in de grond zou je het bijna vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das ook niet zo gek hé Wijfie, je helpt je lichaam naar de vernieling meis. Dadelijk kan je je eigen kleinkind niet meer zien. 

Je moet eens naar je schrijfstijl kijken, daar klopt niets van. Meid meid, maak je maar eens grote zorgen want dat is hard nodig, je zuipt jezelf helemaal naar de vernieling. :angry:  :angry:  :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag druk druk hier .De zon schijnt mijn woonkamer binnen dit is wel leuk maar ik zie ook vieze ramen en veel stof , kennen jullie dit .?? Wat een probleem toch , als dat alles is mag er nog meer stof komen .De draad van gisteren heeft mij ook geraakt het gebeurd zo veel mensen missbruik en er wordt nog alltijd zo wenig over gesproken nog alltijd schamen mensen zich ervoor en als er over gesproken wordt lijkt het vaak als of de andere het niet wil horen daar het te persoonlijk is .Eigenlijk zouden al de misbruikte mensen moeten opstaan en het heel hard in de wereld roepen .Hier dus ook van af mijn vierde tot 13 met weten van mijn moeder seksuele misbruikt door vader .Ernaar op straat beland en en en .Maar ik ben niet zielig en ik ben ook nog meer als alleen misbruikt .Ik ben een mens met heel veel facetten .Zo gaar nu eens lekker poetsen en moet verder nog van alles .Wjivie drinken helpt je ook niet maar dat weet je wel .Gaar nu stoppen en kom je hier schrijven .Fijne dag voor iedereen en voor mij ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Ronja.... ook al.... Ik vind dat verschrikkelijk!

 

 

Goeiemiddag trouwens.

Wijfie: er is leven na de drank! :heart:

 

Hier opnieuw tien uren geslapen.

Vraag me steeds af of dat wel normaal is.

Enfin, ben tenminste uitgerust...

 

Straks een paar uur werken. Volgens mij is het nog best koud buiten!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie,

 

Een vraagje: wat wil jij eigenlijk hier op het forum bereiken. Ik ken je nu al heel wat jaren en we hebben in het verleden veel pbtjes uitgewisseld. Toen had ik het gevoel bij je dat het wel zou gaan lukken. Maar nu heb ik dat niet meer. En begin ik afscheid van je te nemen, wat ik erg triest vind. Want zo kan het niet meer met je. Je bent bezig je DOOD te drinken. En hier wil ik niet mee worden geconfronteerd. Dus een schop onder je achterste kun je nog van me krijgen. Doe er nu eens iets AAN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag

 

Ik kom net bij de verslavingsarts vandaan

 

Na  veel drinken, kwam er het afgelopen jaar

een benzo-verslaving bij

 

En verwerd ik weer tot een bijna zombiaans geval

 

Echter, ik ben niet gek

Ben zelf al een stuk geminderd

 

En het laatste stukje pakken we nu stap voor stap aan

En dan is eind april mijn "expiriment" na precies 7 jaar ten einde

 

En kan ik als "natural woman" weer verder van mijn leven genieten

Maar dan weer middelen vrij

 

De lust om te leven is te groot

Het wordt lente bovendien

 

De drank heeft mij niet niets gebracht

De combi was uiteindelijk mijn dood geworden

 

De mist klaart op en het wordt weer helder allemaal

 

Een fijne dag allen

En vergeet niet te genieten van al het moois

 

Liefs Mai

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...