Spring naar bijdragen

Zaterdag 16 januari 2016


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Fijn dat de koffie klaar staat Yvonne:-).

Voor mij vandaag dag 6 weer nuchter, na korte terugval. Voel me goed en gemotiveerd. Mijn energie komt weer terug en heb weer zin om dingen te doen. Vandaag met kids eropuit!

Wil graag meedoen met dagpact.

Fijne zaterdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact

Ilse 79

Moppie

Lila

Meya

Wordt een lastige dag vandaag. Vanavond een afscheidsfeestje waar ik zin in heb. Mensen zijn allemaal ruim 15 jaar jonger dan ik. Minstens twee van hen volgen mijn adb project met persoonlijke interesse.

Vanaf dinsdag as mag ik van mezelf weer drinken. Maar vanavond dus niet. Dat voelt een beetje onzinnig en rigide. Maar toch voelt het echt niet goed om vanavond al te drinken. Deze droge dagen als voorbereiding op het drinken zijn leerzaam en nuttig. Niet weggooien.

Nou ja, vaag verhaal maar op het dagpact dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Voel me goed op het moment,ben zelfs een soort van vrolijk ondanks de ellende die ik veroorzaakt heb afgelopen week.

Blij dat ik weer op de goede weg ben.

Nu weer aan het werk,fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij gaf het niet meer drinken oftewel stoppen zoveel meer rust dan het minderen of sociaal drinken,

omdat je continu bezig bent met plannen en organiseren (zo vermoeiend!). En het blijft voor mij een beladen onderwerp.

Voor mijzelf en mijn omgeving is het duidelijk en helder dat ik geen alcohol meer drink.

 

Een 'minderaar' neemt toch steeds een kleine dosis van het vergif in en houdt zo het Pavlov hondje

in stand. Vaak is het ook geen afscheid willen nemen van een slechte levensstijl en ook geen makkelijke

aangezien onze Westerse maatschappij doordrongen is met het maatschappelijk geaccepteerde gebruik

ervan.

 

Maar een minderaar (lees: verslaafde) wil het toch altijd zelf uitproberen, ondanks alle adviezen hier en alle voorbeelden

van terugkerende minderaars die na 2 a 3 maanden toch steeds meer gingen drinken. (waarvan ikzelf er

ook ééntje was...)

bewerkt door Burchill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

het weer ziet er heerlijk uit

dus ik stap zo op de fiets om een

klompenrekje met klompjes te halen

waar ik via MP op heb geboden.

Ik was voor iemand anders op zoek,

maar bezweek zelf voor de verleiding haha,

nou ja als het erger niet wordt.

En vanmiddag hopelijk net zo'n spannende wedstrijd

als vorige week, van dochter zien. Passief sporten

noem ik dat.

oh ja kilokiller nog........ ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya je wil weer normaal met drank kunnen omgaan,maar zoals je er nu al mee bezig bent is al niet normaal,

Iemand zonder drankprobleem hoeft niet al deze plannen te maken,en denkt er ook niet eens over na,

Uiteraard.

En die 'ja' geldt ook Burchill.

Moet nu rennen. Vuurtje stoken op de scouting en bevertjes installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om 10.30 wakker geworden .Ik heb al de dagen dat ik gestopt ben maar 2 of 3 uur geslapen en van nacht heb ik eens weer geslapen .Hoop dat ik weer iets beter gaar slapen .Ik heb ook gedronken daar ik nachts vaak niet kan slapen. Maar goed van nacht wel.Zeilbootbewohner wat fijn dat het beter gaat .Agnita wens je veel sterkte met je Pa het is ook moeilijk e situatie war je in zit om elke dag met drank konvrontiert te worden .Is er geen mogelijkheid om voor je Pa tehuiszorg te kreegen .zo dat je meer ontlast wordt. Bolletje sterkte .

Dagpact

Ilse 79

Moppie

Lila

Meya

Agnieta

ronja

Nadja

bewerkt door ronja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...