Vol Geplaatst 6 maart 2017 Rapport Geplaatst 6 maart 2017 Ja..doe dat maar hopelijk morgen wat minder boos en teleurgesteld! x trusten
Reacher Geplaatst 7 maart 2017 Rapport Geplaatst 7 maart 2017 Hoi Lars, ik lees net de strubbelingen op de dagdraad. Dan kom je toch weer veilig hier naartoe. Iedereen reageert anders op jouw strijd, vaak ook uit onmacht. Dat is onderdeel van het ingewikkelde in de omgang met anderen. Als je jezelf niet kunt vertrouwen (ik las net dat je bang bent om drank te gaan halen als je op de open zit) en je kunt de hulpverleners niet vertrouwen dan zit je ook klem. Vertrouwenspersoon is in ieder geval een stap om zelf weer de controle in handen te nemen als dat je helpt. Het is constructief
Bob Geplaatst 7 maart 2017 Rapport Geplaatst 7 maart 2017 (bewerkt) Ik denk dat Reacher met het begrip "constructief zijn" iets belangrijks heeft gezegd. Op dit moment heeft zoeken naar samenwerking tussen verschillende visies in en buiten jezelf volgens mij kans een doorbraak ten goede teweeg te brengen. Met dwarsliggen en jezelf of anderen op argumenten vangen in een "discussie" waar op dit moment naar mijn idee niemand op zit te wachten blijft alles zoals het was. Tegen de stroom inzwemmen kost nu te veel energie en levert te weinig op. Ik wou dat ik je beter kon helpen. Sterkte! 7 maart 2017 bewerkt door Bob
Jannigje Geplaatst 7 maart 2017 Rapport Geplaatst 7 maart 2017 Ik heb de dagdraad nog niet gelezen Lars, dus weet niet wat daar speelt. mijn reactie nu heeft daar daarom niets mee te maken Ik weet wel dat het moeilijk is om echt goede raad te geven omdat je nooit in iemand schoenen staat en dus altijd van de buitenkant kijkt. Soms kan dat heel verhelderend zijn, maar niet altijd. Onderstaande spreekwoord vind ik erg mooi en heel waar: "Oordeel niet voordat je drie manen in iemands mocassins hebt gelopen" Een mooi Indiaans gezegde, nog steeds erg van toepassing denk ik.
Phaedra Geplaatst 7 maart 2017 Rapport Geplaatst 7 maart 2017 Hej Lars, Je bent hier voor jezelf hoor, en pik de krenten uit de pap. Het is jouw strijd en alleen jij weet hoe het met je gaat en hoe moeilijk het kan zijn. Je hoeft je echt niet te verdedigen, zeker niet! Maak gebruik van de dingen waar je wat aan hebt en laat de rest links liggen. Je hebt genoeg aan jezelf als ik dat zo kan inschatten :-). Veel kracht en wijsheid gewenst. Ph
kruidenthee67 Geplaatst 7 maart 2017 Rapport Geplaatst 7 maart 2017 Och Lars...de kont tegen de krib... Ik erger me niet aan je, en als dat wel zo zou zijn, dan is dat aan mij. Je doet het allemaal voor jezelf. Zoals wij allemaal ons eigen proces, eigen unieke pad bewandelen. Wijsheid, moed, sterkte...geduld...tijd...liefde en geluk...ik wens het je allemaal. Meer kan ik niet doen Monster reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 7 maart 2017 Rapport Geplaatst 7 maart 2017 (bewerkt) Goede afspraken en een goed behandelplan. Dat klinkt logisch Lars. Ik hoop dat de strijd ophoudt. Voor jou. Lijkt me vreselijk om je zo te voelen. maar wat fijn dat je deze keuze hebt gemaakt. 7 maart 2017 bewerkt door Lika
Kohtje Geplaatst 7 maart 2017 Rapport Geplaatst 7 maart 2017 Lars, een goed behandelplan klinkt op z'n zachtst redelijk. Afspraken waar je je aan moet houden en zij ook.. dat klinkt in mijn oren tijdens een behandeling een beetje minder redelijk. Je bent in behandeling en er kunnen afspraken gemaakt worden waaraan jij je dient te houden. Als behandelaars zien dat dat je niet goed afgaat kunnen ze de afspraken herzien. Dat is dan niet dat zij zich niet aan de afspraken houden maar dat ze de behandeling (de afspraken) veranderen. Voor jou is de weg naar een zelfstandig leven een zoektocht, voor de behandelaars is de manier waarop je zover kunt komen ook een zoektocht. Je hebt met je behandelaars geen relatie van twee gelijkwaardige partijen maar een relatie van behandelaar tot patiënt. Ik ben blij dat je voor het leven hebt gekozen. Nu hoop ik dat je je ook makkelijker kunt gaan openstellen voor de hulp die je krijgt om je leven ook enigszins prettig (zelfstandig) te kunnen vervolgen. Je denkt teveel dat iedereen tégen je is. Ik denk, gezien alle aandacht die er aan je geschonken wordt, dat dát wel meevalt. Trouwens, dat knokken klinkt wel goed. Maar neem het niet te letterlijk. Met knokken stop je veel energie in iets wat "strijd" heet. Met overgave hoef je geen strijd te leveren, hoef je geen "vijanden" te verslaan maar kun je je energie in de opbouw stoppen. Een nieuwe manier van leven opbouwen kost een hoop energie. Een open geest, een bereidwillige geest laat veel minder ruimte voor "voorbehouden" en geeft ruimte aan "proberen", experimenteren. Ik gun je een goed leven. Echt.
smart Geplaatst 7 maart 2017 Rapport Geplaatst 7 maart 2017 Een tekst waar ik me bij aansluit Jopie. Lars: ik heb op dit moment niet zoveel ruimte om te reageren, maar ik wil je veel sterkte wensen !
Lika Geplaatst 8 maart 2017 Rapport Geplaatst 8 maart 2017 DIt stukje van jezelf uitknippen en boven je bed. Mooi Lars. En het is zoooooo moeilijk om niet al volgend week, wat zeg ik?, morgen, wat zeg ik? Over een uur! klaar te willen zijn voor het nieuwe leven. Ik ga ook niet meer helemaal veranderen, maar stappen kunnen we wel maken. Op weg naar naar beter. Want er is een toekomst ja.
Reacher Geplaatst 8 maart 2017 Rapport Geplaatst 8 maart 2017 Whoop whoop! Lars je kunt weer verder! Blij!
Quinn Geplaatst 8 maart 2017 Rapport Geplaatst 8 maart 2017 Sterkte Lars. In dat laatste stukje heb je volgens mij echt wat te pakken. Niet alles hoeft en kan je veranderen, daarin mag je keuzes maken. Als je die goed bespreekt met de mensen daar, kunnen ze je het beste helpen en kom je daadwerkelijk verder. Knuffel.
Lika Geplaatst 8 maart 2017 Rapport Geplaatst 8 maart 2017 Wat heel erg goed van je Lars. Je vroeg wat overgave was.... nou, ongeveer zo als nu. Denk ik. Fijne avond.
Lika Geplaatst 8 maart 2017 Rapport Geplaatst 8 maart 2017 Hmmm. Wat heerlijk Lars. Wat heerlijk. och wat ga ik daarvan lekker slapen.
Vasja Geplaatst 9 maart 2017 Rapport Geplaatst 9 maart 2017 Klinkt goed Lars! Ik mag aannemen dat die psych jouw ideeën niet van tafel veegt!!
Lika Geplaatst 9 maart 2017 Rapport Geplaatst 9 maart 2017 Ik zou bijna zeggen: lees gewoon dit bericht voor aan de psycholoog. Je weet niet hoe het gesprek gaat lopen. Je hebt je goed voorbereid. Wat ik me soms voorneem: niet gelijk te reageren, gewoon zeggen. Ik denk hier over na. Dat haalt voor mij een hoop druk van mijn ketel. Dan kun je daarna goed bedenken wat de reactie met je deed/ doet en wat je ervan vindt. Toi, toi, toi! Reacher reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 9 maart 2017 Rapport Geplaatst 9 maart 2017 (bewerkt) Overzicht met wat je hebt opgeschreven met de verpleging erbij en de psycholoog inzetten om een realistische tijdslijn met doelen vast te stellen. Aangezien een persoon met verslavingsneigingen vaak de dingen morgen al voor elkaar wil hebben , heb je echt veel aan haar input en ervaring. Als je eerder een doel hebt behaald dan is dat meegenomen toch? En met doelen bedoel ik praktische zaken. 'Over een maand kook ik twee keer in de week voor mezelf' 'over twee maanden heb ik een spil en span kamertje' etc. Je kunt daarbij dingen van hen vragen zoals betere communicatie als ze hun behandelplan aanpassen, bejegening: respectvol en gelijkwaardig met jou omgaan als mens. Succes! Ook al heb je bonbonnetje van mij gepikt, grmmbll. 9 maart 2017 bewerkt door Reacher
lady jane Geplaatst 9 maart 2017 Rapport Geplaatst 9 maart 2017 klinkt goed Lars. en samen is hier het sleutelwoord he♥
Lika Geplaatst 9 maart 2017 Rapport Geplaatst 9 maart 2017 Zo Lars, wat fijn. Licht aan het eind van de tunnel. Klinkt goed. En wat @lady jane zegt. Samen. Knap hoe je weer overeind staat. Steviger dan ooit. Heel realistisch lijk je. Respect Lars.
Lieselotje Geplaatst 10 maart 2017 Rapport Geplaatst 10 maart 2017 Nou grote snoepkont en bonbonnetjes steler hier een eigen reep chocolade om van te genieten
Lika Geplaatst 10 maart 2017 Rapport Geplaatst 10 maart 2017 (bewerkt) Het wordt heel mooi weer dit weekend heb ik me laten vertellen. Lijkt me trouwens genoeg wat je beschrijft. Fijn toch? Bloemen voor een man zijn heel goed. Ik doe het ook wel eens. Dat vrouwen-mannen-gemuts;-) ik begrijp dat het weer spannend is. Maar R. En jij hebben inmiddels heel wat meegemaakt. Jullie kunnen helemaal zijn wie je bent, denk ik. Fijn weekend Lars. 10 maart 2017 bewerkt door Lika Spellingcontrole levert gekke dingen op
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden