Spring naar bijdragen

Stoppen


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Joh, je bent een volwassen man. Zorg goed voor jezelf, pas op je grenzen en niet gaan drinken. Geen dingen doen die ik... je zou afraden.

 

 

Nieuwsgierig ook vluchtgedrag en hier echt even weg willen. Grootste dilemma voor mij is of ik ga drinken. Niet mij lam zuipen dat zal ook niet kunnen in een huis van een ander. Gewoon 2 of 3 zodat ik wat ontspannen ben. Hij weet niet van mijn drankprobleem. Gevaar is dat ik het gevoel van verdoving vast wil houden. Zo lekker gaat het hier niet. In de groep niet met therapie niet. Op de boerderij zijn ze wel te spreken over mij. Al is het ook daar moeilijk samen werken. Maar moet dat? Laat me mij gang maar gaan. 

 

Okee, ik had het geïnterpreteerd als dat hij weet van je drankprobleem. Niet dus. Lijkt me verstandig om dat wel te delen. En om niet te gaan drinken, want wees eerlijk, hoe vaak houden we het bij 2 of 3 en hoe ontspannen worden we er echt van? Plus dat als het echt zo'n groot dilemma is, stel het weekend als zodanig dan nog even uit en begin met iets minder spannends?

 

Lars, echt, zoveel stress rondom het wel of niet drinken, geeft je weekend een valse start. Ik voel me nu een betweter en een zeur, maar serieus, dit wil je niet verknoeien met drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, ik begrijp wel dat het in je opkomt maar ik begrijp niet dat je het je al bijna voorneemt. Die alarmbellen die rond oud&nieuw gingen, gaan nu net zo hard dan al niet harder. Je hebt je probleem niet met hem gedeeld. Is hij jouw 'vermomde' smoes?

 

Ik maak me zorgen om je :(

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat ik mis zit, want ik gun je plezier en ontspanning. Je lijkt mij ook een toffe peer. Maar ik herken je vluchtgedrag in sex, drank of wat dan ook.

Misschien moet je het allemaal gewoon doen. Ik heb bijna alles gedaan wat ik heb kunnen doen om erachter te komen dat het geen voldoening gaf. En erge vervelende consequenties hadden.

Vaak is er geen bal aan in het leven, is het moeilijk en te pijnlijk of gewoon saai. Ik heb dan ook de neiging om impulsieve dingen te doen om te voelen dat ik leef. Ik kom er alleen nu langzaam achter, dat als ik de vervelende moeilijke pijnlijke momenten uitzit, er opeens een zonlichtje ergens doorbreekt. En kan ik hem nu zonder drank kan zien en er dankbaar voor kan zijn.

Dit zeg ik niet gemakkelijk! Voor hetzelfde geldt zit ik volgende week in jouw positie. Ik heb geen goede raad. Doe wat je wilt, geen oordeel of wat ook. Wel benieuwd hoe je het beleeft dit weekend. Want het is altijd anders bij een ander en niks is wat het lijkt.  Als je dat wilt delen leer ik van jouw leerproces! Het ga je!

bewerkt door Stekker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...