Sowhat Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Wat ik bedoelde Lars,Je kunt liefde niet afdwingen hoe graag je het ook zou willen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 je leeft niet voor je vrouw Lars zo boos als je de laatste tijd ook schrijft over haar doet mij denken dat wat zij ook doet altijd een aanleiding lijkt voor jou om het op te geven en het op een zuipen te zetten. Als je weggaat daar, geef je jezelf op, en dat heeft niets met je vrouw te maken. sorry als dit bot klinkt, maar zo zie ik het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Quote LJ: ......Als je weggaat geef je je zelf op ....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Wanneer je alleen gestopt bent voor je vrouw,omdat je je daardoor gedwongen voelde dan zal het moeilijk worden om te blijven. Wanneer je het voor jezelf doet heb je meer kans dat het gaat lukken om gestopt te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Heel veel sterkte Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 je leeft niet voor je vrouw Lars zo boos als je de laatste tijd ook schrijft over haar doet mij denken dat wat zij ook doet altijd een aanleiding lijkt voor jou om het op te geven en het op een zuipen te zetten. Als je weggaat daar, geef je jezelf op, en dat heeft niets met je vrouw te maken. sorry als dit bot klinkt, maar zo zie ik het wel. Er zij mensen die wel voor hun vrouw/man/kinderen leven. Als dit plotseling wegvalt raak je je zelf ook even kwijt. Lars dit begrijp ik maar dit mag geen reden zijn om op te geven. Sterkte en kop omhoog want jij mag er ook zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 (bewerkt) Mensen die voor hun ....... leven hebben werk aan de winkel. Ik herken het wel maar als die ander dan wegvalt is het gat zo groot. In mijn draad gaat het nu over zelfliefde. Een aspect daarvan is altijd op eigen benen staan. Wat voor leven heeft een partner als die zich beseft dat de ander 30 jaar lang geen verantwoordelijkheid voor zichzelf neemt. Over Asperger, mijn oom zal nooit een betaalde baan hebben ook al heeft hij er 40+ jaar universiteit op zitten. Maar in de laatste jaren heeft hij met zijn ervaring van over de 60 zijn met Asperger en wat coaching wel een vrijwillige functie in lotgenoten contact voor mensen met Asperger. Ik had never nooit gedacht dat mijn oom dergelijk sociaal en empatisch werk ooit zou kunnen of zou willen doen. Toch doet hij dat nu. 8 maart 2016 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 (bewerkt) Misschien dat ze überhaupt al bij je weg wou, en ze dacht waarschijnlijk dat je niet kon stoppen. Had ze een aanleiding/reden. Denk ik. 8 maart 2016 bewerkt door Moppie1967 Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 (bewerkt) Invullen voor een ander, alsof je de gedachten van de ander kan lezen, is altijd glad ijs. Je weet niet wat de ander denkt, je kan het hoogstens vragen aan die persoon. Lijkt me zinvoller dan dat wij achter de laptop gaan speculeren wat de vrouw van Lars zou kunnen denken. 8 maart 2016 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Het zou wel fijn zijn als je de precieze aanleiding wist. Waarom wil ze niet door? Wat maakt het (te) zwaar voor haar? Dit is knap pittig allemaal. Maar het klopt geheel... je moet het allemaal voor jezelf doen en voor de toekomst met sowieso je kinderen. Sterkte!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Met elkaar gaan praten onder 4 ogen of een hulpverlener erbij? Beter dan door de telefoon dit bespreken. Mocht je vrouw het doorzetten dan moet jij dat op tijd weten,zodat jij ook acties kunt gaan ondernemen die nu eenmaal moeten bij een scheiding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Verrekte zuur ja! Wonden likken. Wees blij dat je daar bent....... je bent nu nog in redelijk beschermende omstandigheden! En wat betekent dat: een toekomst volledig in puin? Kloppen die gedachten? Is het drama? Mag het even drama zijn? (van mij wel) Maar... hou de kop erbij!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Ik wil hier zo snel mogelijk weg. Laat me geen half jaar opsluiten om aan mezelf te werken. Voor mezelf hoeft dat niet. Morgenmiddag hebben we een gesprek. Ik wil niet uit huis weg. Hoop maar dat zij dan besluit om weg te gaan. Natuurlijk is mijn vrouw ook een mens Mijngerrit. Net als ik ben. Heb veel vragen aan haar. Ga ik me nu maar eens mee bezig houden om ze op papier te krijgen. Als je vriend vervangt door echtgenoot....... http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/2242-treffende-uitspraken/?p=972006 Hoe lang zou jij het uithouden met een echtgenoot die zichzelf niet eens de moeite waard vind om aan zichzelf te werken? smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Jullie zullen nog heel wat moeten bespreken en berekenen. Wie kan in het huis blijven wonen,wie kan het financieel opbrengen daar te wonen. Is het een koop of huurhuis zodat je de ander moet uitkopen,en nog veel meer praktische zaken. En daar moet je nuchter en helder voor zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 He bah! Wat een naar bericht! Daar ga je inderdaad van stuiteren. Kan me voorstellen dat je je afvraagt waar je dit allemaal voor doet. Toch maar proberen je hoofd een beetje koel te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Dan hebben jullie nog een hele hoop te regelen,mocht het echt uitlopen op een scheiding. Daar moeten jullie rustig en helder over praten. En daar moet je niet op drinken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Mocht je naar huis gaan omdat je niet verder wil met de behandeling dan ook niet drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Lars..doe geen impulsieve beslissingen. Je bent nog niet gescheiden en je wordt opa. Je blijft ook nog altijd vader van je dochters. Dat pakken ze je niet af Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joy Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Hoi Lars! Je verhaal gaat me aan het hart! Ik snap je gevoel van paniek en waar doe ik het nog voor! Ook dat je vrouw zei; stoppen met drinken anders ga ik bij je weg! Je hebt dat gedaan, pogingen ondernomen en nu krijg je dit als dank! Dan wordt je boos en voel je je totaal niet begrepen! En waarom zou je dan nog... Ik zou ook het liefst mezelf verdrinken dan want het is nogal wat na 30 jaar! Helaas ben ook ik iemand die een partner had met achteraf Asperger! Ik wist er niks van maar ben inmiddels expert! En door die relatie bleef ik drinken. Dat je vrouw dat niet doet, wees er blij mee! Dat er en voor jou en haar heel wat op je af komt is zeker en mensen die niet precies weten wat Asperger inhoudt snappen dat ook niet. Dat merk ik in mijn omgeving. Er is geen begrip, niet voor de Asperger en ook niet voor de partner. Ik ben zelf heel wrg geschrokken na jet lezen wat Asperger inhoudt voor mij als partner en dat zal voor je vrouw ook zo zijn! Het is zeer complex en verborgen voor de buitenwereld! Wat ik je aan kan raden; blijf erover lezen en verdiep je kennis. Om jezelf te begrijpen maar ook je vrouw en dochters, wat je schrijft over wel willen maar niet kunne geven maakt me triest! Ook wetende dat je vrouw zich al jaren alleen moet voelen en jij ook. Ken je het Cassandra syndroom? Ik denk dat je vrouw dat zo voelt. Probeer je eigen verhaal in haar perspectief te trekken en lees eens ipv jezelf haar in de plaats. Misschien helpt het je te begrijpen hoe het werkt. En blijf bij jezelf en vooral waar je nu zit! Het voelt nu misschien als weg willen, maar als je zo sterk bent om te blijven zal op de eerste plaats jou het helpen en daar gaat het om! Je huwelijk redden op dit moment os denk ik niet war zal lukken. Jezelf redden en daarop voort borduren wel en dat gun ik je want Asp wil niet zeggen dat je gek bent en alleen jij kan een goede wending aan je leven geven! Als opa, als papa en als een man die ertoe doet! Dat wens ik je! Xx huttula, Skip, klontje en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 och Joy wat lief dat je dit schrijft voor Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Bij alles: " make the best of it" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 de rust bewaren, goed dat je dit ziet Lars sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 8 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2016 Ik weet ff niks te zeggen Dikke knuf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 9 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2016 Rustig aan Lars,zover is het nog lang niet. Er zullen veel dingen bekeken moeten worden. Wie kan het financieel op brengen om alleen in het huis te blijven wonen,degene die vertrekt zal een afkoopsom moeten krijgen,enz Dat zijn geen zaken die je in een uurtje kan bepraten,daar heb je advocaten voor. En nee,je vrouw kan niet weigeren dat jij thuis komt,het huis is van jullie allebei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 9 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2016 Ik wens je/jullie sterkte bij het gesprek straks Lars. Hoop dat er een derde persoon bij aanwezig is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden