Vol Geplaatst 31 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 Misschien onderin je koffiekopje een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 31 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 Misschien kom je de drempel een keer over, en merk je dat het heel fijn is en rust geeft. Ken je Wunderlist ? Erg fijne app om lijstjes aan te maken, die je ook kan delen met anderen. Zo heb ik voor de vakantie ergens in de zomer al een lijstje 'Scandinavië' waar ik ideeen die voorbij komen meteen kan noteren. Denk aan "klamboe" "deet" "azaron" Het feit dat ik er meteen een plek voor heb, geeft rust! (En ik ben nieteens autist ) Voor de boodschappen hebben mijn man en ik een gedeeld lijstje; we vinken af wat eraf kan en houden zo lijstje altijd up te date. Bekijk het maar eens .. wie weet krijg je er zin in om wat structuur te gaan aanbrengen ? smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 31 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 Lars, het zal wel weer goed gaan. Je zat in de heel-erg-ontzettend goed fase en nu in een minder-dan-goed periode. Dat contrast is dan ineens wel heel erg groot. Sommige dingen moet je van jezelf accepteren. Maar dat blijft een gedoe. Ik zie dat ook bij mijn man heel erg en nu bij mezelf in de strijd om het leven weer op een normale manier aan te kunnen. Wat accepteer je en waar ga je tegenin? Wat is zinvol? Pffffff... Opeens gaat hier de zon schijnen. Dat geeft een fijn gevoel. Hoop dat ie bij jou ook doorbreekt. Toch een ander gezicht:-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 31 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 Is er wat gebeurt dan Lars? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 31 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 Nee, dat moet zeker niet. Goed zo Lars... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 31 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 Hey Lars, hou je koppie erbij! Niet naar de supermarkt, maar hulp..heel goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 31 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 Sterkte Lars! Je kunt het! Wees lief voor jezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 31 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 Hoe gaat het nu Lars? Hulp in kunnen schakelen? Dat steeds op je tenen willen lopen gevoel herken ik wel, maar probeer het eens om te draaien. Zou jij willen dat R steeds op z'n tenen loopt, of wil je hem liever zoals ie echt is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 31 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 Moeten is een rotwoord hè? Maar okee, ja, ik vind het een goede zaak dat ze je naar therapie sturen, ongeacht hoe je je voelt. Want als je alleen therapie volgt wanneer je je goed voelt, krijgt iemand ook geen goed beeld van je en kan die je dus niet goed genoeg helpen in je traject. Je weet wel, je doel, dat waar je het allemaal voor doet. Lange termijn. Nu het koken afzeggen? Of toch liever even een extra stap doen, over je vermoeidheid heenstappen en het toch doen? Misschien geeft het je achteraf veel voldoening als je het toch probeert. Maar misschien wil het echt niet, dat kan ik niet zien.Maar probeer wel de afweging te maken: wil ik het niet omdat ik dwars ben*, of wil ik het niet omdat het me niet lukt. *disclaimer: bij mij gaat die erg vaak op. smart, basta en Lika reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 31 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 Ging alles maar gewoon áltijd goed... Ik heb ook soms zo'n genoeg van dat op-en-neergaan. Maar ja, altijd stabiel is ook saai, en we zijn al zo saai zonder drank. Lars, beweeg maar een beetje mee met je stemmingen. En trouwens: hij knapt niet zo gauw op je af, je bent geen oppervlakkig scharreltje, heb vertrouwen in zijn smaak! smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 (bewerkt) Betuttelend? Volgens mij zijn ze behoorlijk streng en 'dwingend' Dat jij moet doen wat zij denken dat goed voor je is, voelt als betutteld worden? 1 februari 2017 bewerkt door Vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 -zucht- werken zullen we Lars! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Oeiiiii ja Dat snap ik ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Beetje- en hoe voelen wij ons vandaag?- gevoel ja. Kunst is toch, want je zit er nu, daar doe je niets aan, om er op de 1 of andere manier mee om te leren gaan zonder alleen in de boze weerstand van' ik doe het dan dus juist lekker niet!' Terecht te komen. Daar heb je alleen jezelf mee. Maar ik begrijp dat je je daar flink toe zult moeten zetten,,,,, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Ik vind het feit dat je daar zo op reageert wel een goed teken! Kom op zeg, je bent geen verstandelijk beperkte puber. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 maar lars, je woont nu toch begeleid? of heb ik dat niet goed begrepen? dan is het toch niet zo gek dat er op je gelet wordt en dat je wordt aangespoord dingen te doen die je eigenlijk uit jezelf zou moeten doen? zoals je leefruimte schoon houden en andere dingen om in het dagelijks leven op een beetje normale manier de dag te vullen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Keep your head up Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Ja daar heb ik moeite mee. Voorbeeld gisteravond kwam er een verpleegkundige op mijn kamer. Kijkt rond nou we gaan morgen maar even inplannen dat jij je kamer opruimt en schoon gaat maken. Kan ik niet tegen. Zei ze het echt zo? Of kwam het zo op je over. (Dit bericht is ook alweer betuttelend... ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Ik vind het van mijn kant (als werker) altijd heel lastig.... om mensen op de juiste manier te motiveren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 ❤ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Tja...en weerstand? Dan valt er meestal wat te leren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselotje Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Thanks voor de uitleg Lars, wordt het voor mij ook weer wat duidelijker... Keep your head up! Wellicht geeft het rust als je even opruimt? Opgeruimde leefruimte is voor mij een opgeruimd hoofd. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Ja daar heb ik moeite mee. Voorbeeld gisteravond kwam er een verpleegkundige op mijn kamer. Kijkt rond nou we gaan morgen maar even inplannen dat jij je kamer opruimt en schoon gaat maken. Kan ik niet tegen. En als je die opmerking plus het inplannen van de klus probeert te bekijken als een stukje van het leerproces op weg naar daar waar je zijn wilt? De toon is misschien niet best of valt net verkeerd, maar is de les an sich niet best nuttig en zinvol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 nou ja, dat wat quinn hierboven zegt, dat bedoel ik, lars. je bent aan het leren (volkomen) zelfstandig verder te gaan met je leven. niet leuk om van een ander te horen wat je zou moeten doen, maar het gaat hier om een leer/oefenproces.. als later een buurman of -vrouw zoiets tegen je zegt kun je zeggen: waar bemoei je je mee. nu was het een verpleegkundige met de bedoeling je te wijzen op de noodzaak van schoonmaken en opruimen. de toon waarop/de vorm waarin lijkt me hier ondergeschikt aan het doel. ook 2 jaar is tijdelijk, beste lars. Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 O, het is een schort! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden