Spring naar bijdragen

Maandag 21 december 2015


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

 

Terug van een behoorlijk impulsief retourtje Frankrijk, onder Limoges.

Gekeken naar een asielhond die onze aandacht had getrokken via internet.

Was in het echt zieliger dan we via internet al vonden.

Maar via e-mail werden dingen voor ons verzwegen.

Het arme dier was voor ons ongeschikt.. zes jaar oud, ex-jachthond, enorm gespierd, groot/grof van het "harde" leven.. gewend 

door de bossen te struinen. Maar ook (zeer waarschijnlijk) zwaar mishandeld. Bij nadering van mensen (ook de verzorgers) kromp

het dier in elkaar, kon met moeite meegenomen worden vanuit z'n ren naar een veldje en kroop daar weg onder struikgewas..

Totaal contactgestoord. Rustig en zachtaardig noemden ze hem..(?)

Hoe zouden wij zo'n beestje (alsnog) gelukkig moeten maken op een bovenwoning midden in de stad waar het krioelt van de mensen..?

 

Toch een mooie tocht gehad. Prachtig weer. Prachtig land. Vier onverwachte "voorjaarsvakantiedagen"...

En nu weer hier.

We hebben een optie op een pup. Die is nu zes weken. Komt over een weekje of twee al hier.

 

Kerstmis voor de deur. Zou het bijna vergeten.

1e Kerstdag mini familiereünie bij m'n zus (helemaal) in Maastricht. Wij nemen Ma mee.

2e Kerstdag met z'n tweetjes én de hond thuis.

Gebakken zuurkool en rollade.

Daarna weer verder met het laminaat..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder verder iemand te kort te willen doen wil ik twee mensen die ik van hier al wat langer ken

toch een compliment maken:

 

Wijfie

An

 

Omdat ik de laatste tijd zo'n enorme positieve ommezwaai in denken en doen bij ze zie!!

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het dagpact is een lijst met namen van mensen die elkaar beloven die dag niet te drinken. Sommigen melden zich aan het eind van de dag ook af.

Je kunt jezelf er gewoon op zetten als je vastbesloten bent om vandaag de eerste niet te nemen.

Voor mij was het de eerste weken een enorme steun in de rug. Gaf me het gevoel er samen voor te staan, niet alleen.

Typo

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vakantie! Heerlijk.

Zelfs een zonnetje erbij hier.

 

Het is best wat drukker voor me geworden op het werk maar ik vind het allemaal superleuk en heb zelf voorgesteld iets uit te breiden.

Al met al nog vrije tijd genoeg over.

 

Eerste kerstdiner met mijn nieuwe collega's gehad, flessen wijn op de tafels, direct gezegd dat ik niet drink. Dat voelde goed om te zeggen en is na bijna 6 jaar echt geen probleem meer, integendeel. 

En ja, er gingen wat mensen met teveel op weer achter het stuur. Maar dat is hun zaak en niet de mijne. Al twijfel ik daar soms aan, maar dan blijft mijn rol denk ik beperkt tot laten zien dat het ook anders kan. Gewoon mezelf zijn dus. Net als in andere zaken, wat ook nog een paar boeiende gesprekken opleverde. 

 

Nu lekker wat aanrommelen. Beetje huishouden, lezen, puzzelen, relaxen. Volgende week een paar dagen weg.

 

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een lekker vooruitzicht Kate en wat goed dat je de alc. geweigerd hebt. Geniet maar lekker van je vakantie dan kan je er dadelijk weer uitgerust, tegenaan. :)

 

Dank je, Bol.

En dat ik alcohol weiger, ik zou niet anders willen. Dat is niet goed of knap, meer doen wat je echt wilt. Bij jezelf blijven. Dat geeft me een soort oerkracht. Klinkt misschien overdreven, maar het betekent veel voor me. Dat ik nu mezelf kan zijn. Daar kan niks tegenop.

Dat is wat ik bedoel met het heldere gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zuurkool eerst gewoon koken.

Dan in grote pan of wok eerst spekjes licht uitbakken.

Zuurkool mengen met bruine suiker.

Dan (roer)bakken in spekjes met vet.

Eventueel ananas en stukjes paprika toevoegen.

 

Was thuis vaste prik. Met kerst gebakken zuurkool. Deed m'n vader. Was een recept uit z'n land van herkomst, Letland.

Heb ik van 'm overgenomen, omdat ik het lekker vind en er een kerstig gevoel bij heb..

M'n vrouw lust het gelukkig ook. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Kohtje, wat een triest verhaal....

 

Gun jezelf maar eens een leuk pupje, je kan niet altijd maar sloebertjes opnemen he?

Een heerlijk iets om naar uit te kijken :)

 

Ik heb trouwens ooit iemand gekend die opgebakken zuurkool op brood at, maar niet voor de kerst! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag iedereen :)

 

Als je een pan met aangebakken en aangekoekt spul wilt schoonmaken (en daarmee bedoel ik normale metalen pan, geen antiaanbakdingetjes), laag zout erin, pan op het vuur, heel heet laten worden, zout wrijven totdat pan schoon is. Ik doe meestal met papierprop. Pas op heet. Heel heet.

 

Maar in mum van tijd schoon. Zout smelt niet bij hoge temperatuur. En werkt als zand. En zout is altijd wel voorradig in een keuken.

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me lekker gebakken zuurkool.

Ik voel me na de beslissing van gisteren zo goed, er zijn zo veel spanningen  van me afgevallen. Heerlijk gewoon.

Maatje draait nog een dienst volgende week en stopt er samen nog met 2 andere mensen, ook mee. En dan over niet al te lange tijd eens samen met maatje kijken bij een andere d.a. :D

Hier prei aard, en bieflappen.  mmmmm niet mis. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...