Spring naar bijdragen

Smart


smart

Aanbevolen berichten

"Ik ga zo meteen maar even iets doen waar ik me beter van ga voelen!  (en nuttig) Eerst iets nuttigs en dan iets leuks (auto wassen, bankzaken doen en daarna wol kopen in een naburig dorp) Dan een dutje en wat lekkers koken. Zucht... ik hoop dat ik straks... na de EMDR dingen echt achter me kan laten!!"

 

lieve, lieve Smart, iedereen zal jou gunnen dat je je beter voelt. Iedereen gunt je zelfs de zomer in je hoofd.

Maar.

Jij weet al jaren hoe jij reageert op koude donkere novemberdagen, jij weet óók dat iedereen in de zomer vrolijker is dan vlak voor de winter.

Jij weet óók al jaren dat je niet iets nuttigs hoeft te presteren om waardevol te zijn. Jij best wijs genoeg. Voor de één is somberheid synoniem voor lethargie, en bijna niets meer willen. Actie schijnt dan een goed medicijn te zijn. Voor de ander is somberheid een reden om er actief voor weg te rennen, en in een doe/prestatie-modus te schieten. Es gaan zitten, en es niets doen schijnt dan een goed medicijn te zijn.

Hoewel ik lees dat je graag actief wilt zijn middels breien, opruimen, nuttige zaken afhandelen ennogveelmeer.......... heb ik het gevoel dat je het liefst onder een verwarmd dekbed zou kruipen en er pas rond april onder vandaan zou komen. Klopt dat?

Klopt mijn gevoel dat je VINDT dat je nuttig moet zijn, maar dat je eigenlijk slaaf bent van je eigen oordeel over wanneer je je waardevol genoeg GEDRAAGT?

Lieve Smart, als dat zo is, cut the crap! Zou het het proberen waard zijn om es een poosje Doelgericht te leven ipv Prestatiegericht? Jouw doel was toch: een droom najagen, Smart leren kennen en tijd inruimen voor activiteiten waar Smart gelukkiger van wordt? Mild en geduldig zijn voor Smart, in een sfeer waarin je niets hoeft te presteren en alles mag oefenen?

 

Misschien zit ik er compleet naast. Sorry dan alvast, ik wil je niet opjagen of neerhalen. Je bent sowieso een topper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LJ:  6 campral toen (ik nam er 4) en nu 1 capsule erbij. Ik merk nog niets van die ophoging, die zou met name voor de angst iets doen.  Erg waarschijnlijk dat ik tegen de EMDR opzie (morgen). En op zien tegen het werk. Ik ben denk ik gespannen door het niet halen wat ik wil halen; bereiken. (qua werk, qua moederschap)

Ik strijd geloof ik meer met wie ik ben dan met de drank.... al begrijp ik de connectie van jarenlang veel drinken erg goed.

 

Die spanning is er vrij continu. Ik denk dat ik die bedwing door dwangmatig dingen doen; controle willen houden. Als mijn huisje er vriendelijk en netjes bijstaat, als dit en dat maar in orde is.. enz. (niet naar rook stinkt) als de tuin bijgeharkt is... als... en hierin overzicht hebben en houden is me eigenlijk al genoeg. Dus ja Monster: eerst wil ik overzicht hebben, de was aan de kant e.d. voordat ik iets leuks mag doen. Kan doen. (althans vaak)

Op dagen als vandaag is dat zo. Dan twijfel ik ook of de somberte niet een gewone ontevredenheid is. Want nu heb ik die mooie wol en nu ben ik weer niet blij omdat ik er minder ver mee ben opgeschoten dan ik wilde. :blush:  Steeds weer de patronen herkennen, dwang en controle lijken erger t worden als ik niet drink... pff

 

Jaha, een winterslaap: graag!

 

Eigenlijk ben ik te moe om er eerst nog meer over te zeggen. Ik las net iets bij Quinn wat me raakte. En dat heeft met buitenkant en binnenkant te maken.

En met aangeleerd gedrag.

Bedankt voor jullie reacties!

 

(ik brei een verveeldeken, van resten wol...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al heel wat dekens gehaakt, gebreid of beide technieken er bij gebruikt.

Ik noemde dat toen de koesterperiode (had kennelijk die symbolische betekenis bij dekens).

Nu brei ik puur om van alle knotjes af te komen, gewone streepjes... en in allerlei kleuren (veel geel en groen)

maar ik brei alleen voor de tv.

 

Ik heb ook gebreide gordijnen!! (protestgordijnen :P )

 

Lars: iets voor jou? ;)  Geweldig ontspannen werkje (mits je het al kunt...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rekende vandaag op 2 uren emdr, maar na 1 uur bleek de tijd om en we hebben enkel geinventariseerd.

Daar zijn 7 situaties uit gekomen die erg heftig waren om te vertellen. Op de P heb ik  ongegeneerd enorm zitten

huilen in de auto. Maar hierna was ik ook erg opgelucht! Toen thuis in de tuin verder opgeruimd, echt lekker. Er was al

een belangrijk deel van de last van me afgevallen.

Dit zullen wat verwarrende weken zijn zolang dit gaande is.

 

Ineens was ik ook bij machte om via mail een afspraak te maken met de leidinggevende op het werk.

Toch maar proberen om daar wat lucht voor mezelf te creeeren...

 

Het is me vanmorgen in de rug geschoten en dat is een bekend verschijnsel voor mij in dit soort omstandigheden.

Niet naar yoga vanavond; wel puf om jam te maken, 2 ltr blauwe bessenjam. Jammie.

 

De rest laat ik nu eerst wat wegebben.

Ben wel van zins om niet ! of echt heel zuinig te drinken de komende tijd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit aan een hernia geopereerd en ik heb de ervaring dat doorgaan het beste is.

Ik was echter bang om collega's in de steek te moeten laten na een paar uur maar dat viel gelukkig mee.

Het werd ook iets soepeler door in beweging te blijven... maar pioeuwww : het is zwaar werk!

 

En  25 min. te laat de deur uit. Jaja, zorg anno 2016. :(

 

Man man....

Nu eerst 3 dagen vrij: wandelen en oefeningen doen!

Erg belangrijk om fit te zijn! (moet nog 3,5 jaar geloof ik...) :lol:  :lol:  :lol:

 

Nu niet meer bibberig en onzeker in elk geval.

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woeps, ik lees nu pas van een paar dagen bij. Van een afstandje klinkt het eigenlijk alsof je goed bezig bent. Emdr is eng en heftig maar ik heb gezien dat het echt werkt. Eigenlijk zoals je beschrijft: je gaat begeleid de confrontatie aan met enge dingen en dat lucht op.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lekker, geen verplichtingen behalve mijn eigen kleine eisen: de tuin aan kant

en het huis wat gezelliger gemaakt met kerstverlichting. Kacheltje aan...

Problemen aan de kant geschoven... maar ik droom wel onrustig.

En verder viel een goede vriendin van me op dat ik aan het afvallen ben

(ik liep al te hijsen aan mijn ondergoed, en ja de weegschaal gaf 2 kg minder aan)

Ik ben dun genoeg dus dit moet even niet.

Misschien van de spanning, misschien door minder drinken.

Enfin, ik mag nog meer slagroom op mijn toetjes :D  aan eetlust geen gebrek.

Zo een beetje dus!!

 

en zo lekker onder de wol :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rugpijn leek wat te verminderen, maar na een paar x sjorren en tillen in mijn up kom ik toch weer met rugpijn thuis.

Hoe moet dat, als je best werken wil maar het gaat niet goed? Enfin, donderdag een gesprek. Een lange late dienst daarna.... :blush:  Zin in, het is echt wel leuk, maarrre....

 

Morgen emdr; ik had het eventjes gedeleted. Ik drink nu ook wat. Ja ik weet het. Bekend fenomeen bij spanning. (zichtbaar want dan word ik extra actief op het forum :face-icon-small-shocked: )

Het zou zo lekker kunnen zijn om ****** tegen alles te zeggen....  (haal dat lelijke woord morgen wel weg hoor)

maar ik voel me knel in een systeem wat immer met geld te maken heeft.  (Graag een basisinkomen ja. Niet om egocentrische redenen hoor!)

Ik moet maar ander soort werk gaan zoeken (UWV zegt dat).

Heerlijk leek me dat: een ideale plek zoek ik: heeft iemand een idee? (ik kan nog heel erg veel!)

 

En toch: ben ik niet unhappy! De depressie van vorige winter is weg.

Er is werk aan de winkel.... in uitvoering... en dat gaat door zolang ik leef, denk ik.

Van die .. heerlijke overpeinzingen.... en genieten van klein dingen. Het gras met van die typische vriesstekeltjes; als je dat van

dichtbij bekijkt, het is een wondertje. :)

Dat ik zo goed slaap...

Vrienden heb...

Hulp heb...

Er mensen zijn als jullie: mens :heart:  I love it

En vaak is dat ook best voldoende.

 

Met die gedachte nu maar es echt slapen....(?)

 

liefs van mij!

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...