Spring naar bijdragen

Smart


smart

Aanbevolen berichten

Hoi Smart,

 

Hahaha, moest lachen om je stukje waar je beschrijft waarom je om jezelf lacht.

Heel herkenbaar  :)

 

Ik heb ook tijden als invaller gewerkt en gevoelsmatig maakte dat voor mij ook verschil,

maar in de praktijk uiteindelijk niet. Zeker niet toen ik langer op dezelfde plek verving.

Bleek dat ik me als invaller net zo verantwoordelijk had gedragen  ;)

 

Wat fijn dat je niet zo opziet tegen de winter. 

Structuur in je dagen, mooi.

 

Qua alcohol...tja...je geef het zelf al aan.

Misschien heb je het al wel verteld, waarom je mindert en niet stopt,

maar ik weet het niet meer. Hoe ga je het aanpakken?

 

Nou brei en schrijf ze.

 

Maak er wat van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruidje: ik heb pas rust (...) als alles om me heen in orde is. :D Heb jij dat ook?

 

Op je vraag: ik vond stoppen met alcohol eerst niet zo nodig. "Ach, dan ben je reeds 63.. " en zo meer van die dwarse gedachten. Maar minderen is erg moeilijk!

En gaandeweg (hoewel elke stopper dat al zegt) merk je dat dan wel. Het is en blijft geworstel. Tot het punt waarop je niet meer worstelen wilt.

Vooralsnog blijf ik minderaar. Maar zoals je zag.. sluipt het meerderen er weer in. Ook hier alert blijven. Aler-ter-ter zelfs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  1.   Geplaatst 03 October 2016 - 16:26 Ik vergelijk het leven wel eens met een grote legpuzzel. Zónder voorbeeld. Je krijgt alle stukjes en moet daar een plaatje van maken. Net als je denkt dat je het bijna voor elkaar hebt is er iets dat alle, of vele stukjes weer door elkaar husselt. Daar kun je op twee manieren naar kijken: - een onmogelijke opgave om dat plaatje compleet te maken, ik maak er een puinhoop van, ik raak gefrustreerd, of - alle stukjes zijn aanwezig. De volgorde is niet zo belangrijk, ze zijn er. Ik ben compleet. Ik kies voor de tweede optie. Mijn leven is altijd compleet, ook al liggen alle stukjes op een onoverzichtelijke hoop. Soms heb ik een stukje overzicht over wat ik denk dat mijn leven moet zijn. Maar meestal moet ik er gewoon op vertrouwen dat mijn leven compleet is, ook al snap ik er geen biet van. Soms vallen stukjes op hun plaats, maar een ander stukje kan dan weer mijn aandacht afleiden van wat ik dacht te zien. Het is niet zo belangrijk dat mijn puzzel afkomt. Het ermee bezig zijn is beloning op zich. Ik denk wel eens dat mijn voorbeeldplaatje een plaatje is van een puinhoop aan puzzelstukjes. Dat mijn leven zó bedoeld is. :) Vanuit dit gezichtspunt gezien wens ik je nog een mooie puzzeltijd toe, . (Kohtje)

gelukt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat herken ik...stop dan heel veel tijd in de omstandigheden perfect maken

en kom niet meer toe aan wat er werkelijk gebeuren moet.

Vanochtend omgedraaid...eerst mijn werk gedaan (deadline!) 

Daarna keuken opgeruimd, voorbereidingen voor eten.

Gaf twee maal een bevredigend gevoel

 

Het blijft wat stoeien, met dat chaotische in mij.

Ik kom er nu ook achter dat ik altijd al chaotisch en ongestructureerd was

maar dat heel goed heb weten te maskeren. En dat kostte dus bakken energie.

 

Ik heb niet voor niets een heel gestructureerde partner gekozen  :D

 

Acceptatie en kijken wat ik kan veranderen en wat niet.

Toch weer een mooie stap in het adb proces en alles wat erbij hoort.

 

Ik zou niet meer tegen die worsteling kunnen van minderen.

Heb dat ook gedaan. Iedereen doet het op zijn eigen manier.

Op het moment dat het goed is.

Jij ook.

 

Mooi he, die tekst van Koh!! 

wat zwerven er hier toch prachtige schrijvers en schrijfsters rond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om een partner te hebben die wel structuur heeft! :)

 

Je hebt gelijk: heel veel, zo niet alles, heeft te maken met het adb-proces.

Ken u zelve... wie zei dat ooit...

En wat een enorme ontdekkingstocht is dat!

 

Veel heeft te maken met hoe je in je energie zit.

Bij mij is die vandaag nogal laag en dat schurkt gevoelsmatig aan tegen verdriet.

Maar op zich is daar geen directe oorzaak voor dus denk ik dat ik iets in de energie kan aanpakken door iets

energieks te gaan doen; lopen b.v. of opruimen. Niet teveel zitten en navelstaren.

 

Daar gaat ie dan dus... in de benen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het werk word ik nu al wat ingewerkt. Spanning te voren en slecht slapen.

En op de terugweg huilend in de auto: is dit echt wel wat ik wil? Kan en durf ik nog wel?

Opnieuw in een regiem: een team met zijn regels. De hospitalisatiegeuren komen me tegemoet...

Ik word er doodzenuwachtig van. Ik dacht maar steeds: ik heb het contract nog niet getekend! (...)

Ik heb gefocust op vertrouwen maar merk dat ik dat te weinig heb.

Ik kwam in gedachten in een eerder  team-trauma terecht. Kwam haarscherp weer omhoog.

 

Gesprek uwv en hulpverlener de komende week.

Ik ga vragen om een proefperiode, althans een gesprek over 6 weken en ik teken het contract nog niet.

 

Tevens lieve kijkbuiskinderen, ben ik bang voor de angst: ik heb domweg veel onverwerkte dingen nog bij me.

Dat heeft het jarenlange drinken wel bewerkstelligd vrees ik. Iets dergelijks speelt mee, dat weet ik wel zeker.

"onverwerkte zaken"  (voor de jongere meelezer: er is een negatief effect op langer termijn: je staat daar nu niet bij stil

maar als het komt en je bent eerlijk genoeg naar jezelf dan is dat een hele beste dobber...)

 

Nu denk ik: toch de ad ophogen (dat zou al, maar stelde ik uit) en verder eerlijk en open kaart spelen, ook bij het uwv

(van een arbeidsdeskundige staan dingen op papier die sws dit werk al niet zou goedkeuren. Ik kan domweg minder, ook fysiek)

 

Ik wil schrijven!!!; was al een beetje op weg. ...

 

 

Toch deze maand 10 van de 14 dagen droog gehouden en ik rook ongeveer 10 shagjes per dag. Nu 15, het zij zo.

We doen ons stinkende best.

 

Slaap goed!

 

Het eea gewist ivm herkenbaarheid.

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de bewoners/patienten ligt het niet.

 

 

Bijgewerkt.

Pure paniek gisteravond. En ik neem dat serieus.

Ik heb net tijdens een wandeling gepraat met een vriendin en ik

zit nu wel wat meer in de relativering.

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieve Smart,

 

Ik wil heel veel zeggen, en eigenlijk ook niks.

Je reflecteert ook zo mooi op je zelf.

En wat zou ik dan nog toevoegen.

 

Loop jezelf niet voorbij.

Ben je zelf, in de eerlijkheid die mogelijk is.

Angst is een slechte raadgever, geloof niet alles wat je denkt.

 

Maarja, als je er middenin zit.

Zoek inderdaad mensen waar je mee kunt praten.

En schrijf........mooi mens

 

Succes  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof niet alles wat je denkt!

 

Die mag ik wat vaker toepassen

Dank je wel Thee :)

 

Vandaag een goede dag; veel in de tuin gedaan, opgeruimd en gepoetst, met weer een frisse kop.

Hoef niemand hier te vertellen hoe lekker dat is ;)

Glas en oude kleding weggebracht, hout gesprokkeld en stapels hout geordend en het kacheltje aan.

Leuk nachtshirt gekocht als beloning.

Wel is tevredenheid ook een trigger, ah ach, die beloning.... maar het lijkt me erg zinvol om

voorzichtig te zijn met 2 late diensten in het vooruitzicht.

Liefs...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat je dag vandaag naar tevredenheid verliep.

En dat dan ook triggert...ach...ja kijk er naar met ach...

en let it be.

 

En met je brein je even realiseren dat het gewoon ook slimmer is

om droog te blijven met je werk. Mooi toch? 

 

Very Smart  :)

 

Fijne avond...o, lekker bij het kachteltje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lars, ik weet dat je meeleest: wat heb je een fijne plek hier gekregen op dit forum.

Deze week kom je vast goed door; je bent te trots om je op de kop te laten zitten en je hebt zoveel om voor te leven. We missen je, dat moge duidelijk zijn!

Wat is er al veel gebeurd met je, al heb je het nog vaak moeilijk.

Je bent niet alleen he... je mag dat echt zo zien.

Die moderatoren... hebben allang spijt joh, die ruzieen over.... wel of niet en zo. Zo gaat dat... huuh.

 

Oh, nu staat dat op mijn eigen draad   :heart: maakt niet uit.... in deze grote familie!!

 

 

Vervolg over mijn werk waar ik afgelopen week zo van in de stress zat: het hangt echt van collega's af.... mede. Ik heb nu een paar diensten gedaan die meevielen.

Ja kom op, wel erg zwaar werk maar dat is het probleem niet. Meer hoe men met mij omgaat. Ik kan alleen opgelucht vaststellen dat ik pas over een week weer hoef te werken. (...)

Morgen een gesprek bij het uwv. Na een jaar ziek zijn was ik officieel in feite voor mijn eigen werk afgekeurd zo ongeveer en .... mag/moet? ik iets anders verzinnen.

Ik heb dit werk geaccepteerd mede omdat ik het solliciteren zat was en toch wel inzag iets te moeten gaan doen Of dit de weg is weet ik nog niet goed. We gaan het ondervinden.

Grenzen aangeven vind ik lastig. Ik hoop dat ik morgen duidelijk mijn verhaal kan doen. Mijn uitkering niet op het spel zet. Want er zal een aanvulling zijn. Qua geld.

Maar het moet wel lukken....

Ik wil de vraag daar stellen: ik wil schrijven! (?)...  !!., ?

Heb daar geen illusies over....

Ondertussen schrijf ik wel, ik vind het heerlijk om te doen. Het is een enorme zoektocht in wat wel en niet en hoe je werkelijke situaties naar zogenaamde fictie kunt ombouwen en vaak wil ik adb er ook bij betrekken, en dat is spannend en heel relevant voor MIJN verhaal, maar hoe? TOCH toch, erg leuk en spannend om me daar mee bezig te houden, hoe ga ik dat alles van mijn leven eens verpakken zodat het leuk en leesbaar is met stukken erbij die geheel ... niet leuk zijn....

Misschien zal het nooit lukken.

Ik regel wel iemand die op mijn graf zal zegen: ah ze wilde dat zooooo graag!!

(zie hier mijn controle drift... die is erg hoor!!)

 

ik ga er gewoon voor, wat er van komt.... (gek he, al die dingen die zo door je hoofd spoken...)

 

liefs, smart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk Basta, ik ga kijken!

 

Uwv gesprek was prima, ben tijdelijk van het solliciteren verlost... pieuw.

Daarna naar hulpverlener. Dat was ook heel fijn. Zij gaat heel erg uit van mijn veerkracht en heeft realiteitszin.

Ik ga de ad ophogen en krijg emdr binnenkort. Voel me serieus genomen.

 

Het nieuwe toetsenbord doet nu ook al moeilijk, jammer.

Dus hou ik het kort hier nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...