Spring naar bijdragen

Smart


smart

Aanbevolen berichten

Dank je, het viel reuze mee, code zachtrose eigenlijk.... ik had gedacht aan opgewaaide bergen sneeuw :D

 

Ja dag 5, best gek hoor. Nu net thuis was er een oud mechanisme: na de late dienst even zitten met..., maar

ik zit nu bij de bitterlemon en wil op tijd in bed. Morgen een dagje sauna.

Het is best vreemd om me nu zo volhardend te voelen (als je dat al mag zeggen na 5 dagen) en ik bedoel

eigenlijk een ander woord, in elk geval zeker zijn het vol te willen gaan houden.

Gewoon door dus!! :)

 

Overigens nog wel een klein ongeconcentreerd moment gehad op het werk. Of dat bij het afkicken hoort

weet ik niet goed, misschien gewoon het ouder worden. Maar gelukkig onschuldig verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed!! Nu aan de rivella. Ik dronk dat 3 weken geleden voor het eerst van mijn leven! Best te doen en je wordt er s morgens zo fit bij wakker ;)

 

Ai,... ik zag wel een paar wijntjes voorbij komen in de sauna.

Brr, niet bij stilstaan zeg ik dan heul flink tegen mezelf.

Gatsie... op termijn gaat dat vast wel lastig worden? Ik hoop van niet.

 

Verder net 2 uur aan de telefoon gehangen, ja ja, hoe leuk kan het in eens allemaal zijn! :)

Doch ook vermoeiend.

Ik eet nog even 2 gehaktballen en dan slapen!

 

Met jou ook alles goed Vasja?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Langskomende wijntjes worden naar mijn ervaring steeds minder lastig. Drempel wordt steeds groter, standvastigheid en weten dat het niets toevoegt ook. Weet niet hoe dat blijft natuurlijk maar bij mijn nu 50 dagen (peanuts I know) voelt het steeds steviger. ( weet dat ik alert moet blijven. Zeker. Die ervaring heb ik ook met stoppen met roken al ettelijke keren opgedaan. Die ene...kan NIET)

Je gaat goed Smart. Als de R in de maand is....:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Ai,... ik zag wel een paar wijntjes voorbij komen in de sauna.

Brr, niet bij stilstaan zeg ik dan heul flink tegen mezelf.

Gatsie... op termijn gaat dat vast wel lastig worden? Ik hoop van niet.

...

 

Mijn ervaring is dat het op termijn steeds minder lastig gaat worden, Smart. Precies zoals Lika dat ook beschrijft.

Je kunt dat ook lezen bij een aantal andere frummers.

Voor mij was het belangrijk om hier vaak te komen en scherp te blijven op mezelf.

 

Hou vast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee: het gespaarde geld opzij leggen!

 

Het was maar even een flits.... die wijntjes op dat dienblad.

Ik keek ervan weg alsof het een potloodventer was :P dus het

was geen heftig moment gelukkig.

De opmerking over moeilijk droog in de sauna, op de dd, ging meer over zweet, stoom en dompelbaden ;)  :D

 

Ik heb lange tijd gedacht tijdens het minderen dat ik op mijn ouwe dag dat beetje troost nog verdiende....

(en misschien kwam dit vanuit mijn sombere denken vandaan?) en

ook al wist ik dat drinken niet werkelijk iets toevoegde. Maar ik kan er gewoon niet meer tegen en soms dronk

ik toch net weer wat te veel. Ik vond het niet leuk om de piekjes op mijn dagboekcurve te zien... :(

en dan ook nog eens die spanning voor werk, autorijden. Spanning die grotendeels weg is wanneer ik

niet drink. Allemaal winst dus!

 

Wel apart om te zien hoe het in ene ging vorige week... een aantal factoren tezamen maakten dat de knop omging.

Bijzonder wel... :)  (zelfs een aanvaring met Quinn... die meer over mezelf zei... werkte eraan mee)

 

Mooie zondag allemaal en bedankt voor jullie support! :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan hoor Smart :rose:

 

Misschien helpt het om alle oude situaties die jij associeert met een lekker wijntje op te gaan schrijven?

En dan niet alleen ''sauna'', maar ook wat de setting is, de sfeer, hoe jij je voelt, waar het wijntje voor staat etc. Daarna bedenken wat je er nu voor in de plaats kunt zetten en dat dezelfde waarde (op termijn) gaan geven. Ik ben er ook mee bezig. Kost wel wat denk- en schrijfwerk maar jij schrijft toch ook graag?

 

Dit haalt ten eerste verrassings-, of overvaleffecten weg (wat voor mij in ieder geval erg belangrijk is) en ten tweede ''herprogrammeer'' je jezelf en zal op termijn de associatie er minder zijn of helemaal niet meer zoals MG beschrijft.

 

Fijne dag :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...