Spring naar bijdragen

Smart


smart

Aanbevolen berichten

Dat wordt een moeilijke, maar hopelijk ook een fijne bijeenkomst. Het idee op zich vind ik wel mooi trouwens, een tastbare herinnering aan iemand hebben. En een donatie ook natuurlijk. Maar het wat dubbele gevoel kan ik me ook indenken. Moet geen grabbelton idee gaan worden, maar dat zal toch niet? Lijkt me dat iedereen die erbij is, een band  met haar had. Sterkte smart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bassie !!! :D  :D  :D  ik deel een stukje top hoor: omdat het kan!

 

Je zit er met 'jonkheer' niet eens ver van af.....

Vrijwel elke dag contact en dat is erg leuk.

Ik ben wel nu van het bakvisgevoel af, dat hinderde me.

Back to earth, back to reality :)

 

Verder heb ik heel af en toe - heel-heel -  even een steek door mijn lijf:

nooit meer drinken...

Die gedachte wapper ik maar gauw weg en hou het maar weer bij vandaag!

(dat moet haast wel: geheel geindoctrineerd door het forum :blink:  )

Goed he?! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verliefdheid heeft een ziekelijke kant die ik 8 jaar geleden niet kon hanteren omdat alles veel

te snel en in een haast blinde roes ging. Opstekop. :unsure: en dat liep niet goed af.

 

Nu ben ik vrij snel in de rust teruggekeerd. Ik let op mijn verwachtingen... (valkuil) op de communicatie...

en vooral ook: wat zegt mijn gevoel.

Wat er nu is is er nu.

Ik kan enkel op mijn eigen valkuilen letten. Mijn "zorgantenne" e.d.

leuk jullie reacties; ik geniet ervan! :)

 

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat best wel goed SBS, dank je voor het vragen.

Niet drinken is niet zo moeilijk (al huiver ik bij het idee van de terrassen straks e.d.) Ik word amper blootgesteld aan moeilijke situaties nu.

Wat ik lastig vind is de vermoeidheid; energie die snel op is. Deels wijt ik het aan de winter want normaal gesproken doe ik veel meer buiten,

daar laad ik me vaak aan op. Ik ben ook blij met mijn werk (nu) omdat dat me ook op de rails houdt. (en in beweging)

 

Mijn hulpverleningstraject zit in de afrondingsfase en dat geeft me rust. Wat ook prettig is zijn de dagelijkse contacten met R.

Ondertussen probeer ik heel overwogen me niet teveel te storen aan mijn rommelige huisje. De moetens zet ik zoveel mogelijk op 0. In

plaats daarvan geniet ik van het knusse en van mijn vrijheid.

 

Vannacht droomde ik van mijn dochter. Ze was nog klein en een mispunt jegens mij. Dus ik gaf haar weg aan de vriendin van haar vader.... (hm)

Maar eigenlijk ben ik met de breuk al een tijdje amper meer bezig. Het is zoals het is. De enorme pijn ervan is weg.

In gedachten en gevoel ben ik met loslaten en accepteren bezig; er is steeds iets op de achtergrond wat met afscheid nemen te maken heeft, ook hier op het forum: mensen waar ik om geef verdwijnen.

Melancholie eigenlijk.

 

Er wordt wel gezegd dat je meer gaat voelen zonder alcoholgebruik. Ik merk dat niet zo, mogelijk ook door het ad gebruik.

Maar soms denk ik ook dat alle "ships" achter me ligt en ik nu dag bij dag mag genieten van wat er IS.

Ik herken de oude kindpijn beter... ik mag mezelf zijn met mijn rafelrandjes...

 

Straks een lange dienst, dus ga ik verder!! X smart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt toch hartstikke mooi Smart. En dat van die energie kan ook best aan de winter liggen nog even volhouden dan komt het voorjaar er weer aan.

Werk ze vandaag en prachtig te lezen dat je kan genieten van wat er wel is. Ik zou ook moeten leren meer op die manier te kijken maar kennelijk vergeet ik dat toch steeds weer.

Thanks voor de reminder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoorde gisteren iemand zeggen dat je soms gewoon moe bent, omdat je soms gewoon moe bent. Vond ik wel een mooie uitspraak, ben zelf altijd geneigd om te gaan analyseren waarom iets is zoals het is. Maar inderdaad, soms is iets gewoon zoals het is. Omdat het zo is. Prachtige cirkelredenering.

Fijn dat het zo goed gaat met het niet drinken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad het moet ook wel mogen, dat moe zijn.

Ik ben een te grote analyseerder ook, hm ja.

 

Van ouder worden word je moe, van werken ook.... zo ook vanavond na een drukke dienst.

Zat straks in de auto met zo'n ouderwets gevoel van : "Ohhh ik mag straks gelukkig......"  echt zo'n bekende vlaag van... zucht!

Gelijk herkend, het was ook direct weer over, maar brr niet leuk.

 

Ik dacht nog na over meer voelen als je niet drinkt.(dat dat zo zou zijn maar ik dat niet ervaar)

Ik denk dat ik veel meer voelde toen ik nog wel wat dronk.... hoe kan dat? Of voelde 'voelen' voor mij pas als zodanig omdat het dan eindelijk mocht van mezelf?

En dan in vollere vorm? (ik denk nog vaak aan de huisarts die beweerde dat ik alcohol waarschijnlijk gebruikte om me iets ongeremder te kunnen voelen)

 

Enfin, het is nog te kort wellicht om daar iets over te kunnen zeggen. Dag...18 vandaag.

 

X smart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smart, alcohol vergroot ook uit hè ? Dus maakt je gevoel nog gevoeliger af en toe. Maar, zoals ik het ervaar, wel heel toneelmatig allemaal. Tjee, wat heb ik me achteraf overdreven aangesteld. Soms. Dingen waren vreselijk of prachtig! Etc. Ongeremder ja.

Dat het leven misschien iets minder groots en meeslepend is, maar ook vaak gewoon kabbelt, is iets wat ik moet accepteren.

Ik vind het fijn om je te lezen Smart. Je geeft me altijd iets mee om op te kauwen. Dank je. Je gaat goed volgens mij. Vind ik knap van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...