Spring naar bijdragen

Smart

smart

Aanbevolen berichten

Dank Smart. Belangrijk inzicht ook voor mij. Heb jarenlang zo'n 50 uur per week gewerkt. Ook verslavend idd. Dat er niets anders meer in. Ik zal moeten leren om mezelf idd meer tijd te geven. Dat is nodig. Dank voor je het het opschrijft. Ik begrijp opeens iets van mezelf denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo half halfjes te zijn is maar niks, vandaag gaat het gelukkig wat beter. In elk geval keel- en hoofdpijn verdwenen.

Hang nog iets in het sombere, een staartje van de feestdagen. Alleen-voelen en iets te dicht bij het slachtoffertje. Ik heb dat nauwlettend in de gaten gehouden

en heb toch elke dag nog iets zinvols gedaan, naast de dutjes en het gestink in pyama (kon het zelf toch niet ruiken :lol: ).

Vacatures bekeken met wisselende gevoelens: kan ik niet-kan ik niet, om vervolgens WIL ik niet te ervaren... met een zucht van opluchting.

Het is dan ook lastig dat ik al jaren in het patroon zit van laat op en 's avonds werken; dan valt er veel weg.

Ook door het huidige werk is dat weer zo. Al minstens 14 dagen is het slapen laat (2 uur) en het opstaan weer later dan ooit (12.15 uur is de max en 11 uur is "gewoon").

Mijn eigen structuur eens onder de loep nemen. Vandaag de wekker op 10 uur gezet. En goede voornemens hebben ook met meer bewegen te maken.

Dus ander werk zit er voorlopig niet in.

De afgelopen tijd wat meer gewerkt dan noodzakelijk. Maar dan leef ik voor het werk en ik ben weer toe aan wat meer leuke dingen doen.

(Trommelt vriendinnen op als die ook weer beter zijn)

En op het werk ook maar es aangeven dat er een ouderenbeleid moet komen...

Nu in actie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sAvonds werken, ja dan valt er veel weg aan leuke cursussen of films e.d. Bedoel je dat?

Smart, wil jij niet het liefst helemaal stoppen met drinken? Is het een probleem voor je?

1e: ik bedoelde werk wat al om 7 uur of half 8 begint. Al jarenlang zijn de ochtenden voor mij, en het lastige bioritme wat er is ontstaan. Veel banen zijn toch voor overdag dus ik bof eigenlijk (ook wel) dat ik nu werk heb enkel voor de avonden.

(en idd is er dan minder tijd voor vaste avondafspraken hoewel de yoga door blijft gaan op die ene vrije dag die ik daarvoor vroeg)

2e: ik vind dat een heel moeilijk te beantwoorden vraag. D.w.z. "nee", maar ik onderzoek nog steeds hoe dat komt. En ja "het" is best soms een probleem maar niet steeds. Er zijn ook andere problemen, ik zoek naar een vorm van leven waarin ik tot mijn recht kom en/of waarin ik me happy kan voelen, nu nog. Dat is niet altijd goed te begrijpen omdat het een en ander in elkaar grijpt; ik heb soms mijn "verademing" nodig om te zijn wie ik ben. Beetje geluk, wat schrijven en dichten... en mijn waardigheid kunnen houden bij alles.

Andere problemen.... ik moest eruit vanmiddag, kocht vitamines, een nieuw aardappelschilmesje (molenmesje! Heilig!) maar niet echt nodig en een nieuwe dekbedhoes. Waauw!! (fijn om na het ziek zijn op bed te leggen) Terwijl ik een heuse consuminderaar zeg te zijn hoor..... :rolleyes:  en ik doneer oude (nog heel leuke) weer aan de kringloop....

Ik zie mezelf die dingen doen; kleintje *******  kopen omdat ik ziek ben. Nog erg veel behoefte aan troostgedrag.

Ik weet niet goed of dat erg is; wel onderzoek ik de vraag. En ik denk dat ik niet stoppen kan.

Welke slapte eronder ligt zoek ik ook wel. Net als met mijn rookgedrag. Er ligt een soort hopeloosheid achter. Dat kreeg ik nog mee vanmiddag bij de emdr.

Ten diepste zit er iets wat.... al weg is... verzonken... ik weet het niet. Ik hoop het te leren begrijpen.

1 ding: ik geniet enorm mee van mensen hier die het wel doen en ik geloof in hen! Ik vind het fantastisch!!

ik kan het niet, nog niet.

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, die AA.

Ik schreef er al eerder iets over. Ik kwam bij een man, of hij kwam hier. Best een tijdje.

Moeizaam trachtte die een groepje op te starten in de buurt. Wat niet lukte.

Eerst was ie luchtig over mijn minderen en nu is er iemand die zijn groepje van 0 (of 1- of 2 naar meer) wil gaan optrekken

en wordt hij ineens streng: je moet willen stoppen.

En ik zeg: ik minder.

Toen werd ie ineens grammietig.... en nee ik heb ook minder avonden tot mijn beschikking.

Hij voegde nog toe dat ik zijn blauwe boekje mocht houden tot zolang ik gestopt was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad zat ik onder mijn gebreide deken (af!!?) wat tv te kijken of dutte ik in.

Met ook weer even de frustratie dat de deken nu af was..... nog wol over en nu niks meer te doen: help!  ik kan hem toch ook nog met 20 cm verlengen?

De kans is er dat ik dat ga doen.

Maar jee wat zegt dat toch allemaal over mijn gemoed?

Ik aanschouw het en heb allerlei oordelen of ideeen erover.

Maar los van ziek zijn en even belabberd mogen voelen wil ik nog wat zeggen: ik las mooie dingen de afgelopen tijd:

Don't regret the past

its Always in the present

important for your future

if you want to become yourself

en

I am the Sunshine: i gave birth

Ik zoek troost in docu's , muziek en in mijn eigen gedachten

die doorgaans niet negatief zijn en dat houdt me op de been.

Wat maakt je zo levenslustig... zou zomaar ook een vraag kunnen zijn  toch?

Gek genoeg ben ik dat. Ik blijf intens een wereldverbeteraar. Intrinsiek volg ik.

liefs voor ons en allemaal   :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 van de 7 dagen droog, hm ja.

Ik moet eens wat langer doorzetten.... eigenlijk alleen al omdat het beter voelt.

Ik begin wel beter te zien hoe ik mezelf troost, ook met ander gedrag. Jaja..

Net er lekker even uit geweest, via de achtertuin het bos in en de sneeuw. En voor alle

zekerheid van die rubbertjes onder de schoenen, voor het eerst; liep als een tachtigjarig ol wief ...

maar kwam ook weer met een zak houtjes thuis en het kacheltje brandt weer. Cosy!

(nu nog zo' n gezellige date als Lars heeft!) :D  :rolleyes:

Beter humeur nu en da's heerlijk!

Jij Sita: trots op jezelf? Want dat mag echt!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...