Spring naar bijdragen

Zondag 22 november 2015

plof

Aanbevolen berichten

Vandaag komt een vriendin op bezoek. Er bloeit iets op tussen ons. Daar moet ik wel heel erg aan wennen, want de enige relatie die ik had was met alcohol. En verder ben ik best graag op mijzelf. Maar goed, vandaag dus niet. :)

Eerst maar eens een bakkie koffie.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen kanjers :)

Natuurlijk is dat wennen Ploffie, je bent al zo lang alleen, en dan is het niet makkelijk om een relatie te beginnen. Ik denk dat het mij niet meer lukt gewoon omdat alleen zijn veel beter bij me past. Ben een heel makkelijk iemand om mee samen te zijn, maar voor mijzelf nee, dan liever een latrelatie. ;)

Zo, gauw opschieten want..... ja hoor ik heb dienst. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even slingers ophangen trouwens, zie dat Suikertje en Aicha jarig zijn. 

post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg
Suikertje, hoop dat het goed gaat met jou en met je kleine huisgenootje,
van harte, en ik wens je een mooi nieuw levensjaar. 
Aicha, jij ook van harte meis, hoop dat met jou ook alles goed is?
Al een hele poos niets van je gehoord, eigenlijk sinds je last van je hand kreeg...
post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg
bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal.

Mijn zondagse ritueel weer gehad: eerst een ronde hardlopen en daarna naar de sportschool om nog even de sauna in te duiken. Min of meer een vast clubje mensen dat op zondag in de sauna is, wel gezellig. Ik merk dat ik er moeite mee heb dat ik daarna dan weer alleen thuis ben. Contrast tussen gezelligheid en de rest van de dag is dan heel groot.

Verder niet echt iets in de planning voor vandaag. Ik moet een aantal dingen voor mijn opleiding doen, maar ik merk dat ik de concentratie niet zo heb. Toch maar proberen wat gedaan te krijgen, anders heb ik morgen weer spijt.

Sluit me ook weer aan bij het 

Dagpact: 
Meya
jowan
Lila 

ErikB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vertel open dat ik de komende maanden droog sta. Als mensen doorvragen (gisteren avond nog) vertel ik dat ik vind dat ik te veel drink. En dat ik er bovendien nu van schrik dat het me moeite kost om niet te drinken.

Reacties variëren van neutraal tot positief tot geïnteresseerd en 'dat zou ik niet kunnen'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlok, de mensen die weten dat ik alcoholist ben (en dat waren en zijn er veel, veel meer dan ik vroeger dacht..) maken er absoluut geen probleem

van als ik zeg dat ik een colaatje wil.

De mensen die me niet zo lang kennen dat ze kunnen weten dat ik alcoholist ben, vragen meestal niet verder als ik zeg dat ik geen alcohol wil maar

een colaatje.

En de mensen die me nog niet zo lang kennen dat ze kunnen weten dat ik alcoholist ben en wél vragen waarom ik geen alcohol wil,

die zeg ik dat ik geen alcohol wil omdat ik alcoholist ben. Deze mensen kijken me even aan of ik maf ben en geven me vervolgens mijn

gevraagde colaatje.

Geen probleem.. ik ben de enige niet die geen alcohol drinkt, en ook bij lange na niet de enige die als alcoholist gestopt is met alcohol drinken.

Schaamte staat herstel in de weg. Zolang ik aan m'n herstel werk hoef ik me niet te schamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...