Spring naar bijdragen

maandag 24 augustus 2015


eline

Aanbevolen berichten

Experimenteren, uitdagen staat gelijk met strijdbaar willen zijn. Strijd betekent intrinsiek de mogelijkheid dat je verliest. Mij niet meer gezien. Ik wil geen enkel risico terug te gaan waar ik vandaan kom. Dat overleef ik niet.

 

Ik geef me over aan het feit dat ik absoluut niet tegen dat spul kan, dat ik er zwaar allergisch voor ben. Ik hoef niet meer te strijden, alleen mijn leven een nieuwe richting geven. Dat is leuk en positief werk.

Ik ben blij dat ik die keuze heb en kan maken. 

Dat is voor iedere verslaafde weggelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Tommy a.k.a "Tommel de Bommel - "Tomskie de Bomskie" is om 9.30 vanmorgen voor eeuwig

 

naar dromenland gegaan, waar hij zonder gehijg en benauwdheid weer lekker kan rennen en spelen en vooral

 

veel eten jatten.

 

"Requiescat in pace"

 

Dag lieve vriend....

 

Ga Tommy uitstrooien in zee vanaf de pier in Westkapelle, net zoals ik heb gedaan met Bobby en Charlie.

 

Zit even helemaal stuk, maar goed that's life, the good and the bad.

 

Binnenkort gaat we toch echt weer op zoek naar een volgend makkertje, nu even een tijdje alles laten bezinken.

 

https://youtube.be/yvkiAoFWilg

 

Zo een mooi filmpje, wat is een hond toch trouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dat wat Erik omschrijft - op wie je naar ik aanneem reageert, jowan - juist het tegenovergestelde van de strijd aangaan.

Hij laat toe wat er nu eenmaal IS zonder zich ertegen te verzetten.

 

Goeiemorgen trouwens. 

Goeiemorgen! Zo zou je het ook kunnen lezen, ja. Kwestie van interpretatie. Maar ik lees toch ook de aantrekking en het weerstand bieden. En het dichterbij laten komen, experimenteren.

Niet mijn ding, daarom dat ik mijn reactie zo verwoordde. 

Met name de trek, die heb ik al niet meer sinds ik me er aan overgaf dat ik niet met drank om kan gaan. Trek is naar mijn mening een uiting van strijd.

 

(Prettig, een inhoudelijke reactie..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar trek IS er ook soms gewoon toch jowan? Ik heb er niet vaak last van, maar heel soms wel. Dan laat ik het dus over me heen komen ja. Dan kijk ik de fles aan als het ware.

Voor mij is trek niet zozeer verzet, maar een verlangen naar iets... Wat verlang ik nu écht, vraag ik mezelf dan af. Meestal is het bevestiging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@YJ: Ik heb geen zucht meer naar drank, sinds ik me realiseerde dat het niets meer voor mij is, werkelijk niet. Ook niet soms, ook niet een klein beetje.

Dat is waarom ik het vaak over de (AA/NA) overgave heb: het levert zo'n groot gevoel van vrijheid op!

Hetgeen me tegenwoordig wel nog aan drank stoort, zijn de echte zuiperds, de misbruikers zoals laatst op dat festival. Dan is het niet zozeer de drank die me stoort maar de spiegeling waarin ik mezelf zie in mijn gebruikerstijd, walgelijk. Het misbruik, dat komt dan weer bij me. Ik gebruik  zo'n moment overigens wel om bij mijn fundament van herstel te zetten.

 

@jopie: met je reactie kan ik nu even niets. Ik schrijf wat ik voel en wat voor mij op dat moment waar is. Als je dat een impliciete premisse vindt, mij prima. Er valt niet over te discussiëren, over mijn gevoel doe ik dat ook niet. Nooit de bedoeling geweest overigens.

Mij staat alleen voor ogen hier op dit forum gevoelens en gedachten uit te wisselen die ons zouden kunnen helpen bij AdB worden, niet meer, niet minder.

Dat mijn taal niet steeds even gepolitoerd of toegankelijk is, neem ik daarbij op de koop toe. Mensen die het willen begrijpen, daar doe ik het voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen!

 

Mijn bureau blijkt er nog te staan en de collega's zijn gewoon aan het werk. Ik ga de draad weer oppakken.

 

Welkom Lila en Elma hier op de dagdraad!

 

Toine sterkte.

 

Fijne dag voor iedereen, sterkte voor we het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.

Nee middag al.

Sommige ritmes voelen fijn, sommige wat opgelegd.

Toch kan zo'n opgelegd patroon ook weer aangenaam zijn.

Een soort van overgave.

Het lijkt me wel wat weinig slaap, Jopie. Maar daar vindt jouw lichaam vast ook wel weer wat op.

Leve de dutjes. Of het trekt aan de bel.

Mooi, je vertrouwen.

Toine, Tommy heeft het fijn bij je gehad. En jij bij hem.

Dat is mooi en nu even verdrietig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan u voor het medeleven.

 

Met mij gaat het goed, valt mij mee, dacht dat ik in elkaar zou klappen,

 

maar het is goed zo, alleen moeders heeft het erg moeilijk

 

en die ouwe houdt zich groot, maar zit ook op het randje, dus we zeggen

 

vandaag niet veel tegen elkaar, allemaal even zelf verwerken.

 

Mijn broer is heel realistisch in die dingen, dus heeft het eigenlijk al verwerkt.

 

Vanavond voor het eerst weer in vele jaren zonder hondje op bed en voor het slapen

 

geen veeg over mijn bek als dank voor een keelsnoepje, dat vond hij zo lekker en ging

 

hij daarna liggen rollen en kieren van geluk, maar goed, ben toch al aan het kijken naar

 

een juist adres voor een volgende loterij winnaar.

 

Waarom wachten, als je een hondje weer een goed leven kan geven, misschien wat hard,

 

maar zal Tomskie nooit vergeten, maar het leven gaat natuurlijk wel verder toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds mijn gezin en ik, 2½ week geleden, na een heerlijke vakantie thuis zijn gekomen, gaat het binnen onze relatie een beetje de verkeerde kant op.

We bereiken wel goede dingen maar toch word het minder leuk, zijn er veel irritaties en ik begreep tot vannacht maar niet hoe het kwam.

Normaal kon ik het wel uitleggen voor mezelf, zag ik mijn eigen aandeel en kon mijn vriendin haar aandeel verklaren maar de laatste 2 weken lukte dat maar niet. Ik heb nog aangegeven dat ik vond dat ze was veranderd sinds we thuis waren en heb haar gevraagd of er misschien iets aan de hand was en of het goed ging met haar. Ze zag het niet!

Ik zag mijn aandeel wel maar zij legde haar aandeel vaak bij mij neer. Het was toch vooral mijn fout allemaal enz.

Dat maakte me onzeker. Zo onzeker dat ik gisteren zelf ging twijfelen of we zo wel verder moesten gaan.

Na de zoveelste onenigheid gingen we naar bed. Om 1 uur werd ik wakker van een geluid. Het bleek dat ze zat te huilen in bed. Als er iets is wat me raakt is dat het wel.

Na enig aandringen vertelde ze dat ze plotseling tot het besef was gekomen wat de oorzaak van haar gedrag moest zijn.

Ze is al een hele tijd bezig met afbouwen van anti-depressieva sertraline. Dit gebruikt ze al vele jaren. Bijna 2 weken geleden is ze helemaal gestopt met het gebruik zonder het aan iemand te vertellen. Zeker niet aan mij omdat ze bang was dat ik iedere gedraging die me niet aanstond zou toeschrijven aan het stoppen met de medicatie (lullig genoeg klopt dat wel aardig).

Ze had niet door dat ze last had van ontwenning. Nauwelijks slapen, overal pijn, duizeligheid, geïrriteerdheid enz. Pas vannacht kwam het besef. Ze zag de verandering in haar gemoedstoestand, raakte in paniek en stortte volledig in. Heftig!

Ik ben zo blij dat ik dit nu weet! En wat maakt ze het zichzelf moeilijk door het helemaal alleen te willen doen. En dan ook nog in zo'n lastige periode. Pff.

Ze heeft wel weer haar medicatie genomen en we hebben afgesproken dat we samen een plan gaan maken. Een plan om haar wens om te stoppen met de medicatie te realiseren. We gaan zoeken naar een juist moment, een manier om haar meer rust te kunnen geven gedurende het stoppen en nog een aantal praktische zaken.

We wachten wel even tot we samen in wat rustiger vaarwater zitten.

Ik zal de laatste zijn die haar niet wil ondersteunen bij het stoppen met een middel wat verslavend is ;-)

bewerkt door Lucide
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goh Lucide

wat een belangrijke nacht was dit dan.

En jouw stoppen met drinken, geeft haar

misschien wel een voorbeeld hoe het leven

voor haar ook kan worden zonder AD.

Jullie relatie wordt volwassener, en dat gaat

natuurlijk ook in golfbewegingen.

Maar mooi om te lezen hoe jullie het doen, samen

en soms een stuk alleen. :rose::heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Rustig dagje vandaag.

Alleen vanochtend 3 uurtjes gewerkt

Net wat boodschappen gedaan

Zo maar even strijken.

 

Fijn, Lucide, dat jullie nu weer open naar elkaar kunnen zijn 

Kan zo opluchten toch!?

 

Toine,

Gecondoleerd met je hondje.

Hoop, voor je, dat je weer een lieve nieuwe kameraad vindt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...