Spring naar bijdragen

Dinsdag, 18 augustus 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Goedefrummers,

 

Heerlijk geslapen en plan voor de dag is: studie (ook een vreemde taal), 3 postrondes.

 

Jowan gefeliciteerd. 65? Ontvang je al je AOW?  :musicnote:  :camera:  :clock:  :rose:

 

Muis, het is vanuit je ego dat je je 'gelijk' wilt halen. Zoals Fruit al zei, laat het los, en

handel de schade zakelijk en rationeel op. Je ex heeft zijn eigen proces en alleen hij

kan ooit (en dat kun je alleen maar hopen) dat hij ooit een inzicht krijgt over zijn

eigen gedrag in jullie relatie. En zoals Bol al even aanhaalde, we hebben allemaal

een 'blinde vlek' of 'slechte adem', een deel van onszelf die we niet kunnen of

willen zien.

bewerkt door Burchill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké dit is een klein testje en volledig ingesproken einde van de week is de meeste kans op mooi weer zondag vertrekkende schepen vanuit Amsterdam vanaf vier uur tot zeven uur naar IJmuiden interpunctie werkt niet zo goed zie ik maar de spelling is oké ik denk dat als zondag mooi weer is dat ik langs het kanaal gaat picknicken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frustraties van dat kleine meisje of in mijn geval dat kleine jongetje. Daar denk ik de laatste tijd vaker aan. We benoemen het als dat van dat kleine kind en dus als kinderachtig en zetten het weg met "misschien wel terecht maar wat schiet ik er mee op"

 

Ik heb er helemaal geen uitgewerkt idee over wel een gevoel dat ik nu wat filosofeer;

  • Een puber die verstopt zijn teddybeer, doet enorm zijn best volwassen te zijn, kleding make-up en volwassen in doen en laten. Een puber is in identiteitscrisis met het kind in zich en de volwassenen die hij wil zijn.
  • De volwassenen die zoekt zijn teddybeer weer op en zet het op de slaapkamer neer en koestert het kleine kind dat het ooit was. De volwassene zijn de verbinding met het kleine meisje of jongetje zo vaak kwijt en zoeken het ergens weer terug.

De vage vraag die ik mezelf stel is; doe ik de frustraties van het kleine jongetje af als kinderachtig en probeer ik vooral maar volwassen te doen of omarm ik ook dat geschreeuw en gestampvoet van dat kleine kind in me....? Erken dat het komt uit het kleine kind deel en niet de rustige volwassen Erik maar het is wel een onderdeel van mij. Niet dat ik als kind moet schreeuwen en stampvoeteren maar volwassen als ik ben zou ik wel weer op zoek kunnen naar dat kind in me. De teddybeer weer op de kast, luisteren als een volwassene naar wat het kind in me te vertellen heeft en dit dus te vertalen naar een volwassen manier van ermee omgaan. Ik pik je emoties even als voorbeeld Yo, hoop dat je het goed vind....

 

"het is niet eerlijk" en "ik was zo lief, waarom was jij zo gemeen?" Ik besef dat ik nu heel zalvend en zweverig klink maar ook dit mag er zijn vind ik. Hoeft niet genegeerd te worden of aan de kant gezet van het is kinderachtig en kan er niks mee. In mijn geval "Waarom was ze zo gemeen om na het uitgaan me een schop na te geven van we waren beste maatjes maar ik twijfel of ik ooit van je gehouden heb" Waarom die schop na? Waarom er bij staan en toekijken, niks doen en er ook achteraf niet over willen praten als haar nieuwe vriend me tegen de grond slaat? Waarom zo gemeen? en "ik heb alles willen doen alles willen proberen om het wel te laten lukken samen, ik doe zo mijn best waarom ging het niet"

 

Nee ik ben geen emo-kind maar ik geef eerlijk toe dat ik zoals hierboven nog wel eens denk en dat het rot voelt en pijn doet. Dat kleine kind in me mag zich best uiten. En daarna ga ik gewoon weer verder met leven. Volgens mij is dat loslaten EN accepteren......

 

Bring it on life! .....can take it

 

Nu weer aan de studie.....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja goede aanvulling Jopie. Ik dacht er wel aan met de zin van "misschien wel terecht maar wat schiet ik er mee op" Mijn idee is dat je ook kan doorslaan in pragmatisme. Ook dingen die je niet direct 1-2-3 verder helpen kunnen belangrijk zijn om toch notie van te hebben, te voelen dat het er is en het een plek geven. 

 

Want bracht het me verder door het jarenlang weggezet te hebben als dat kleine kind ook altijd in me....dat moet eens zijn mond houden en niet zeuren? Of dat kleine kind laat ik eens de mond snoeren door alles te verzuipen.....De combinatie van gezuip en het wegzetten als kleine kind emoties en van niet zeuren schouders eronder en verder....die combinatie zorgt er bij mij voor dat ik nu nog dingen voel, doorvoel en een plek geef die al zo schrikbarend lang geleden zijn.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens zat je al in mijn achterhoofd Kabouter, toen ik schreef wat ik schreef. Je legt het heel erg duidelijk uit.

 

Ja actie=reactie doen als een klein kind --> mensen die op je reageren alsof je een kind bent. (en nee ik zie jou niet als klein kind)

 

Vind het erg fijn dat je hier zo op reageert en je het meeneemt naar je pb-er. Way to go girl!

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt leuk al die ideeen over Sail. Parnasia, pont Buitenhuyzen, bus 82, ergens tussen Amsterdam en Ijmuiden......klinkt als heel erg bij mij in de buurt en erg bekend en veel frummers met vergelijkbare plannen. Ik had me het nog niet beseft maar ben wel vrij die dag....ben eraan aan het denken.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je blijft je denk ik altijd wel verbonden voelen met exen en anderen waar je in een bepaalde relatie mee geworsteld hebt.

Ik ben er achter gekomen dat ik er in de realiteit niet per se iets mee hoef te doen, als in weer contact hebben of het contact verbeteren.

Ik moet met mezelf in het reine komen. En inderdaad naar mijn eigen aandeel kijken.

En dat heeft niks met schuld te maken nee. Een kind dat iets aangedaan is heeft geen schuld, misschien heeft niemand wel echt schuld. Iemand kan onbewust zijn of waanzinnig. Die moet zijn eigen aandeel dragen.

Ik worstel af en toe nog steeds met sommige dingen.

Mijn aandeel nu waar ik aan kan werken is dat ik mijzelf kan geven wat een ander niet kon en misschien wel nooit volledig kan.

Ik kan het ook bekijken als: daar werk ik nog steeds aan en dat is mooi.

Want ik kan mijn hele leven nog van mijzelf houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat denk ik ook Kabouter.....je pb-er wil denk ik niks liever dan dat jij dit ziet, bespreekt en aanpakt. Hoop het zo voor je....

En idd ook herkenbaar; ook in mij zit een stampvoeterend kind dat zn oren dicht doet als ik iets niet wil horen. Ergens verstopt en ik doe mijn vingers niet echt in mijn oren....maar het zit er wel dat kind. Soms laat ik het even vrij.....vooral als ik een schommel zie. Ja echt dan zit dit kind van 38 zo weer te zweven.....daarna doe ik wel weer gewoon hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gerrit. Kom nog even terug op je opmerking van gister wat betreft de trekmomenten.

Zit daar eigenlijk ook niet zo mee hoor. Heb nooit enige hulp van wie dan ook gehad en vertrouw op mijn zelfdiscipline, waarmee ik het tot nu toe goed gered heb.

Ik vertel ook "de hele wereld", dat ik niet meer drink. Dat helpt ook.  (menselijk opzicht?)

Groetjes.

Tony.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor de reacties, ik ben verstandig geweest, ik voel me nu ook opgelucht.

Ik heb in het laatste bericht naar hem toe duidelijk aan gegeven dat ik een probleem heb met alcohol, ook heb ik het nu duidelijk bij mezelf gehouden wat er allemaal gebeurd is en wat het gevolg is geweest voor mijn drankgebruik. ik heb het nu bij hem gelaten en wat hij er mee doet moet hij zelf weten.

Toen ik dat gedaan had viel er wel een hele last van mijn schouder af.

Nu kan ik eindelijk dat hoofdstuk sluiten. Maar ja soms zijn de dingen niet altijd zo simpel voordat je het zelf door hebt.

Maar mijn gevoel zij dat ik het zo moest doen, en dat gaf mij wel een goed gevoel.

Ook al krijg ik geen antwoord terug ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Mijn zus zei vanmorgen: antwoorden krijg jezelf door het leven zelf.

Dat is een mooi gegeven.

Ook moet ik leren om het gevoel te accepteren, dat het er is. zo leer ik nog weer wat.

Maar ik voel me nu heel goed, anders dan vanmorgen.

Een fijne dag nog, tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

 

Ik heb besloten, onder protest van menigeen, om toch nog een keer Tommy een kuur van medicijnen te geven.

Hij krijgt al behoorlijk wat medicatie, maar dit is nog een laatste poging zijn hoesten en hartje onder controle te krijgen,

mocht dit niet baten is het einde verhaal.

Had Tommy niet meer gegeten enz, dan was de keuze makkelijk geweest, maar die hond jat nog eten al ligt het 2 meter hoog

en is nog zo enthousiast, maar goed.

Op hoop van zegen dan maar ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...