Spring naar bijdragen

Dinsdag 11 Augustus

blondie6173

Aanbevolen berichten

Morgen allemaal.

Poeh Eline... In mijn laatste twee relaties speelde drank absoluut de hoofdrol, bij zowel hem als mij dus ons. Echt geen flauw idee hoe die relaties zonder drank zouden zijn verlopen. Dat zou zijn als je Leaving Las Vegas voorstellen zonder Nicholas Cage.

En in mijn huwelijk daarvoor speelde het op z'n minst de eeuwige bijrol. Een beetje zoals Ludo Sanders in GTST.

Net als genoemde personages heeft drank in mijn relaties veel, zo niet alles wat er was of mogelijk had kunnen zijn, volledig kapot gemaakt.

Maar het goede nieuws is... Dat doen we nu dus eens helemaal anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mijn drank-met-relaties verhalen niet larderen met voorbeelden van tv en film. Dat is niet mijn ding en daar weet ik dus te weinig van.

Ik zal het uit mijn persoonlijke ervaring moeten halen. Maar hier, open en bloot op het dagdraadje wat bovendien publiekelijk toegankelijk is.....poeh.

Nog zeker een koffie eerst....

edit: grammatica

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge,

Relaties en drank? Poe...eerst wakker worden...

Oe Yoga...zag je al helemaal voor me in Las Vegas...en Ludo Sanders...brrrr...

Nee, beter zoals je het nu doet.

De volgende fase in de verkoudheid breekt aan...rottige hoest...bleh!

Het goeie nieuws is dat het daarna echt over gaat.

Fijne dag allemaal, maak er wat van.

Sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedefrummers  :sun:

Ondertussen aan de tweede koffie-verkeerd in de mik ;)

Deze week verlof van de post, en dus vandaag verder met een schilderij

waar ik gisteren aan ben begonnen in de buurtwerkplaats.

Dagpact:

Blondie

BillyBob
jowan
An
Marc
Lucide

Agnieta

Joris

*'en' is 'in'.

bewerkt door Joris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij is gebleken, voor mij geldend dus, dat de combinatie relaties en drank prachtige zeepbellen kan opleveren die,

als ze uit elkaar spatten, enorme zwarte gaten achterlaten waar ik volkomen machteloos, en wat voor -loos dan ook in kan verdwijnen.

Ik heb de keuze gemaakt tussen relatie en drank. Drank viel af omdat ik van (relatieve ;) ) zekerheid hou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 

Weer een late dienst vandaag, lekker uit kunnen slapen. 

post-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpg

Las over het konijntje van Ietje, wat verdrietig, en wat erg ook dat degeen die op de hond paste zo onverschillig reageerde. 

Fijn voor dochter dat ze nu twee nieuwe vriendinnetjes heeft, en ja, kan me goed indenken dat jijzelf nog veel 

aan het eerste beestje moet denken hoor. 

Wij hebben trouwens ook altijd onze overleden huisdieren samen met de kinderen begraven. 

Akkordeon staat voor de beslissing haar hond in te laten slapen. 

Blijven hele nare beslissingen, maar je huisdier laten lijden omdat jij hem/haar niet kunt 

missen is nog veel erger eigenlijk. Sterkte Addordeon. 

En Bol haar Olle heeft een ander plekje gekregen... 

Fijn dat hij het daar naar zijn zin heeft, ook al mis je hem heel erg, 

het moet je toch goed doen he? 

Maar helemaal geen dieren meer op den duur?? 

Vraag me af of jij dat kunt hoor. 

Hebben hier ooit een een maand geen huisdier gehad.... 

ik vloog tegen de muren op, verschrikkelijk. 

Denk ook niet dat het feit of je wel of geen kinderen hebt verschil maakt in je houding 

naar dieren. 

Ik heb kinderen, maar mijn dieren zijn ook altijd een soortement van kinderen voor mij hoor. 

Las trouwens ook ergens dat Jopie gemist wordt. 

Klopt, zij heeft een ban van twee weken gekregen, nog een paar dagen dus. 

En ook A3 heeft een ban, deze duurt 30 dagen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie insteek LJ, ik doe het ook zonder beide. Drank wil ik nooit meer aan, een relatie wel. Maar dat beangstigt me ook wel op de een of andere manier: kan ik dat nog wel?

Ik merk elke dag eigenlijk wel dat ik er niet ben om alleen te blijven, daar ben ik niet voor gemaakt. Ik gedij beter met een partner, denk ik.

Ik ga met goede vriendinnen om en het gevoel dat daarbij in me opkomt laat me dat zeggen.

Maar zoals ik geloof dat de ziekte verslaving steeds weer een uitweg zoekt zich te manifesteren, weet ik niet zeker of verliefd worden weer een verslavingsuiting kan zijn. En zo vaak loop ik de kans niet meer om iemand tegen te komen om verliefd op te kunnen worden. Verliefdheid en obsessief, compulsief gedrag: voor mij een grijs gebied. Het ene welkom, de andere twee niet. Een dilemma dus. Maar zeg nooit nooit. Ik sluit niets uit. Blijf met mijn ogen open en rechtop door het leven gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees dat Jopie een ban zou hebben? Bij die naam maakt me dat razend nieuwsgierig waarom. Ik miste haar al een poosje ja, sinds ze interesse in lange afstandsbussen had en niet reageerde op mijn ervaringsverhaal daarover. Och, misschien is ze zelf wel op reis, zoals ik binnenkort ook weer ga doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat maakt een hele hoop goed dat ze het naar haar zin heeft. Maar ja, het missen zal nog wel even duren hoor. 

En dat 'praten tegen' .... ja, dat is er zo in gesleten.... 

Ik ga vandaag weer werken, zo even wat rommelen hier en dan naar het werk, heb avonddienst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

......

Ik ga eens zoeken waar dat in het programma staat: eigenwijzer worden.

Benieuwd of je dat vindt.

Mij was een nieuwe manier van leven beloofd.

Dankzij het programma heb ik die wel gevonden.

Gelukkig staat er in het programma niet hoe ik móet worden, maar staan er vele richtlijnen die me de mogelijkheid geven

te worden wie ik min of meer wil zijn: een tevreden mens zonder te hoeven gebruiken.

Met dank aan AA (Bill en Bob), NA, CA en alle fellows die met dit programma aantonen dat het werkt.

Ik ken geen twee verslaafden in herstel die exact hetzelfde zijn geworden toen ze stopten met gebruiken.

Geef nou maar toe dat je óók eigenwijs bent, jowan.

Eigenwijsheid was voor mij gevaarlijk, zeg maar funest, toen ik mijn Eigen Wijsheid als De Waarheid zag.

Dank zij mijn Eigen Wijsheid en het leren relativeren ben ik me bewust geworden van de tijdelijke houdbaarheid van mijn eigen Eigen Wijsheid.

Openheid van geest is van essentieel belang om mijn eigenwijsheid in positieve zin te gebruiken, om geen slaaf van wie of wat dan ook te worden.

En óók om te voorkomen dat ik anderen tot mijn geestelijke slaaf wil maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Husband en ik hebben het gered ondanks de drank.

Nu zijn we beiden al langer dan 5 jaar van de alcohol af.

Een groot geschenk om mee te mogen maken, had het nooit verwacht.

We waren toen niet minder gek op elkaar. Maar het is nu wel fijner, minder drama, vrediger.

Daar kunnen we open met elkaar over praten.

We zijn het niet altijd met elkaar eens, maar daar is nu meer ruimte voor.

De communicatie is verbeterd, ik trek me dingen minder persoonlijk aan en we praten meer over wezenlijke dingen.

Dat komt ook door de ontwikkeling naast het stoppen met drinken, die dan blijkbaar op gang komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eline

Mijn opvoeding..jeugd..vriendschappen..samen wonen..werk..alle keuzes die ik maakte

Alles had te maken met drank.

Niet gek dat ik het niet kon redden zonder drank..mijn hele leven stond in teken van de drank.

En nu..zonder drank...leef ik bewuster

Ik ben eindelijk mezelf.

Dat geeft ook strubbelingen met mijn man.

Hij ziet me als veranderd ..van mijn padje geraakt.

Zweefteef

Terwijl ik het zie als het beste wat me is overkomen.

De tijd zal het leren of we nog echte maatjes worden.

Verder mag hij geen blok aan mijn been worden in mijn groei.

Zo zit ik er nu in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...