Spring naar bijdragen

woensdag 29 April


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Kabouter al die wisselende emoties, vastzittende nek, aan het een kan de fysiotherapeut wat doen, het ander is een eenzaam proces

waarbij ik hoop dat je je verhaal goed kwijt kan, er vrienden zijn die je altijd kunt bereiken....dat je een beetje troost kunt vinden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulp vragen ondersteunt het idee dat je het niet alleen hoeft te doen. Het zet je in een andere toestand dan dat je het allemaal alleen moet en hoort te doen.

Hulp maakt het gemakkelijker om met jezelf om te gaan, zaken te accepteren die je niet kunt veranderen en vind je meer moed om zaken te veranderen die je wel kunt veranderen.

 

Zo werkt dat voor mij, althans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen,

 

Een zonnetje door de ramen hier, maar wel koud. Ik ben rustig aan het opstarten en ga zo lopend naar mijn werk, een mooi rustig begin.

 

Kaboutertje, ik was een heel stuk aan het schrijven, maar jowan schrijft het heel mooi op. Misschien kan hulp in enige vorm net zoiets voor je betekenen als het forum dat soms voor beginnende stoppers kan.

Een keer kijken of iets voor je werkt kan geen kwaad misschien. Niet dat ik er ervaring mee heb hoor.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen Eline en Sowhat. 

 

Hulp zoeken... tsja.. de situatie wordt er niet anders van Kabouter, klopt helemaal. 

Misschien kan alleen het vrijelijk van je af praten tegen een niet persoonlijk betrokken persoon al helpen. 

Misschien kan zo iemand jou handvatten geven.... 

En misschien zegt zo iemand wel dat jij er al gewoon goed mee omgaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaboutertje, ik bedoel niet te zeggen dat ik vind dat je hulp móet zoeken.

Je bent erg sterk denk ik en zult er zelf ook weer doorheen komen, voor zover dat kan.

En misschien wil je dat zelfs wel op die manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kaboutertje, je lijf geeft aan

dat er ergens iets losser mag.

hulp verandert natuurlijk de situatie niet

maar wel hoe jouw lijf er onder is, en je

mind ook natuurlijk. Ik gebruik al tientallen

jaren mijn lijf als ingang naar de rest en dat

bevalt erg goed. Ik vertrouw die signalen

beter dan die van mn hoofd, die is mij te slim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Nu ik geen refusal meer gebruik wil ik op de dagdraad komen om me aan en af te melden bij het dagpact.

Het draadje -refusal- was voor mij heel goed.

Wat betreft hulp vragen:

Hulp voor mezelf vragen deed ik TE laat.

Ik meende het zelf wel op te lossen, en de ander kon toch niks voor me doen.

Nu weet ik dat ik zelf blind was voor andere mogelijkheden.

Dit ligt nu ruim 2 jaar achter mij.

Ik ging naar maatschappelijk werk....echt een aanrader.

Ze helpen je op weg.

Enorm praktisch zijn ze. Op alle gebieden.

En ik kwam bij verslavingszorg, daar zat mijn grootste weerstand.

Het resultaat telt.

Leven op de rails en leef zonder drank en zonder pillen.

Het voelt nog alsof je voor het eerst op de fiets zit.

2 mensen die je fiets nog vasthouden en je dan ineens loslaten.

Ken je dat gevoel?

Ik ben een paar keer gedonderd, direct weer opgestaan.

Gelukkig geen letsels overgehouden.

En daar ga ik.

Windje door mijn haar.

Zon op de huid.

Voelt goed die vrijheid.

Fijne dag allemaal.

Voor mij: dag 2... Poetsen ...en dan is ook mijn huisje op orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen  :sun:

Dagpact: 
Blondie 
Kaboutertje
jowan
Agnieta
Lucide 

Jani

 

Ik ben op 5 April weer eens gestopt met alcohol inname.

Ik vind het lang niet altijd leuk of gemakkelijk, maar tot nu toe lukt het wel.

Ik meld me op het dagpact omdat het mezelf helpt die afspraak voor de dag te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi berichtje An. En leuk je hier weer op de dagdraad te zien.

Ik vind het mooi te zien hoe je vrijheid omschrijft.

 

Ik had mezelf ook altijd wijsgemaakt dat ik alleen vrij kon zijn als ik van niets en niemand afhankelijk was.

Het laatste wat ik zou willen was hulp. Dat zou betekenen dat ik iets niet kon, dat ik ergens van afhankelijk zou zijn,

en dat was dus géén vrijheid.

Nu, met hulp, voel ik me vrijer dan ooit omdat de angst om het fout te doen, wat altijd een schaduw wierp over m'n

vermeende vrijheid, nu weg was.

 

Ik heb het voor mezelf wel vergeleken met koorddansen.

Eerder dacht ik me vrij te voelen als ik koorddanste zonder tips en trucs van mensen die ervaring hadden met koorddansen.

Ik zou het zelf allemaal wel uitvinden. En ook nog eens zonder vangnet, want dat zou een gebrek aan zelfvertrouwen betekenen.

Maar m'n angst om in de afgrond te storten belette me om werkelijk van m'n escapades te genieten, om me vrij te voelen.

 

Nadat ik van dat koord gevallen was en me nog net had weten te redden door aan m'n pink aan het koord te blijven hangen

begon ik te denken dat het misschien zo gek nog niet was om hulp in te schakelen.

Nou was het zoeken van passende hulp ook nog een hele zoektocht, maar ik stond er in elk geval niet meer alleen voor.

 

Met hulp inschakelen had ik voor mezelf in elk geval een vangnet gecreëerd. Daarmee was de sensatie van het koorddansen

niet weggevallen, maar wel de angst om totaal verloren in de afgrond te vallen. Mét hulp voel ik me vrijer,

mét hulp is er voor mij ruimte gekomen om te experimenteren met het omgaan met gevoelens (wat ik nog altijd erg moeilijk vind),

met omstandigheden die me niet bevallen, met grote sh*t en met grote vreugde, zonder de angst mezelf meteen te vernietigen als ik

't even niet kan handelen.

 

Wat weer niet wil zeggen dat ik roekeloos kan zijn. Ik moet mezelf goed in de gaten houden en m'n oren en ogen open houden.

Goed naar mezelf luisteren, maar óók naar anderen. Dat laatste dreunt er wel eens in, maar niet zo hard als te pletter slaan

op de bodem van de put.

 

Succes An.

Keep your mind open.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Mijn kleine dame ligt nog te slapen, tijd om het huis op orde te maken en even bij te lezen.

Met koningsdag was een vriend mee op stap, die had gedronken, xtc op en geblowd.Van alles niet teveel, maar toch. Voelde niet goed met mijn kleine erbij. Ik zelf al drie jaar van deze rotzooi af en het past dan niet dat hij het wel doet. Ik was blij dat hij het eerlijk vertelde. Ik heb er veel over na zitten denken gister en ik zou naar een festival gaan in september. Ik ga het niet doen. Ik vind het met een kind nu helemaal onverantwoordelijk om in een situatie te zitten waar de verleiding extra is. Ik vind het leuker spontaan een keer uit te gaan en dat ik weer weg kan wanneer ik wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen

Net even in het zonnetje gestaan. De blauwe druiven zijn grote knoeperds dit jaar.

Het kleine bloeiende wilde viooltje heeft zich verspreid.

Het aangewaaide aardbeiplantje bedekt ook al een hele hoek van de tuin.

En de merel zit al een week of 3 in haar diepe, zelfgebouwde nest. Dat deed ze met kop en snavel vol modder en mos.

De staart steekt er een stukje bovenuit.

Over 1 of 2 weken hobbelen hier weer van die onhandige donzige jongen rond. Gaaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...