bolletje Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Gemarineerde drumsticks, kleine gekruide krielaardappeltjes en rucolasla met alles erin, vooral verse gember, want sinds ik dat gebruik heb ik geen last meer van maagzuur dus weg met die remmers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Als je ingrediënten weg laat, behalve zalm, lust de echte gerrit het altijd nog Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 21 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Mhmmm wat eten jullie lekker zeg! Het was moeilijk kiezen, maar vanavond ga ik toch naar Kruidenthee. Hoe laat is het klaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luna1961 Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Aan ga doen aan Kliekiepedia (of zo) Kinderen hadden gisteren tapas gemaakt en vanavond de restjes ! Dus stokbrood ingesmeerd met knoflook, tomaat en dan spek er op. Gehaktballejes met rode saus. wraps met kipfilet en pesto nou ja dit en nog veel meer ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Waarom kon ik gisteren erg slecht slapen door wat ik las? Zoals zo vaak moet ik dan teruggaan bij mezelf. Als eerste de context; ik zit al dagen tegen ziek zijn aan en heb moeite om de dag door te komen wachtend op vrije dagen en ik had ook nog een conflict met ouders over onbegrepen en niet serieus genomen worden. Mijn werk is verzorging van terminale cliënten in een zo genoemde palliatieve eenheid. Elke dag heb ik wel gesprekken over leven en dood, angst, ziek zijn en vooral ook een humaan einde. Vraag me nu af of iemand die ik de hele dag verzorgd heb er morgen nog is.....Ik merk dat cliënten het erg waarderen als je daar "gewoon" over kan praten met ze. Ik doe dat werk nog niet jaren, ik vind het moeilijk en het doet me veel. Ook heb ik wel eens geschreven hier over een vriendin de chronisch ziek is, eerst een mix van bezorgdheid, verliefdheid en vriendschap waar nu vriendschap van over is. Heb onderaan haar flat gestaan bang voor suïcide een ruim half jaar terug. Een tijdje terug had ze nog zoveel kalmeringsmiddelen genomen waar een normaal persoon aan zou komen te overlijden, samen met foto's en suggestieve berichten op FB. Ik las het de ochtend erna pas allemaal. Met haar ben ik heel open in gesprek over NVVE, stichting de Einder, zelfbeschikking en vooral dat ze geen poppenkast hoeft te spelen. Ik merk dat zij het erg waardeert als er normaal over leven, dood en uitzichtloosheid geschreven en gepraat kan worden. Dat we in NL een vereniging als NVVE hebben waar je heen kan en menselijk geholpen wordt zonder voor oordelen......niemand verdient het om met geklooi van medicatie een poging te doen zoals ik in eigen familie meegemaakt hebt (die persoon leeft nog en is nu gelukkig schat ik zo in) Maar ik vulde deze ochtend ook in met kil en koud.....dat had ik niet zo moeten doen. Ik ken de motieven niet van mensen die schrijven wat ze schrijven en zoals er bij mij een verhaal achter zit zal dat ongetwijfeld bij anderen ook zo zijn. wie weet had ik het bij hoop moeten laten....hoop dat alles bespreekbaar kan zijn hier op ADB en iedereen met ook de grote levensvragen hier terecht kan. Mensen waarderen het als er zonder zoveel taboe over dood en leven gesproken kan worden, ook ik vind dat niet makkelijk ook al is het deels mijn werk....ik hoop dat ADB ook die plek kan zijn. Mijn verwijten en oordelen had ik denk ik beter niet zo kunnen doen. Niet dat ik er afstand van neem nu maar wel dat ik me nu meer besef dan deze morgen....ik ken de persoon en het verhaal niet en het is gericht tegen 1 persoon en daarmee was mijn actie wel te persoonlijk. Zoals ik net gedaan heb met het geheel bij mezelf te zoeken ben ik wel erg benieuwd waar de reactie(s) vandaan komen.....welke verhalen erachter zitten....... En nu ga ik hoop ik opslomen en vroeg naar bed. Yogajuf, Kyon, Acanthus en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Waardevolle bijdrage Erik. Dankjewel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Ik gun je de rust Hots. Het zal een goed overdacht besluit zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Bollie, hoe doe je dat toch: deuren schilderen met dieren in huis? Of schilder je ze in hun kleuren Na het knappen van een uiltje vanmiddag voel ik me een stuk beter.ik kan elke dag opnieuw beginnen. Dat is het mooie . En ik moest blijkbaar nog wat lessen leren. Nu ben ik vast volledig uitgestudeerd. Fijne avond allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luna1961 Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Iedereen die het verhaal van Hot leest heeft daar zijn eigen gevoelens bij. Vooral omdat het bij de meesten van ons het tegen onze natuur ingaat. Vooral als je mensen op die manier verloren hebt. Of mensen verloren hebt door ziekte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Fijne avond allemaal. Ik ben er weg van... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Ha Zeilboot, gisteren of daarvóór al schreef je dat je je niet kunt laten opnemen vanwege je werk. Of ik mezelf hoorde praten. Letterlijk. Dus (sorry alvast) heb ik om je gelachen. Je vecht met iets groots en huilt dat je niet kunt winnen. Dan lijkt er iets van hulp, maar daar heb je geen gelegenheid voor. Ja maar..................(de baas, de financiën, de hond, de relatie) Terwijl jij en ik weten dat alles wat jou nu tegenhoudt om opgenomen te worden tóch wel kapot gaat omdat je nu blijft drinken. Letterlijk, nét Monster een poosje geleden. Ikzelf had toen alvast moeten beginnen met mijn smoezenboekje. Dan had ik er alvast een stuk of 50 gehad op het moment dat ik ze écht moest gaan schrijven. Wat ik je gun is dat je zélf weer zin krijgt in leven. Wat ik tussen je regels lees lijkt op overleven. Maar ik kan het fout hebben. Eenmaal gestopt is het zoveel makkelijker om gestopt te zijn dan je je voor kunt stellen. Proberen te stoppen is moeilijk. Gestopt zijn hoeft dat niet te zijn. En dat gun ik je zo. Maar bovenal gun ik je je eigen keus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Goeie avond allen Ik heb mijn test van vandaag goed doorstaan Niet met mijn lief mee terug gegaan, maar hier gebleven Na een fijne middag met zijn allen te hebben gehad Stoere Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Ik straal in mijn eentje ook wel... Ik lees jullie stuk voor stuk Mooie mensen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Ach, dat hoeft ook niet Gerrit Zooooo belangrijk is het niet Ik neig naar afhankelijkheid binnen een relatie Dat is iets uit een ver verleden, wat ik achter me had gelaten Nu ben ik het voor Dus, voor mij wel (een beetje) belangrijk En ik vind het gewoon fijn om te delen Want ik heb het liefste vriendje van de heeeeeeeele wereld Dat is fijn Elkaar kunnen laten ook Ja, ik ben een gelukkig en tevreden mensch Ove het algemeen erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 dank voor het delen Mai, nu snap ik het óók een beetje in perspectief vind ik je nu óók een Stoere Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Dank Monster Voor het aangenaam perspectief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucide Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Weer een succesvol einde van een dagpact! Fijne avond nog, slaap lekker. luna1961 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Deze jongen gaat droog naar bed truste allemaal tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 (bewerkt) Ik meld me kalm en nuchter af voor de dagpact, weer een succesvolle dag! Welterusten en wellicht tot morgen. ps, ik zie nu dat er bij vorige dagen (gisteren bijvoorbeeld) nog zaken op de dagdraad bijgeschreven worden. Vind ik daar iets van? Zou zomaar kunnen, overzichtelijker wordt het er niet op. Het is soms sowieso lastig te volgen waar het over gaat en wie op wie reageert. Enfin. 21 maart 2015 bewerkt door jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Hot, ik wens je sterkte en rust. Op wat voor manier dan ook, die je zelf wilt. Ik heb vandaag een heel fijne dag gehad. Een dag waarop ik iets bijzonders heb gedaan en onderdeel van mocht zijn en die me bij zal blijven. Daar ben ik dankbaar voor. Welterusten. ProudMary en nancy reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 een fijn tournooi gehad qua gezelligheid dan wat spelen betreft van het naadje. slaap wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Mooi Kate Altijd weer je rust te lezen Jane, naatje pet? Uitspraak die ik lang niet heb gehoord En die een grijns bij me teweeg brengt Mooi, hoe je leeft.. Soms vergeet ik dit forum en welke waardevolle momenten ik hier heb mogen ervaren Ik begin weer te zien Nostalgie ook (Big Grin) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Voor de ochtendploeg: Yvonne, ik vind je een moordwijf En vele anderen Dank voor alle spiegeltjes maar weer Yvonne reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Eureka! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden