Blekje Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 (bewerkt) Aggie, bedoel je dat jij dan ook zit te gokken? Bol, ik moet mezelf dan in bescherming nemen tegen zo'n stemming waar ik niet uit kan komen. Ik kan dan niet helder denken en ben alleen maar gefixeerd op dt ene. En daar kan niemand me van af houden. Tenzij ik in een omgeving ben waar geen computer is. En dat maakt me super bang voor mezelf. Gokken werkt met een iets andere flow dan drinken. Het komt wel van hetzelfde beloningssysteem, maar gaat een andere weg 20 maart 2015 bewerkt door Blekje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 (bewerkt) Blekje...ik weet niet hoor, maar wat is dan wezenlijk anders aan toegeven aan gokken of alcohol? Bedoel het niet vervelend, maar vraag het me serieus af... typo 20 maart 2015 bewerkt door kruidenthee67 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Het is hier heel erg mistig. Jammer dat de zonsverduistering niet waarneembaar is. Vind ik zo'n mooi verschijnsel. Blekje, ik weet niet wat te zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Hier ook te veel wolken, maar wel wat donker ja. 15 jaar gelden was ik voor naar Frankrijk gegaan, voor een volledige. Mocht je een keer in de gelegenheid zijn zou ik je zo'n reisje wel kunnen aanaden. Dat was echt heel bijzonder, dat laatste stukje. Net of God het licht uit deed. ProudMary en AlbertRemmo reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Ik vind het wel wat hebben, die verstilde schemer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Hier wel ietsje donker. Heb er niet veel mee, is hier elke avond weer zonsverduistering zegt deze nuchtere noordeling. Wel jammer voor mensen die het graag willen zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Ja zo zonder donder en bliksem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 (bewerkt) Ik zie mezelf ook als een heel nuchter en rationeel mens, maar die ervaring vergeet ik echt niet meer. Dat is werkelijk wat anders als een zonsondergang. Ik ging dan ook twijfelen, wie heeft dat bedacht datde maan zo groot is dat ie de zon precies afdekt? Dat is toch prachtig. 20 maart 2015 bewerkt door Jaap Kate en ProudMary reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Sterkte vandaag Mijn Gerrit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Sterkte Gerrit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Gerrit: sterkte vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Ik denk dat ik dronk omdat ik me dan in gezelschappen dan veel beter op mijn gemak voelde. In ieder geval was het zo geworden dat toen ik dat niet meer deed het heel ongemakkelijk was nuchter in gezelschappen te verkeren. En dat duurde best even voor dat gevoel verdween. Maar ook alleen met mezelf was niet genoeg. Een beetje alcohol erin maakte het het allemaal een stuk dragelijker. Ik heb het idee dat je daar al sje stopt met drinken even doorheen moet. Op weg naar zelfacceptatie. Ik wordt nu niet meer zenuwachtig als ik eens niets weet te zeggen. Dan is het gewoon stil. Prima. En een beetje een structurele dagbesteding doet me ook wonderen. Niet als afleiding, maar juist om daar mee bezig te zijn. Omdat ik het leuk vind. Over het algemeen vind ik mijn werk leuk. Ik heb het geluk dat ik mijn huis verbouwen leuk vind. Het hoeft niet af, sterker, dat lijkt me een ramp. En mijn groentes en paddenstoelen, ook al komt er niets van op, dan nog heb ik er al lol van. En ik lees graag. (boeken moeten wel uit!). Verder stel ik niet te hogen eisen meer aan mezelf. Met al mijn gebreken kan ik hier prima leven. En dan hebben we ook nog het geluk dat we in de 2e helft van de 20e eeuw geboren zijn. Toch een periode in de geschiedenis die voor de mensen in europa over het algemeen uiterst aangenaam is. AlbertRemmo en Skip reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Het lijkt hier wel een zonnige middag te worden, ik heb al honger en ga lunchen met pizza en lasangne, een paar kliekjes. Een prettige dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Zeilbootbewoner, je kunt een eventuele opname niet combineren met je werk. Je hebt meerdere collega's die voor langere tijd in de ziektewet zitten. Jij neemt de verantwoordelijkheid op je dat je hun afwezigheid moet opvangen. Je moet echter inzien dat je zelf een dodelijke ziekte in al z'n hevigheid onder de leden hebt. Verslaving, in jouw specifieke geval alcoholisme, is een progressieve ziekte als je er niets aan doet. Doorgaan, doorgaan, doorgaan... tot het gaatje. 't Is zo'n teken van ontkenning, van zelfverloochening. Altijd maar ten koste van onszelf de schijn ophouden naar de buitenwereld dat het allemaal best nog gaat. Terwijl we onszelf langzaam maar zeker steeds onhoudbaarder maken, zowel voor onze omgeving als voor onszelf. We zijn in deze fase een gevaar voor onszelf, maar, niet onbelangrijk, zeer zeker ook voor onze omgeving. We zeggen vaak dat we met drank op alles heel goed onder controle hebben. We staan echter geheel en al in dienst van onze verslaving en morele verantwoordelijkheden komen altijd pas ná onze "verplichtingen" jegens de "verslavingsstemmetjes".. Kortom, we zijn in actieve verslaving absoluut onbetrouwbaar. Zou jij, als je je ziek zou melden, door zo iemand vervangen willen worden? AlbertRemmo en jowan reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Bij mij maakten de weekenden ook geen verschil, elke dag drinken. Alleen in begin alcoholcarriere maakte het wat uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertd Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Hallo mensen, straks ga ik zwemmen, ik heb er helemaal geen zin in, ik moet meer dingen buitenshuis doen, zei mijn begeleidster. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Zijn er geen andere dingen te doen buiten die je wel leuk vindt, Bertd. Dit klinkt niet zinvol. Hoop dat je het toch leuk vindt, Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Goh, wat een heftig verhaal, Hot, wat heb jij het moeilijk! Wat fijn dat je een huisarts hebt die naar je luistert. Verder weet ik eigenlijk nog niet zo goed wat te schrijven. Medelijden wil je niet en dat snap ik. En op gemoraliseer zit je niet te wachten, lijkt me. Ik heb je posting nu een aantal keren gelezen en ik lees je pijn. Voor nu even een dikke knuffel van mij, Hot... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Ben stil van bericht Hot. Kan je alleen maar rust en sterkte gunnen. Relativeert alles bij me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Hots, geen woorden voel mee, dat wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 bij 113 kun je echt over jezelf en deze wens praten Hots, 24/7 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Hier niet stil of van de slag van het berichtje van Hot. alleen een intens medeleven met iemand die zo intens lijdt, dat hij z'n leven wil eindigen om in feite z'n lijden te stoppen. Knap dat iemand deze beslissing durft te nemen. Hoop dat, op wat voor 'n manier dan ook, dat lijden stopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 (bewerkt) weggehaald i.v.m. onrust hier ik wil me niet meer mee laten slepen zo. 20 maart 2015 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 (bewerkt) * Ook weggehaald.....wil ook geen onrust hier maar wil nog even zeggen dat ik een diep respect voel voor Hot en zijn keuzes 20 maart 2015 bewerkt door nancy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Zucht. Zo waar. Een kus terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden