Spring naar bijdragen

vrijdag 20 maart 2015

eline

Aanbevolen berichten

Aggie, bedoel je dat jij dan ook zit te gokken?

Bol, ik moet mezelf dan in bescherming nemen tegen zo'n stemming waar ik niet uit kan komen. Ik kan dan niet helder denken en ben alleen maar gefixeerd op dt ene. En daar kan niemand me van af houden. Tenzij ik in een omgeving ben waar geen computer is. En dat maakt me super bang voor mezelf. Gokken werkt met een iets andere flow dan drinken. Het komt wel van hetzelfde beloningssysteem, maar gaat een andere weg

bewerkt door Blekje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook te veel wolken, maar wel wat donker ja.

15 jaar gelden was ik voor naar Frankrijk gegaan, voor een volledige. Mocht je een keer in de gelegenheid zijn zou ik je zo'n reisje wel kunnen aanaden. Dat was echt heel bijzonder, dat laatste stukje. Net of God het licht uit deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie mezelf ook als een heel nuchter en rationeel mens, maar die ervaring vergeet ik echt niet meer. Dat is werkelijk wat anders als een zonsondergang. Ik ging dan ook twijfelen, wie heeft dat bedacht datde maan zo groot is dat ie de zon precies afdekt? Dat is toch prachtig.

bewerkt door Jaap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik dronk omdat ik me dan in gezelschappen dan veel beter op mijn gemak voelde. In ieder geval was het zo geworden dat toen ik dat niet meer deed het heel ongemakkelijk was nuchter in gezelschappen te verkeren. En dat duurde best even voor dat gevoel verdween. Maar ook alleen met mezelf was niet genoeg. Een beetje alcohol erin maakte het het allemaal een stuk dragelijker. Ik heb het idee dat je daar al sje stopt met drinken even doorheen moet. Op weg naar zelfacceptatie. Ik wordt nu niet meer zenuwachtig als ik eens niets weet te zeggen. Dan is het gewoon stil. Prima. En een beetje een structurele dagbesteding doet me ook wonderen. Niet als afleiding, maar juist om daar mee bezig te zijn. Omdat ik het leuk vind. Over het algemeen vind ik mijn werk leuk. Ik heb het geluk dat ik  mijn huis verbouwen leuk vind. Het hoeft niet af, sterker, dat lijkt me een ramp. En mijn groentes en paddenstoelen, ook al komt er niets van op, dan nog heb ik er al lol van. En ik lees graag. (boeken moeten wel uit!). 

Verder stel ik niet te hogen eisen meer aan mezelf. Met al mijn gebreken kan ik hier prima leven. En dan hebben we ook nog het geluk dat we in de 2e helft van de 20e eeuw geboren zijn. Toch een periode in de geschiedenis die voor de mensen in europa over het algemeen uiterst aangenaam is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeilbootbewoner, je kunt een eventuele opname niet combineren met je werk.

Je hebt meerdere collega's die voor langere tijd in de ziektewet zitten.

Jij neemt de verantwoordelijkheid op je dat je hun afwezigheid moet opvangen.

Je moet echter inzien dat je zelf een dodelijke ziekte in al z'n hevigheid onder de leden hebt.

Verslaving, in jouw specifieke geval alcoholisme, is een progressieve ziekte als je er niets aan doet.

Doorgaan, doorgaan, doorgaan... tot het gaatje. 't Is zo'n teken van ontkenning, van zelfverloochening.

Altijd maar ten koste van onszelf de schijn ophouden naar de buitenwereld dat het allemaal best nog gaat.

Terwijl we onszelf langzaam maar zeker steeds onhoudbaarder maken, zowel voor onze omgeving als voor onszelf.

We zijn in deze fase een gevaar voor onszelf, maar, niet onbelangrijk, zeer zeker ook voor onze omgeving.

We zeggen vaak dat we met drank op alles heel goed onder controle hebben. We staan echter geheel en al

in dienst van onze verslaving en morele verantwoordelijkheden komen altijd pas ná onze "verplichtingen" jegens

de "verslavingsstemmetjes".. Kortom, we zijn in actieve verslaving absoluut onbetrouwbaar.

Zou jij, als je je ziek zou melden, door zo iemand vervangen willen worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, wat een heftig verhaal, Hot, wat heb jij het moeilijk! 

Wat fijn dat je een huisarts hebt die naar je luistert.

Verder weet ik eigenlijk nog niet zo goed wat te schrijven.

Medelijden wil je niet en dat snap ik.

En op gemoraliseer zit je niet te wachten, lijkt me.

Ik heb je posting nu een aantal keren gelezen en ik lees je pijn. 

Voor nu even een dikke knuffel van mij, Hot...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier niet stil of van de slag van het berichtje van Hot. alleen een intens medeleven met iemand die zo intens lijdt, dat hij z'n leven wil eindigen om in feite z'n lijden te stoppen. Knap dat iemand deze beslissing durft te nemen. Hoop dat, op wat voor 'n manier dan ook, dat lijden stopt. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...