Spring naar bijdragen

Woensdag 18 maart 2015


luna1961

Aanbevolen berichten

Vandaag Provinciaal Kiezen. Ik heb geeneens tv gekeken de afgelopen dagen en heb toch mijn buik vol van al die verkrampte glimlach hoofden. Maar ja - niemand is onder de indruk als ik weiger te stemmen dus ik doe maar mee. Kuddedier.

Verder de ochtend thuis aan het werk. Heerlijk! Vooral leuk als er heel veel files zijn waar ik dus niet in sta.

Fijne dag allemaal.

Ik zou anders best onder de indruk zijn als je uit overtuiging niet zou stemmen. Ik doe dat namelijk ook niet. Heeft iets te maken met mijn anarchistische inborst in combinatie met geen vertrouwen in de meeste hedendaagse politici. Alleen is het dan misschien wel sterker om blanco te stemmen, maar dat weet ik niet zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou anders best onder de indruk zijn als je uit overtuiging niet zou stemmen. Ik doe dat namelijk ook niet. Heeft iets te maken met mijn anarchistische inborst in combinatie met geen vertrouwen in de meeste hedendaagse politici. Alleen is het dan misschien wel sterker om blanco te stemmen, maar dat weet ik niet zeker.

 

Toch even reageren... Ik heb alles al overwogen natuurlijk. Bottomline vind ik 'ons systeem' nog het minst verwerpelijk van alles wat ik (toch) in kranten enzo lees/zie/hoor over de rest van de wereld. Ik denk dat als er heel veel mensen niet stemmen er eerder een malle brulaap aan de macht komt dan dat men tot inkeer komt en 'normaal' gaat doen. Dus ik houd het systeem in stand, en denk bij mezelf: liever de Johnny Bravo's van Den Haag dan (vul maar in)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja. Ook dat begrijp ik Walrus. Ergens ben ik ook wat hypocriet natuurlijk, want ik doe wel mee aan het systeem. Dat hoeft niet, als je dat echt niet zou willen.

Van een heel andere orde, ik heb net mijn bloeduitslagen binnen en @Ietje: mijn B12 is inderdaad veuls te laag. Dus terug naar de HA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

 

Ik heb 9 (!) uur geslapen én ik heb over alcohol gedroomd, Voor zover ik weet voor het eerst, maar kan ook zijn dat ik het nu weet omdat mijn wekker midden in een droom ging. Ik dronk drie verschillen drankjes, in gezelschap van vriendinnen. Ik zei tegen iedereen dat het mijn eerste waren in zes maanden. Vriendinnen reageerden nauwelijks en gingen klagen over hun eigen leven. Toen ging ik aangeschoten naar een yogaklas.

 

Het is heel saai om de dromen van anderen te moeten aanhoren, dat weet ik. Maar wat ik dénk dat er aan de hand is, is dat ik mezelf probeer te verdoven, zelfs in mijn dromen dus. Gisteravond schreef ik dat ik me beter voelde, ik denk nu dat ik aan het dissociëren was. Er hangt op werk weer een serieuze uitdaging boven mijn hoofd, waar ik niet mee om kan of wil gaan. Mezelf daarvan lostrekken door middel van dissociatie, een soort onoprechte overdreven relativering eigenlijk, is een soort escape-strategie. Net zoals drinken dat was. Weet niet of iemand dit herkent? 

 

Alert blijven dus vandaag. 

 

Dank voor het lezen, fijne dag en tot later! 

 

Sinds kort schrijf ik de volgende ochtend een droom in een dagboek, en als ik deze dan weken later teruglees, dan zijn ze bizar en onwerkelijk. Maar ergens zit er iets in verweven van wat je overdag bezighoudt.

 

Een interessante site van de UvA is deze over dromen: http://www.allesoverdromen.nl/

 

Bolletje is een goede 'dromer analyser' btw  ;)

bewerkt door Joris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch even reageren... Ik heb alles al overwogen natuurlijk. Bottomline vind ik 'ons systeem' nog het minst verwerpelijk van alles wat ik (toch) in kranten enzo lees/zie/hoor over de rest van de wereld. Ik denk dat als er heel veel mensen niet stemmen er eerder een malle brulaap aan de macht komt dan dat men tot inkeer komt en 'normaal' gaat doen. Dus ik houd het systeem in stand, en denk bij mezelf: liever de Johnny Bravo's van Den Haag dan (vul maar in)

 

Hier kan ik mij bij aansluiten. Ik ga wel stemmen, want zo gek hebben wij het nog niet. Vorig jaar was ik zeven maanden in Spanje en keek en luisterde weinig TV/radio en heb dus gemist wat er zich in de wereld afspeelde. Zo miste ik ook het hele IS verhaal. Eenmaal terug, waardeer ik ons democratisch systeem des te meer. Ok, ik zou ook liever hebben dat NL een republiek zou zijn met een democratisch gekozen staatshoofd. Ik ga juist stemmen om vanuit de Senaat de 2de kamer af en toe eens terug te fluiten. Wel een kanttekening: Waarom de Waterschappen door ons gekozen moeten worden zie ik niet... Laat dat maar door Provinciale staten (PS) bepaald worden. Maar ik vind ook dat PS afgeschaft mogen worden. Afijn, het hele systeem mag wel eens grondig op de schop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag hier op de site niet vloeken geloof ik, maar is politiek wel toegestaan? (zoek de verschillen?) Afijn - we hebben het niet over ieders overtuiging maar over of we gaan stemmen of niet. 

In elk geval denken we erover na, en maken dan een overwogen keuze - we gaan of we gaan niet. Maakt niet uit wat mij betreft. Als je maar nadenkt, zo nu en dan.

 

Ik heb zelf heel wat van de wereld gezien (oh ja? boeiuh!) maar bijna nergens kun je zo ongestraft lachen over en in het gezicht van 'de macht' zoals hier. Van de agent op straat tot Willy in Wassenaar. En alles er tussen in. Gemeente, provincie, Den Haag. Dat vind ik wel wat waard. Verder stem ik tegen de mist en tegen alle temperaturen onder de 20 graden (behalve als ik in bed lig of in het buitenland zit - dan zal het me een worst wezen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook terug van het stemmen

en de tandarts; het is een zenuwbehandeling

geworden en er zat een fikse ontsteking.

Wat een martelpraktijken en wat een beroep

denk ik dan altijd. Maar tot de verdoving is

uitgewerkt lekker even pijnvrij vandaag.

En nu fietsen met maatje en hopen dat de zon

die koude mist weg kan branden voor ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze feestdag van de democratie mijn stemmen uitgebracht.

 

Zal wel moeilijke avond voor me worden, maar ja, volk beslist.

 

Qua niet drinken gaat het nog altijd goed, ook begonnen met stoppen met roken, pfff, wat lastig weer.

 

Letje, sterkte met je zoon. Denk aan je.

 

Iedereen sterkte die het nodig heeft.

 

Maar vooral fijne dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorge mensen,

 

vanmiddag komt mijn begeleidster, van de behandeling weer, dat zijn altijd wel pittige gesprekken, gelukkig klikt het wel.

 

Hm. Misschien moeten die gesprekken nog pittiger Bertd? Maar fijn dat het klikt. Zet hem op en op naar de 24e (meen ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Tsja Yogajuf, ik weet niet. Dat je een keer iets moet met problemen is duidelijk, maar om ze je hele leven te laten vergallen.

Ondanks problemen kun je je best momenten goed voelen. Genieten van kleine dingen. Dat mag toch best.

Het is niet altijd of het 1 of het ander. De basis in jezelf kan goed zijn. En stemmingen horen voor mij ook gewoon bij het leven.

Drankdromen hecht ik zelf niet zoveel waarde aan. Na zoveel jaar drinken hoort het bij je onbewuste repertoire.

Dat komt dan af en toe nog langs.

Ik ga vandaag stemmen, omdat het kan.

Vanuit mijn overtuiging en niet strategisch.

Omdat ik bij mezelf wil blijven.

bewerkt door Kate
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...