Spring naar bijdragen

Vijdag 6 maart 2015

Blekje

Aanbevolen berichten

goeiemorgen frummers.

net drie in de pan op Plof

en dat 2 x haha, zo lekker.

speltvlokken en havermout weken in karnemelk

de volgende ochtend daar 1 ei, kaneel en speltmeel

aan toevoegen en met wat melk tot een dun beslag roeren.

En dan met de juslepel 3 afgepaste porties in de pan bakken,

lekker wat agavesiroop of honing erover en smullen maar.

straks trainen en dan zien weg te komen. De man vd vriendin

die zou rijden in een busje is gistermiddag geopereerd, had

koorts 's avonds en mag waarschijnlijk niet naar huis nog.

Juist zij heeft dit weekend broodnodig en die bus is voor zijn

vervoer naar huis weer hard nodig. Wij komen er practisch met

vervoer wel uit, maar met nog meer pech valt haar weekend in

het water of ze komt later na als alles goed geregeld is voor haar

hubbie. Als ik denk dat ik het zwaar heb, komt onmiddellijk haar lot

boven kabbelen in mijn hoofd. Zij had ooit 3 mannen, man en 2 zoons.

Beide kids kregen een levensbedreigend ziekte, 1 stierf, de ander kon met

stamceldonatie net aan worden gered. Haar man zwaar MS patient.

In mijn vriendinnenboekje schreef zij ooit waar iedereen oma invulde,

bij wat wil je later worden; niet oud. Mijn hart breekt.

Konden lasten maar wat eerlijker verdeeld worden he.

En dan denk ik dat financiele stormen me kunnen nekken. Dacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Eline en Jane. 

Pfff, heftig Jane, maar toch veel plezier. 

Hoop dat het jouw vriendin toch gaat lukken mee te gaan dit weekend. 

Poffert is toch een soort van krenten/rozijen cake in Groningen die je in een speciale poffertpan of tulband maakt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Fijn om hier 's ochtends binnen te komen, vooral nu ik een vrije dag heb, de eerste echte in drie weken. Lang verhaal kort: op het niveau van werkstress, mijn belangrijkste trigger, ben ik goed op de proef gesteld. "Exposure" is geloof ik het woord dat ze gebruiken in de verslavingszorg. Het allerbelangrijkst is dat ik de proef heb doorstaan, in de zin dat ik geen alcohol heb gedronken. Ik heb zeker drang om te drinken ervaren en die heb ik gedoofd met alcoholvrij. Dat doet de truc voor mij, ik krijg geen zin in 'echt'. Wel heb ik er meer van gedronken dan anders, daarom wil ik het nu ook gaan afbouwen. Ik vind het echt bizar om te ervaren wat voor werking zo'n nepmiddeltje blijkbaar kan hebben. Maar goed: als het me van de drank afhoudt, accepteer ik alles.

Wat ik me ook besef: als ik wel had gedronken onder deze omstandigheden, was ik echt niet overeind gebleven. Al met al ben ik dus trots.

Maar op werk gaat het niet zo goed. Intern is het mis en daar lijd ik dermate onder dat het me ziek maakt. Ben voor het eerst naar de bedrijfsarts geweest en heb echt een ontzettend goed gesprek gehad dat me weer in mijn kracht heeft gezet. Ben heel blij dat ik die stap naar de arts heb genomen. Ik wil dat jullie weten dat ik dat zonder dit forum waarschijnlijk nooit had gedaan. Wat ik hier namelijk o.a. heb geleerd, is dat ik het niet alleen hoef te doen. Dat dat zelfs onverstandig is. Dat hulp zoeken niet betekent dat je 'faalt', maar juist dat het een verstandige daad is, gebaseerd op volwassen bewustzijn. Daar bedank ik jullie echt voor.

Nu kijken hoe het verder gaat. Ik kom er wel.

Fijne dag en een vrijdagochtendkus van Yo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Frummers,

Ik had gisteren twee financiële tegenvallers (inhoudelijk privé).

Maar geen moment dat ik dacht terug te grijpen naar alcohol. Nee, ik ben gewoon doorgegaan met mijn

routine en stond er voor open dat er ook weer meevallers langs zullen komen. En jawel hoor, prompt kreeg

ik gisteren ook weer 3 boekingen (ook privé) binnen  :)

Fijne dag.

bewerkt door Joris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Toine, Joris en Yoga. 

Dubbel genieten dus van je vrije dag Yoga. 

Moeilijk hoor als er van alles mis is in een organisatie waar je werkt.

Vaak is het heel moeilijk, zo niet onmogelijk om dat te veranderen.

Luitjes, ik ga in aan de slag hier. 

Genieten van mijn vrije dagen... 

Misschien kom ik later nog even binnenpiepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

So wat een drukte hier al!

Lekker Plof...pancakes..geen poffertje, geen pannenkoek...zelfgemaakte lemon curd erop yum. Feestontbijt!

Slechte nacht hier, drukke dag...'t is wat 't is...

Wens iedereen alvast een fijne dag...sterkte voor wie het nodig heeft

Yo, relax op je vrije dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen kanjers,

Gisterenavond wezen bowlen. Schoonzus mee geweest. Was leuk.

Vandaag krijg ik een hondje te logeren. Iemand wordt z'n huis uit gezet en belde van de week helemaal in paniek en huilend op. Hij kan z'n hondje nergens kwijt.

Nou dan help je zo iemand toch? :)  T'is een Jack Russeltje van 12 jaar oud en ze schijnt erg lief te zijn.

Moet wel goeie afspraken maken denk ik, anders kan het ook zijn dat ik met het diertje blijf zitten en dat wil ik niet. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beterschap Anita. Als je je net niet beroerd genoeg voelt om in bed te gaan, kun je dan misschien iets leuks doen voor jezelf? Iets heel simpels of zo. Wat goed Kastanje dat je zo gaat in de therapie. Ff lekker alles eruit huilen kan heel helend werken. Dus Clown is braaf met het busje meegegaan? Ik denk dat ie je later wel weer lief vindt hoor Kabouter. 

Je zult het inderdaad wel nodig hebben MG. Fijn toch dat je dat dan ook kunt. 

Ik heb mijn achterstallige werkzaamheden al uitgevoerd. Ga ik nu lekker verder met mijn quiltje. Straks de EMDR weer. Zal wel een van de laatste sessies zijn. Misschien moet ik me er ook maar op instellen dat ik binnenkort de therapie afsluit. Eline, ik van dat op niet erg, die downs heb ik inderdaad wel heel veel last van, maar als ik me dan beter voel, gaat het ook meteen een stuk beter. Maar die downs zijn elke keer weer een teleurstelling, helemaal na al die therapie van afgelopen jaren. Ach, laat ik mijn zegeningen tellen en gewoon blij zijn met de goede dagen. Ik ga nog maar eens voor de daglichtlamp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ook toe aan een bak koffie  :P

Tis even wennen die thee Aak, maar het bevalt mij prima hoor. 

Lekker met de hond gelopen, eigenlijk best nog koud... 

18 kilometer heen en ook weer terug... best wel een eind Joop. 

Ben benieuwd of je het je 'eigen'  gaat maken.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Joop. 

Veel herkenbaars ook. 

Doet me ook denken aan een jaar of 45 geleden. 

Mijn grootmoeder was een oud en broos mensje geworden en woonde in een bejaardenhuis.

Was af en toe ook sombertjes. 

Tijdens zo'n somber moment vertelde ze aan mijn moeder dat ze er de laatste tijd vaak over in zat dat ze in het verleden als moeder fouten had gemaakt. 

En dat ze bang was dat mijn moeder haar dat kwalijk nam. 

Mijn moeder beaamde dat ze fouten had gemaakt maar gaf aan dat ze haar niets kwalijk nam. 

'mam, jij hebt fouten gemaakt naar mij toe. 

Ik zal die fouten nooit maken naar mijn eigen kinderen. 

Maar ik zal weer andere fouten maken, die zij, als het goed is niet naar hun kinderen zullen maken.' 

Dat is het verhaal wat mijn moeder mij indertijd vertelde. 

En ja.... het klopt helemaal. 

Mijn moeder is inmiddels al jaren dood. 

Ik neem haar haar fouten ook niet (meer) kwalijk... en ik... tsja... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het 'de oudste en de wijste' moeten zijn..... 

Oh Jopie, zo verschrikkelijk herkenbaar. 

Ik denk dat jouw dochter nu hartstikke blij met jou mag zijn. 

Ik hoop dat ze dat ook is. 

En nu.... aan de slag hier. 

Loop al weer aardig achter op mijn schemaatje.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik meld me even 4 jaar nuchter.

En daar ben ik blij mee. Nog steeds. Aan de ene karnt vind ik dat de duur er niet toe doet, maar over een lange periode maakt het toch uit. Ik heb niet meer de angst, van oh zal er veel gedronken worden? En ik dan? Als dat zo is, prima. En als het niet meer leuk is, ga ik weg. Ik weet wel goed voor mij is. Ik ben ervan overtuigd dat het beter is niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een nieuwe hobby, ik kweek paddestoelen. Niet van die pretgevallen, maar shi-take en oesterzwammen. Dat vergt vooral veel geduld. Vooral de shi-take, die kan ik als het meezit over twee jaar oogsten. Dus dan zitten op 6 jaar.

De oesterzwammen gaan hopelijk wat sneller, dat zou zo over een paar weken al kunnen. Die gaan op koffie en stro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap, heb je dan na je oogst ook een voorraad voor 2 jaar of eet je zoiets in tien minuten op en moet je dan weer

2 jaar wachten?? Zou wel een goede oefening in zelfbeheersing zijn.. ;)

Ik wacht het af, ik pluggen in een eikenstam geslagen en op een vochtige schaduwrijke plek gezet in de tuin. Het schijnt dat je er meerdere keren van kan oogsten. En ach,die tijd zou anders ook voorbijgaan dus als er niets uitkomt, ook prima.Probeer ik of twee jaar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ze al niet verzinnen aan klikmechanismen om niet drie schroefjes in het zicht te hebben, ik vind dat ook zo'n gepiel met die spotjes. Ik heb ze in het toilet, ik vind het niet eens mooi, maar zat er al. Je moet die krengen al demonteren om een lampje te verwisselen. Nu zitten er allemaal vingervlekken op het plafond ook nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...