Spring naar bijdragen

Woensdag 3 december 2014


lady jane

Aanbevolen berichten

Akelei...is dat niet gewoon compenseren.

Als ik het ene niet mag moet van het andere meer.

Is het roken en drinken niet..dan word het eten

Of intensief sporten hoor je ook vaak

Toe. Ik stopte met roken was het hek van de dam kwa drinken

Stopte met drinken..ging ik overdreven sporten.

Toen ik niet kon sporten vanwege vele lichamelijke klachten ging ik weer extreem eten.

Nu eindelijk bezig met het laatste eten onder controle te krijgen.

En toch nog steeds blij ..ik drink niet..ik rook niet...ik sport niet extreem..doe aan yoga ..

En dat eten krijg ik onder controle

En dat in 4 jaar tijd :)

Moet zeggen tis een leerzame weg

En zodra ik maar de neiging heb om naar drank of sigaretten te grijpen sta ik bij huisarts op de stoep.

Nooit wil ik meer terug...das geweest

Akelei...ik ken je strijd...aanhouder wint

Verslaving zet best je leven op de kop...maar het kan ook anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:
Blondie
Kaboutertje
jowan
Agnieta
Kipje 

Kruidenthee

 

Morge allemaal,

 

Wat een drukte hier al vanochtend  :) 

Voor de jarigen alvast, of nog, of gewoon: proficiat!

 

Kippie....top dat je op het dagpact staat! Yeah!

Agnieta..stoer!

 

Akelei...poeh...lijkt me heel lastig dat stoppen met roken...sterkte

 

Sorry yogajuf...ik ben het 'onbestemde' gevoel voor een heel groot deel kwijt....

Ik weet niet of het al zo snel werkt, maar ik zit voor de 3e dag voor mijn daglichtlampje....

Moet een raar gezicht zijn wanneer je langs ons huis loopt...zo'n tropisch licht door het raam van de keuken haha!

 

Vandaag wat studeren, vanmiddag de kids thuis...rustig, wat rommelig dagje...is prima.

 

Ik wens jullie allemaal een fijne dag...sterkte voor wie het nodig heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

een gat in de dag geslapen

2 x nachtdienst in één week

trekt het oude lijf niet meer,

dus beter plannen voortaan.

Beetje een blauw gekneusd oog, ook nog

verkeerd een harde mannensmash opgevangen :blush:

of eigenlijk, die man kon niet sociaal smashen haha.

Nog een bak koffie en straks lekker fietsen met maatje.

De natte mist lijkt weg hier, gisteren vond ik het maar somber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, 

 

Je moet eens voor de lol de dagdraad van een paar dagen achter elkaar lezen en dan bedenken dat dit ons gesprek is als we géén alcohol gebruiken. Ik heb het niet over ieders individuele bijdragen hoor (want die zijn allemaal super, briljant, wijs en lief - pffff daar heb ik me net op tijd uit gered) maar over het gesprek als geheel.

 

Net een verjaardag. Iedereen praat door elkaar, de meest uiteenlopende onderwerpen komen aan de orde, schoenen, internet daten, kinderen, lichamelijke ongemakken, heengegane huisdieren, eten (!), roken, en de geneugten van taart, medicijnen en naar welke film iedereen moet.

 

Maar enorm gezellie en ik geniet er volop van. Mensen buitengewoon attent feliciteren met hun verjaardag van een maand geleden - heerlijk. Ik voel me helemaal thuis. Wie heeft er alcohol nodig als je ook gewoon hier totaal de (dag)draad kunt kwijtraken? Ik niet in elk geval.

 

Nu aan het werk. Even doen alsof ik ze allemaal op een rijtje heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen,

 

De vaart zit er goed in hier, deze ochtend. Ik ben vrij vandaag en ga wat aan de voorbereidingen voor Sinterklaas doen. Dat komt er anders niet meer van gezien mij avondprogramma. Ik heb nog vrije dagen over en mijn werk staat het toe op dit moment.

 

Blondie, ik ga duimen voor je!

 

Jane, mannen die zich in het gemengde sporten waar het ook eigenlijk nergens meer over gaat, niet kunnen aanpassen, waren voor mij de reden om met mjn eigen sport te stoppen en iets anders te gaan doen.

 

Fijne dag iedereen verder en natuurlijk veel sterkte voor de frummers, die dat nu nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen,

 

Ik feliciteer iedereen maar met voorbije, aanstaande en huidige verjaardagen! Niet geschoten , altijd mis.

 

Sowhat, sterkte met het verlies van je kat, wat een afschuwelijk gevoel, leef met je mee.

 

Zag gisteren op tv dat aan het begin van de eerste wereldoorlog een verbod werd uitgevaardigd op het trekken van rijdende kanonnen door honden. De bevolking vond het te zielig dat honden de karren moesten trekken en doelwit waren voor de vijand. In het vervolg moest dit door militairen gebeuren (zij wél). Bijzonder verschijnsel dat het verlies van dieren dan algemeen als erger wordt ervaren. Zo voel ik het vaak ook. Zal wel komen omdat ze niets in te brengen hebben en niet kunnen praten.

 

De decemberblues is hier nog niet voorbij. Ik ga zo maar sporten om wat adrenaline aan te maken. Het is voor het eerst sinds jaren dat ik hier doorheen moet zonder drank. Ik ervaar als een beste klus maar weet dat als ik er éénmaal doorheen ben (na oud en nieuw)  dat als een overwinning zal voelen. Ik woon alleen en heb geen familie; vrienden en kennissen opereren allemaal in stel-verband, dus dat wordt doorzetten met kerst en oud en nieuw.

 

Het belangrijkste is dat ik niet drink ( en al vier jaar de 60 peuken per dag niet meer nodig heb). Daar kan ik dan wel weer vrolijk van worden. Ik wens jullie voor vandaag hetzelfde toe!

 

Carpe Diem!

bewerkt door wimmelt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen,

 

Ik feliciteer iedereen maar met voorbije, aanstaande en huidige verjaardagen! Niet geschoten , altijd mis.

 

Sowhat, sterkte met het verlies van je kat, wat een afschuwelijk gevoel, leef met je mee.

 

Zag gisteren op tv dat aan het begin van de eerste wereldoorlog een verbod werd uitgevaardigd op het trekken van rijdende kanonnen door honden. De bevolking vond het te zielig dat honden de karren moesten trekken en doelwit waren voor de vijand. In het vervolg moest dit door militairen gebeuren (zij wél). Bijzonder verschijnsel dat het verlies van dieren dan algemeen als erger wordt ervaren. Zo voel ik het vaak ook. Zal wel komen omdat ze niets in te brengen hebben en niet kunnen praten.

 

De decemberblues is hier nog niet voorbij. Ik ga zo maar sporten om wat adrenaline aan te maken. Het is voor het eerst sinds jaren dat ik hier doorheen moet zonder drank. Ik ervaar als een beste klus maar weet dat als ik er éénmaal doorheen ben (na oud en nieuw)  dat als een overwinning zal voelen. Ik woon alleen en heb geen familie; vrienden en kennissen opereren allemaal in stel-verband, dus dat wordt doorzetten met kerst en oud en nieuw.

 

Het belangrijkste is dat ik niet drink ( en al vier jaar de 60 peuken per dag niet meer nodig heb). Daar kan ik dan wel weer vrolijk van worden. Ik wens jullie voor vandaag hetzelfde toe!

 

Carpe Diem!

 

Goed man! Blijf je melden hier zou ik zeggen - ook ik ga voor het eerst een droge kerst en O&N tegemoet. Ik tel in de gauwigheid een kleine 45 keer onder de olie (wij begonnen heel jong ja - familie is niet altijd een zegen) en dan scheel naar Kaaarmiesj Paaartenkiergen (ski) kijken op 1 jan... 

 

Dit jaar dus voor het eerst onder de oliebollen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, Kohtje is weg.

Jij schrijft altijd wel iets waar ik me aan op kan trekken.

 

Akelei, natuurlijk aardig bedoeld, dit bovenstaande. Ik wil er echter wel even wat over zeggen.

Je aan iets of iemand optrekken werkt meestal op z'n best als je geplaagd wordt door gevoelens

van schuld, schaamte, mislukking... kortom als je je voorneemt om het anders, beter te gaan doen.

Dan zijn woorden die je kunnen helpen een welkom hulpmiddel om je plannen voor de (nabije) toekomst

een beetje concreet te maken.

Als echter de "zucht" de kop op steekt, dan weet je net zo goed als ik, dat alle wijze woorden en raad

van een ander eerder vervelend dan helpend kunnen worden. Ze voeden namelijk je schuldgevoel

voor de volgende keer dat je je voorneemt het anders en beter te gaan doen. Het komt neer op: Ik wist het en toch...!!

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat alle goede raad en wijze woorden die ik de afgelopen jaren heb mogen

ontvangen niet de oorzaak zijn geweest van mijn stoppen met drinken.

De enige oorzaak van mijn stoppen met drinken is geweest dat ik stopte met drinken. Zelf. Niet op aanraden van

anderen, maar uit de overtuiging van mezelf dat ik niet meer moest drinken.

 

Ik ben er (nog steeds) zelf van overtuigd dat ik niet meer moet drinken.

Ik luister nog altijd wel naar goede raad en wijze woorden, sta er ook nog altijd voor open.

Ik ben nu zeven jaar "in herstel", zoals dat heet. Na het eerste jaar heb ik een terugval gehad,

ondanks alle dingen, woorden, voorstellen die ik gehoord had. Ze hebben me niet voor een

terugval behoed. Uiteindelijk is het mijn eigen overtuiging die me er tot nu toe van weerhoudt te drinken.

Met die overtuiging kan ik een ander niet helpen, m'n overtuiging is strikt persoonlijk.

 

Ik voel me best redelijk hersteld, maar realiseer me dat ik ook altijd in herstel zal blijven.. M'n overtuiging

is namelijk niet een statisch iets, ze verandert van situatie tot situatie, van dag tot dag, van emotie tot emotie,

ze verandert gewoon met mij mee. Dat moet ook wel, want een overtuiging die niet met me meeverandert zal

binnen de kortste keren als een gevangenis gaan voelen, als een dwangbuis. M'n overtuiging is als een tweede

huid geworden. Ik kan alle kanten op bewegen, m'n overtuiging blijft altijd om me heen zitten. En als er al eens

een keer een gat in valt doordat ik onvoorzichtig ben, dan is er altijd mijn herstelprogramma (de 12 stappen van herstel)

als pleister op de wond die de opgelopen schade afschermt tegen verdere rottigheid..

 

Ik zei dat ik me redelijk hersteld voel. Maar ik zal nooit iemand worden die geen associaties met drank heeft.

Ik kan mijn (alcohol) verleden wel loslaten, achter me laten, in de zin van dat ik me er niet meer door hoef te

laten leiden, maar het blijft wél achter me aanwapperen, onmiskenbaar mijn verleden. Hoe ik me daarover voel

is totaal nutteloos. Het gebeurt allemaal nu. Ik probeer als alcoholist zijnde, het beste van mijn leven te maken.

En daar hoort geen alcohol bij. Simpel toch? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Las ik dat nou goed dat Fruit aambeizenzalf onder zn ogen smeerde tegen wallen, heeft het geholpen trouwens?

Wimmelt zoals jij kerst en O en N omschrijft voel ik het ook....toen ik boekte voor 1 bleef het even stil aan de andere kant van de lijn.....

Nu een pakje halen, brrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pauw

wordt altijd om 16 uur herhaald.

 

jowan, mss heb je gisteren niet of vluchtig gelezen, maar omstreeks etenstijd is er uitgebreid over oogproblemen geschreven.

Van netvliesloslating (wordt je blind), ouderdomsblindheid en oogmigraine.

Er is niets zo kostbaar (aan je lijf) als je zicht, wees er altijd attent op als er iets vreemds mee is.

 

Wimmelt

ik verkeer in dezelfde woonsituatie als jij en heb ook eens de hele feestdagen niet gedronken omdat ik (4 zonen) niet aan drankjank wilde gaan doen . Moet zeggen, het is me goed bevallen, was beter te pruimen dan met een slok (of meer) op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walrus,

you brighten up my day, thanks. En meerdere dagen, ik moet altijd lachen om wat je schrijft en vooral hoe, dat onderkoelde, hilarisch.

Je zou colums kunnen schrijven of mss doe je dat ook wel, het is hier uiteindelijk min of meer anoniem.

Wat je opmerkte over een paar dagen achter elkaar lezen is helemaal waar en ik kan het weten, want ik doe het al jaren omdat ik bijna altijd achter ben. Gewoon een ouderwetse desktop die boven staat en dan moet ik van mezelf ook de mail lezen en heb daar geen zin in om dat dat dan vaak weer iets moeten doen betekent. Maar het is effectiever om wel bij te zijn, voor mezelf dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ga ipv avondeten voorbereiden, eens ontbijten, is niet normaal, maar de laatste 4 nachten had ik grote slaapproblemen en viel pas in slaap toen kostganger vertrok en voel me nu minder depri dan de laatste tijd.

Komt mss ook, om even aan te haken over tegen de feestdagen opzien, omdat ik net besloten heb gewoon thuis te blijven.

Voel me niet goed genoeg om de heisa van pakken, dagen in een bus te zitten, vreemde mensen om me heen e.d. aan te gaan.

Heb het gisteren een beetje uitgelegd.

Het kan zijn dat ik Duitse hele trouwe gasten uitnodig, ken ze al bijna 20 jaar. Ze hebben 2 kleine kinderen, een bloemenzaak en werken heel hard en houden niets over en willen graag komen, maar geen tijd, geen geld.

Zou leuk zijn, mss met O&N.

Oliebollen voor ze bakken en naar de lichtjes van dorpen hier in de buurt.

Ik vind de feestdagen namelijk wel leuk en belangrijk, anders zou het leven maar een sleur worden. Of een ononderbroken sleur, net wat men ervaart.

Nou jullie zijn er mooi klaar mee dat ik bijgelezen ben, ga ik hier me overal mee bemoeien.

Straks komt mijn hulp, ze is nu bij de buren aan het werk en voor het ontbijt ga ik mijn ijsjes :face-icon-small-shocked: daarheen brengen, want ik heb de stekker uit mijn hele grote vriezer getrokken om hem te ontdooien. Van de kou een deugd maken, was ik al lang van plan, net zo lang als de vriezer om ontdooien schreeuwde. Dit is de reden dat ik hier zit, wilde even het weer in mijn dorp bekijken en kwam via Favorieten hier terecht etc. Het is hier -1o ipv. de 2 die voorspeld was, dus ik grijp mijn kans, dit zal mijn gedachten wel weghouden van roken e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag mensen,

 

Even Heel kort. Ik ga zodadelijk naar de ouders. Een hapje mee eten. Een groenteschotel met kipfilet, broccoli, courgette, wortel ui, etc. in kokosmelk. Geserveerd met rijst. Eenvoudig en lekker.

 

Ik wens jullie alvast eet smakelijk en een fijne avond.

 

Lieve groet,

 

Gunn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...