Spring naar bijdragen

Maandag 3 november 2014


jowan

Aanbevolen berichten

Ben het met je eens Jane.

Er zijn veel mensen die in een slachtofferrol kruipen. Ik heb het zelf ook gedaan.

Maar ik heb o.a. in mijn werk veel eenzaamheid gezien die niets met slachtofferrol te maken hebben.

Dat zijn schrijnende gevallen.

Aanpassing typfout.

bewerkt door ProudMary
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eenzaamheid, is een onderwerp dat me raakt.

Ik voel me vaak eenzaam.

Soms helpt het om mensen op te zoeken, vaak ook niet.

Anderen kunnen mijn eenzaamheid niet oplossen en hebben ook niet de schuld hiervan.

Het is een gevoel dat in mij zit, mijn hele leven lang al.

Ik heb er lang mee gevochten en inderdaad ook in de slachtofferrol gezeten.

Nu is er steeds meer acceptatie, er niet meer mee vechten.

Niet dat ik me terugtrek of zo, nee integendeel, ik onderneem veel.

En dat voelt heerlijk, maar tegelijk is er ook die eenzaamheid van binnen.

Pijnlijk, rauw, verdrietig.

Maar er zijn ook de mooie momenten. Soms heel klein, en dan is de eenzaamheid minder voelbaar.

bewerkt door Kastanje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roberto, goed bezig! Veel sterkte met deze stap vandaag. Je lijstje met activeringsactiviteiten heb ik voor mijzelf gekopieerd als voorbeeld :).

 

Ook ik herken mijn slachtoffer-gevoel in mijn alcoholisme. Gek, al na een dikke maand begin ik dat te nuanceren merk ik.

 

@ Ieder: een fijne en droge dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Je lijstje met activeringsactiviteiten heb ik voor mijzelf gekopieerd als voorbeeld :).

Sebastiaan,

 

Ik houd ook een dagelijks lijstje bij met wat ik doe, globaal, niet tot in detail.

Hoe laat opstaan / gaan slapen. Ik slaap gemiddeld 10 uur per nacht, dat is vrij lang.

Ik noteer boodschappen doen / winkelen = fietsen / lopen = 1 a 2 uur per dag.

Hoe laat ik eet ik.

's morgens en eind van de middag Qigong 25 min.

Dat soort dingen.

 

Daarnaast heb ik een to-do-lijstje gemaakt.

Met nog te kopen, opruimen, achterstallig onderhoud, et cetera.

Dat hoeft allemaal niet zo snel mogelijk, iedere dag een er uitpikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen (nog net)

Ik heb twee miljoen blaadjes die ik op moet ruimen, een auto die naar de keuring moet, een hondje dat weer nodig piesen wil, een droogtrommel die rondzwiert en een houten gat van het op mn achterwerk zitten. Ik twee dichte neusgaten en longen die raspen van de hoest en een kop als een boei die gloeit van de koorts en een tafel vol met broodkruim en een stofzuiger die van plakband aan elkaar hangt. Als ik naar buiten kijk zie ik donkere luchten en een overbuurvrouw van 92 die vandaag al meer gedaan heeft dan ik in 3 dagen bij elkaar! De kachel brandt en de ramen moeten gewassen worden en de naheffing van de belasting ligt al op de deurmat! Kortom, Wimmelt wordt wakker en ga eens wat doen!!. Het is middag want het luchtalarm gaat af. Dekkingggggg....

Maar wat er ook gebeurd, drinken doe ik niet!

 

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussendoortje voor de yogi's onder ons; een documentaire waarin alcohol- en drugsverslaafden vertellen over hun ervaringen met sober worden (voornamelijk 12-stappenprogramma's) en hoe yoga hen hierbij helpt: http://www.adyo.org/home.html

 

Ben zelf gisteravond pas halverwege gekomen, vooralsnog vooral veel persoonlijke verhalen (ook zeker aansprekend), maar mis nog de link met yoga. Vanavond verder kijken.

 

Fijne dag nog allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...